• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Toch even een vraagje over de Red Mist;

Er wordt aangegeven dat de Red Mist meer als een sealant werkt. Is het dan wel verstandig om deze over een bestaande laag carnauba wax te gebruiken? En kan de Red Mist gebruikt worden om je bestaande waxlaag te 'boosten', beetje hetzelfde idee als de QD+ en NXT Spraywax??

*Edit*
 
Bedoel je de Red Mist? Born Slippy is gewoon de clay lube he ;)

Over de Red Mist zegt Dom dit "The solvent in Red Mist is very strong; it is fine over cured waxes but sealants will be more susceptible to reacting with it and they must have fully cured first."
 
Je hebt gelijk, my bad. Heb het meteen even aangepast! :D

In principe zegt ie dus gewoon 2 keer hetzelfde? Hij is zowel over een sealant als een wax te gebruiken, zolang deze volledig is uitgehard?
 
Jep, dat zegt hij inderdaad. Wat hij eigenlijk bedoelt is dat de solventen in Red Mist wel eens dezelfde kunnen zijn als in een sealant en op die manier de sealant kunnen aantasten als die nog niet genoeg is uitgehard.
RM levert overigens een geschatte beschermingstijd van 1 maand, maar hiervoor moest er nog verder getest worden.
 
-Vanquish- zei:
RM levert overigens een geschatte beschermingstijd van 1 maand, maar hiervoor moest er nog verder getest worden.

Damn dat zou niet slecht zijn voor een 'detailerspray'. Ik ben benieuwd... :)
 
Door er over te praten kon ik het niet laten en heb de linkerkant van de Golf in de Red Mist gezet zonder eerst te waxen. :)
Heel erg easy on en easy off... Komende weken eens zien wat voor bescherming het biedt. Het klinkt veelbelovend in ieder geval.
Oh ja, "Tropical" RM moeten we eigenlijk zeggen, al heb ik van dat traag drogen weinig gemerkt.
 
vandaag de sour power en red mist voor het eerst gebruikt, beide heel leuke producten.
Zal nog een reviewtje maken,


//edit:
1) sour power review: klik
2) red mist review: klik
 
Hier ook benieuwd :ja

En ik ben al sinds gisteren aan het wachten op regen om eventueel een verschil in beading te zien tussen de delen met Red Mist en de gewaxte delen, maar de regen wilt niet vallen :p
 
Kwam dit topic tegen op DW, worden redelijk wat nieuwe producten van Dodo Juice getest.

Klik

Is dat trouwens niet dezelfde persoon die 51 lagen wax op zijn wagen had gesmeerd en een vriend is van Paul Dalton? :)
Hij schrijft wel een knappe review. Afgaande op wat hij schrijft hoop ik dat de Supernatural drying towel ook in het assortiment komt, al moet ik mijn kleinere versie nog uitproberen.
 
Mooi draadje, ik kende hem al, maar goede toevoeging voor dit topic!

Supernatural Drying Towel komt eraan, maar leveringsproblemen bij Dodo. De Wookie blijft een verhaal apart, die zal mega exclusief blijven.
 
Top dat die eraan komt! :cool:

De Wookie... ik ben echt blij dat ik er toen zo snel bij was. Zou goed kunnen dat er maar eentje in Nederland en eentje in België vertoeft. Da's exclusiever dan een Ferrari hebben :D
 
Ja koester je Wookie maar.

20287417_l.jpg
 
Ben dr ook écht blij mee :)
Nu 1 keer gebruikt op mijn eigen auto natuurlijk icm met BTBM was het super!!!

Review komt nog maar de camera was leeg... en dan kies ik toch voor het wassen.... ;)
 
Hallo allemaal, ik heb de laatste tijd niets meer gelezen en heb niet veel meer op het forum gepost en ik heb weinig zin om alles te gaan lezen.
Nu wil ik zelf ook eens dodo gaan proberen en wou een test paketje kopen met prime lite en de 2 waxen voor warme kleuren.
Nu vroeg ik me alleen af of dit echt goed is tot vergeleiking met de meguiars producten die ik gebruik.
Ik heb de orange crush soft wax wel al een keer gebruikt. Goku en ik hebben die vorig jaar begin zomer met de cc meeting op mijn auto aangebracht.
Toen viel mij het eind resultaat nogal tegen, maar toen heb ik alleen gewassen en gewaxt. Echt een goede voorbereiding had ik toen niet en gebruikte deze wax dus ook als stand alone.
Nu vroeg ik me dus af of het veel beter wordt met een goede voorbereiding en dus ook in combinatie met de prime lite en die andere wax.
 
Meguiar's en dodojuice zijn niet met elkaar te vergelijken wat prijs/kwaliteit verhouding betreft :weetniet Dodojuice zit in een andere categorie dan Meguiar's
 
Het grootste deel van het resultaat zit hem altijd in de voorbereiding. De waxen van Dodo Juice zijn zeer goed. Ik gebruik Blue Velvet en Purple Haze. Ze zijn niet de makkelijkste om aan te brengen, maar eens je het onder de knie hebt om ze dun aan te brengen ben je vertrokken. Uitpoetsen gaat dan ook zonder problemen.

De Orange Crush zou in principe even goed moeten zijn als de andere DJ waxen (Supernatural dan weer een trapje hoger)

Vergeleken met bijvoorbeeld de Natty's Blue, die ik de gemakkelijkste paste wax vind om aan te brengen, vind ik de Dodo waxen beter. Beter van beading en duurzaamheid. Looks, weinig over te zeggen, daarvoor zou ik een 50/50 moeten doen, maar ik geef (een subjectief) voordeel aan Dodo.

Lime Prime Lite is een glaze. Enkele drupjes zijn genoeg om een groot oppervlak te doen. Belangrijk is om het niet te laten drogen. Laat je het toch drogen, dan heb je een beetje water nodig, of ga je er nog eens over met een klein beetje Lime Prime Lite om het uit te wrijven.