• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice BTBM: Doe ik iets fout?

Bugatti

Detailing rookie
17 apr 2014
17
0
Ik gebruik al jaren Meguiars Ultimate Wash&Wax. Naar aanleiding van alle goede reviews heb ik nu een keer Dodo Juice BTBM aangeschaft. Nu valt mij op dat ik door het gebruik van deze shampoo vaak last heb van een soort hardnekkige kalkvlekjes. Mijn werkwijze is niet anders als bij de Meguiars shampoo. Dus veel water, regelmatig tussendoor afspoelen en uit de zon natuurlijk. Ik gebruik ongeveer 10 ml shampoo voor een emmer. Doe ik iets verkeerd?

Nou ik gebruik momenteel btbm en het is voor mij niet herkenbaar, een oplossing zou bv nalopen met spray&wipe kunnen zijn welke je evt ook nog kan verdunnen 1:1 met demi water.

Dat probleem heb ik ook nog nooit gehad met BTBM, maar ik spoel de auto ook niet af tussendoor. In plaats daarvan was ik de auto helemaal en spuit hem daarna af. Droog je de auto ook na het wassen?

Op hoeveel liter water gebruik je de 10ml Born to be Mild? Dit heb ik zelf nog nooit gehad. Op 20 liter water gebruik ik 30ml Born to be Mild.

Ja ik droog de auto altijd na met een microvezel-droogdoek. En spoel de auto als ook altijd met een zachte straal, zodat er zo weinig mogelijk water op de lak achter blijft. Ik gebruik zo'n zwarte emmer van Meguiars met grid guard. Denk dat hij een liter of 15 is...

Ik gebruik 2 dopjes op 20 liter. Ik was dak motorkap en achterklep dan spoel ik af vervolgens ga ik door met de rest en eigenlijk heb ik terwijl ik een zwarte auto heb geen last van kalkvlekken maar ik heb er een goede gewoonte van gemaakt om em toch na te lopen met bv: Spay&wipe of gloss en dat geeft een super resultaat evenals pb qd+

Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn dosering wat naar boven aangepast en ik merk dat dit al een stuk beter gaat. Misschien in deze buurt water dat harder is dan gemiddeld... ;)