• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer met de DAP500

Inderdaad, gewoon in stappen gaan doen bv. Linkerzijde, dag later de middenzijde, en dag later de rechterzijde (of om de week)

Zeker met polijsten is dat prettig, anders zit je er echt knoeihard tegenaan te vliegen. Dat is ok niet prettig,...
Mja, die juul heeft vrijwel een zachte lak. Mezzo op wit kom je al heel een eind mee. Nabewerken met Finale op Zwart of groen en klaar.
Is opzich te realiseren, al zijn de zwarte alfalakken, wel een crime in sommige gevallen,...

Als ik wil kleien met de Monello klei heb ik sowieso marring dus kan niet anders dan ook al polijsten...Denk dat ik maar terug meguiars klei ga bestellen...

@Jeroen wat bedoel je met een crime??

Ik denk dat ie doelt op het feit dat de zwarte alfalak nogal eens erg zacht kan zijn en daardoor een kans bestaat dat je er vij makkelijk weer snel swirls in trekt middels de 'afname'doek ( correct me if I'm wrong )
Het verspreiden over meerdere weekeinden is ook geen raar iets ( mocht je hierover twijfelen ) !
Beter wat meer tijd nemen en tevreden zijn met het eindresultaat dan gedwongen doorknallen om het af te hebben ( wat soms toch al amper te doen is )

Correct en helemaal juist!

Zoals meneer Markus verwoord!

Mijn broertje heeft een zwarte 156, nu is dat al een enorme krasbak, maar ik haal ze er deels uit, maar maak ze er ook weer in,...
Geduldigheids klusje noem ik het maar. Nu kan iedere zwarte alfalak weer anders zijn, want heb ook meegemaakt waarbij ik het niet had, op jawel een zwarte 147,... Terwijl hier iemand op het forum met een zwarte 147 het wél weer had,...

Dat van die alfalakken heb ik net ook aan de lijve ondervonden. Ik heb dit weekend voor het eerst met de DAP500 gewerkt op mijn alfa GTV. Ik heb op bepaalde plekken (vooral de koffer) waskrassen ... Koffer zal ik dus nogmaals moeten behandelen. :weetniet