• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Ik durf niet te zeggen of de levensduur echt verbeterd wordt door Lime Prime zelf ,maar een wax zal altijd een betere levensduur hebben op een proper oppervlak. In plaats van de wash & wax die je toen deed.

Dus ik zou zeggen probeer het ,je zal zeker niet teleurgesteld zijn. Lime Prime is een geweldig product ,niet alleen als basis voor Dodo waxen ,maar als basis voor alle waxen. Persoonlijk vindt ik ook de wax van Dodo zeer goed ,een goede levensduur voor een Carnauba. Ook is de levensduur veel beter als de NXT en Gold Class..
 
Owke bedankt voor je reacties.

Ik doe nu altijd

-wassen met pb shampoo
-kleien
-paintcleaner meguiars
-m7 polish
-m21
-m16

Hoe moet het eruit komen te zien met dodo?
Ik dacht zelf aan

-wassen met pb shampoo
-kleien
-prime lite
-banana armour
-orange crush

Ik ben benieud hoeveel beter het wordt met Dodo en of de waxlagen langer mee gaan.
De laatste tijd zonder voorbereiding bleef de m16 alleen maar 2 weken zitten :sob:

En Stimpy wat bedoel je ermee dat Dodo in een hogere klasse zit dan Meguiars. Waar merk je dat aan?
 
tangerine mean machine zei:
Ik ben benieud hoeveel beter het wordt met Dodo en of de waxlagen langer mee gaan.
De laatste tijd zonder voorbereiding bleef de m16 alleen maar 2 weken zitten :sob:

Bij mij heeft er meer dan 3 maanden een laagje Blue velvet op de auto gezeten en die heeft het heel de winter uitgehouden ;)

Je stappen lijken me goed op het eerste zicht.
 
tangerine mean machine zei:
Het kan zijn dat er nog dodo aanvullingen zijn op mijn plan?

Bedoel je ,kan ik nog extra Dodo producten gebruiken..?
Zoja ,de nieuwe Red Mist om het geheel af te maken..!
 
Als ik het test pakketje heb gebruikt maak ik wel wat foto's.
Ik ben erg benieuwd of het veel gaat maken met de producten die ik nu tot mijn bezit heb.

De dodo waxen brengen jullie die aan met de hand of met een pad?
 
tangerine mean machine zei:
Als ik het test pakketje heb gebruikt maak ik wel wat foto's.
Ik ben erg benieuwd of het veel gaat maken met de producten die ik nu tot mijn bezit heb.

De dodo waxen brengen jullie die aan met de hand of met een pad?

Ik herinner me een foto van afgelopen zomer op de meeting waarop Cees het voordeed met de nodige uitleg erbij. :grinning:
 
Ik herrinder me dat ook nog goed aangezien dat samen met mij gebeurde toen met de meeting ;)
Ik was alleen benieuwd naar jullie ervaringen hiermee vandaar dus de vraag.
 
tangerine mean machine zei:
Ik herrinder me dat ook nog goed aangezien dat samen met mij gebeurde toen met de meeting ;)
Ik was alleen benieuwd naar jullie ervaringen hiermee vandaar dus de vraag.

Op je eigen auto nog wel :D
 
Dat was idd mijn auto ja ;)

Ik was zelf vooral benieuwd op welke manier je de Dodo het dunst (dus zo voordelig mogelijk) kunt aanbrengen. Hand of pad?
Ik weet namelijk niet meer hoe dat toen was.

Je bedoelt deze foto trouwens:
Goku3 brengt Dodo Juice Orange Crush met de hand op:
IMG_0122.jpg
 
Ik breng de Dodo Rubbishboy met de hand aan. Ik wrijf met m'n vingers over de wax waardoor deze een beetje "smelt".

Ik heb veel meer gevoel met het aanbrengen ervan. Ook weet ik zeker dat ik geen stukje oversla.

Het afnemen met een Dodo doek is een zaligheid :heart_eyes:
 
tangerine mean machine zei:
Ik was zelf vooral benieuwd op welke manier je de Dodo het dunst (dus zo voordelig mogelijk) kunt aanbrengen. Hand of pad?

Volgens mij ga je met de hand altijd meer wax aanbrengen dan met de pad. Zelf nog nooit met de hand gewaxt overigens.
 
Ik had gister even een discussie met Nicknameless over wat goedkoper zou zijn voor het kleien, last touch van Meguiars of Dodo Juice Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10).
Nicknameless dacht dat de Meguiars last touch goedkoper zou zijn en raadde me dat aan om mee te kleien.

Toen ben ik aan het rekenen gegaan en toen kwam er het volgende uit:

2500 ml Dodo Born slippy kost 9.98
2500 ml Last touch kost 11.58

Beide producten zijn verdunt lt 1:1 en Born Slippy 1:10

Ofwel de Dodo is goedkoper dan de Meguiars en Nicknameless was direct stil :D
 
De prijs hoeft niet doorslaggevend te zijn, de een vind Last Touch misschien prettiger werken dan de born slippy...:-" Tevens moet je de auto "wassen" na het gebruik van born slippy, iets wat bij Last Touch niet moet.
Kijk dus niet altijd alleen maar naar de prijs ;)
 
Gewoon met een microfiber afnemen is dus niet goed genoeg?
Damn daar gaat zo wel veel tijd in zitten.
2 keer de auto wassen en vervolgens gaat er ook nog veel tijd in zitten als je de wax aanbrengt met de hand.
Dus voor een 5 stappen plan mag je wel meer dan 4 uurtjes uittrekken dan. (normaal gesproken met een 5 stappen plan ben ik ongeveer 4 uur kwijt met meguiars producten)
 
Als je deze review had gelezen, dan had je er meer over kunnen weten :-"

;)

Een misschien niet onbelangrijk zinnetje op het etiquette is dat je wanneer je het oppervlak wil schoonwrijven na het kleien, eerst wat water moet spuiten om het residu te verdunnen alvorens af te drogen met een schone microvezeldoek.

Wassen is misschien een groot woord, maar je moet iets extra's doen in tegenstelling tot last touch.
 
stimpy68 zei:
Wassen is misschien een groot woord, maar je moet iets extra's doen in tegenstelling tot last touch.
Ik was de auto na het kleien sowieso altijd toch wel een keer nog, deed ik toen ik LT gebruikte en nu dat ik Born Slippy gebruik doe ik eigenlijk het zelfde. Just in case :D