• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Als je dat altijd al deed, dan maakt het niets uit natuurlijk. Doe je dat normaal gesproken niet dan moet je wat extra tijd incalculeren voor je detailjob ;)
 
Dan is nog een keer wassen niet zo erg, maar gebruik je dan een 2e washmitt en behandel je eerst de hele wagen met klei en dan was je hem of doe je het per oppervlak?
Dat extra beetje tijd is eigenlijk ook niet zo erg, want hoevaak klei je nou eigenlijk?
 
tangerine mean machine zei:
Dan is nog een keer wassen niet zo erg, maar gebruik je dan een 2e washmitt en behandel je eerst de hele wagen met klei en dan was je hem of doe je het per oppervlak?
Dat extra beetje tijd is eigenlijk ook niet zo erg, want hoevaak klei je nou eigenlijk?

Gewoon heel de wagen kleien, daarna afspoelen of eventueel een 2e keer wassen, afdrogen en je kan verder gaan met de volgende stappen.
 
Simpelweg afspoelen was voor mij voldoende om de Born Slippy te verwijderen. Daarna even gedroogd met een PB wafeldinges droogdoek.
 
Ik zit met een vraagje. Op DW lees ik dikwijls dat Banana Armour de duurzaamste wax van Dodo Juice is. Hebben jullie daar dezelfde ervaringen mee? Mijn logisch verstand zegt me dat alle Dodo waxen (even de 4 zachtere versies achterwege gelaten) min of meer dezelfde duurzaamheid zouden moeten hebben. Komt het misschien door het woordje Armour dat men zich laat misleiden of is BA echt de duurzaamste? :weetniet
 
Ik zou er me niet te druk om maken..Wat is duurzaam..? Afhankelijk van het weer ,welke shampoo was je ,quick detailer... Ik denk dat de waxen uit het Dodo gamma goed aan elkaar gewaagd zijn ,en dat je onderling niet veel verschil zal zijn.
 
Klopt, de duurzaamheid van een wax/sealant is van veel factoren afhankelijk:

- Manier van wassen
- hoeveel kilometers er gereden worden
- weersomstandigheden

etc. etc. etc.

Op een auto die misschien net 10.000 km per jaar doet, zal de wax misschien langer houden dan op een auto die 30.000+ km per jaar rijdt
 
tangerine mean machine zei:
Toen ben ik aan het rekenen gegaan en toen kwam er het volgende uit:

2500 ml Dodo Born slippy kost 9.98
2500 ml Last touch kost 11.58

Als je mij 2500 ml (= 2,5 liter :! ) Dodo Born slippy voor die prijs kan leveren, graag :D
 
Vandaag de supernatural mogen ontvangen, ben benieuwd hoe die zich gedraagt tegenover de blue velvet. Binnen enkele weken ga ik eens een vergelijkende test doen!
Je zal hier dan de resultaten wel zien verschijnen.
 
nicknameless zei:
Als je mij 2500 ml (= 2,5 liter :! ) Dodo Born slippy voor die prijs kan leveren, graag :D

Je krijgt zelfs 2750ml!

De 1:10 250ml verpakking kost € 9,98. Dus 1 deel Slippy en 10 delen water. Dus je moet er 2500ml water bijkiepen totaal dus 2750ml aan eindproduct.

Okee de prijs van je water zit er nog niet in ;)
 
Tim, jij krijgt vandaag nog een bestelling in je postvak. 'Van tangerine mean machine voor nicknameless'. :D
 
stimpy68 zei:
Wassen is misschien een groot woord, maar je moet iets extra's doen in tegenstelling tot last touch.

Heb zoon sproei kop op me tuinslang zitten, du sneem aan dat na het kleien ff spoelen met de tuinslang en dan drogen voldoende is toch?
 
Tim zei:
Je krijgt zelfs 2750ml!

De 1:10 250ml verpakking kost € 9,98. Dus 1 deel Slippy en 10 delen water. Dus je moet er 2500ml water bijkiepen totaal dus 2750ml aan eindproduct.

Okee de prijs van je water zit er nog niet in ;)
Op het flesje staat 2,5liter??? Weet je zeker dat je goed zit?
 
Dacht dat Dom van Dodo ergens geschreven had dat ze op het etiquette het zo gezet hebben ter vereenvoudiging. Er was in ieder geval toch iets met die verdunning ben enkel niet zeker of het dat was :p
 
Dibbuz zei:
Op het flesje staat 2,5liter??? Weet je zeker dat je goed zit?

Als ik het zo begrijp.. is de mengverhouding 1:10.

Dodo Juice Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml
Totaal maakt dat 1000ML / 11 (waarvan 1 deel concentraat en 10 delen water) = 90,90 ML per liter concentraat.

250ML (Concentraatflesje DJ BS) / 90,90 ML = 2,75 liters eindproduct.

Dodo Juice Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 500ml
Totaal maakt dat 1000ML / 11 (waarvan 1 deel concentraat en 10 delen water) = 90,90 ML per liter concentraat.

500ML (Concentraatflesje DJ BS) / 90,90 ML = 5,5 liters eindproduct.

Waarschijnlijk zit het verschil in hoe de mengverhouding geïnterpreteerd wordt, dan deel je dus door 10 ipv door 11. Dan kom je wel op de 2,5 of 5 liters uit, zoals op de verpakking vermeld staat.