• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer was/klei/wax

Heb je halve motorkap in 1 keer gedaan? hoe groot is de halve motorkap?
Bij een ford Ka is dat prima te doen, maar van een BMW 118 is dat veels te veel in 1 keer
 
Vanaf de foto lijkt mij ook dat je te snel banen hebt gemaakt....je ziet niet echt een "rupspatroon"....of ik zie het verkeerd.....
 
Ik kan beamen wat Bikkel aangeeft. Ik heb in mijn DAP voor het eerst geprobeerd op mijn E36 uit 98´ en kwam met Veloce+Geel een heel eind, wat betreft glans en kleur, maar de diepere krassen raakte ik niet. Ik kom gewoon niet dieper in de blanke lak. Maar aan de andere kant, ik heb dus wel oxidatie en swirls/lichtere krassen weg gekregen wat voor 90% hielp bij het glimmen en glanzen. Defectvrij krijgen, dat zal ik met mijn DAP'je niet redden, mits andere materialen en producten.

Zoals de anderen ook al vroegen; Hoe groot was je hit? (Grootte van je gepolijste paneel)

Als ik mijn motorkap doe, dan deel ik deze op in 3-4 hits. Bijvoorbeeld de 2 buitenste banen en het bredere verhoogde middenstuk in 2 banen. (Neus tot voorruit)

En ik neem aan dat je in een dambord-patroon polijst? (In 2 richtingen een defect raken)

Ik kan het op de foto's niet goed beoordelen, maar als je lakwerk al niet veel te lijden heeft gehad, zal je ook niet veel verschil zien.
Toen ik Veloce-Geel op mijn BMW probeerde, zag ik na een langere tijd als gemiddeld toch wel een verschil.

Voor de hardere lakken i.c.m. een DAP, probeer ik nu de Spiderpad-S3 combinatie. Dit is veelal aangeraden op het forum. Echter zag ik geen duidelijk verschil in resultaat, omdat de auto al een keer gepolijst is met Veloce-Geel. Het enige wat ik hier aan merkte is dat het minder stoft en ook fijner stof als Veloce.
Trouwens, is hier iemand die een BMW rijdt dat GEEN E90 is...? Jeetje, lijkt wel of ik deze alleen maar voorbij zie komen.. haha!
 
Hoe snel heb je de dap bewogen?
hoeveel hits heb je gemaakt?

op de foto lijkt voldoende polijstmiddel te zien.
misschien zelfs teveel.... wat zou kunnen betekenen dat je niet langgenoeg doorwerkt, of te snel werkt.

hierdoor zou je het product alleen hebben uitgesmeerd en niet optimaal gebruik hebben gemaakt van de slijpkorrel.
 
Heb de motorkap in 4 verdeeld (eigelijk maar in 2 aangezien ik maar de helft gedaan heb). DAP rustig bewogen, niet snel snel. Ga volgende keer nog eens proberen en zorgen dat ik niet teveel pasta gebruik, mss meerdere hits doen en anders eens andere pad bestellen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Met welke snelheid (stand) heb je de DAP het werk laten doen per combi pad/polijstmiddel?
En de volgende keer geen tape op je lak plakken om een 50/50 te maken: wordt o.a. door Dennis van CC als een no-go [:diablo] gezien!

Ik zie op de foto geen swirls/krassen op het niet-gepolijste deel, dus valt er ook weinig te corrigeren, toch?
 
Idd geen 50/50 maken zoals Kees aangeeft..

ik heb eerder een e91lci gehad in space gray... Ik vond veloce op geel daar ook niet zo heel veel op uithalen op de dap

Ik vond s3 op een mf pad het heel goed doen op die lak!
 
Zluytr : Ik las ergens dat een MF-pad op een D/A behoorlijk wat kan corrigeren. Kan ik aannemen het gebruik van een MF-pad met een grove compound het zwaarste corrigeerd?


Greetz
 
Licht ook wel aan de lak... Op m'n golf vind ik een spiderpad het mooiste corrigeren.
 
Vandaag nog een klein stukje onder handen genomen.

Voor ik begon toch wel enkele swirls kunnen vaststellen in de zon + goede inkijk.

Echter toen ik begon en foto's wilde nemen was de zon weg en zag ik de swirls niet meer ]-0 (dringend een lamp aanschaffen!)

2x Veloce + Geel CCS (Monello)
1x Mezzo + Groen CCS (Monello)
1x Rondje Finale + Wit CCS (Monello)

Uit elkaar doen op stand 2, daarna stand 5

Foto voor (dit was echt een krasje)


2n24brm.jpg


Na (wel getrokken uit andere hoek)

wbsav4.jpg


Crappy foto's :(

De kras is niet helemaal weg, maar toch wel een stuk minder zichtbaar!
Ook nog enkele lichtje krasjes die eerst goed zichtbaar waren en nu enkel wanneer je weet waar het is.

Morgen in de zon nog eens controleren of de swirls goed zijn bijgewerkt.
 
Hey hallo,

Ik heb ook een aantal krassen die niet tot amper voelbaar zijn, maar met mijn DAP niet weg krijg. Zelfs na meerdere hits niet.

Een tip voor wanneer je foto's maak van de lak; Leg iets OP de lak zodat je lens zich daar op scherpstelt. Ik heb nog wel is dat hij zich scherpstelt op hetgeen dat er in de reflectie te zien is, in plaats van de lak.


Greetz
 
Wat je zelf al zegt is een inspectie lamp heel belangrijk.

En als het resultaat bij de grofste stap nog niet weg is, zal het ook niet minder worden als je af gaat bouwen.

Het zal dan beter zijn om nog een stap te doen met je zwaarste combi.. Uiteindelijk zal je er wel komen. Maar het blijft lastig met zo'n knetterharde lak.

je kan beter je auto in delen polijsten en er goed de tijd voor nemen, dan in tijdnood komen en half werk leveren.