• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enkele vragen over polijsten en aanvullende producten

Gaat ook ni over beter en meerdere autos gaan het ook ni worden ben al blij als ik de mijne in orde krijg en kan houden.Ga dus de monello gewoon verder gebruiken en er een mooi waxje opdoen de soft 99 staat er ook nog in de kast
Bedankt voor jullie meningen !
 
@Jordan - Jup, als het voldoende is uitgehard. ;) Als je dit zelf aan aangestipt hebt en er een "bolletje" op de lak ligt, dan zal je dot middels wetsanden wel egaal moeten schuren en daarna polijsten. :)
 
  • Leuk
Reactions: Jordan
Tnx. Heb een foto bijgevoegd.Het is allemaal heel minimaal, maar toch. Op het onderste deel van de foto zie je een aangetipt stukje.
 

Bijlagen

  • IMG_5975.JPG
    IMG_5975.JPG
    99,7 KB · Weergaven: 162
@Jordan - Het lijkt inderdaad minimaal. Je zou kunnen proberen om dit middels alleen polijsten weer egaal te krijgen. :D Mocht dit niet baten, dan zou je kunnen wetsanden met p2000. (Als je hier ervaring mee hebt) ;)
 
Gisteren een begin gemaakt met de DAP en S3 op de gele Raffini pad. Ik hou toch nog wel wat kleine krasjes zoals op de foto's te zien. Iemand een idee wat ik beter zou kunnen doen?

IMG_5991.jpg
IMG_5990.jpg
IMG_5989.jpg


Opvallend is dat ik een diepe kras wél heb kunnen wegkrijgen, en de lichte krasjes niet.
 
Misschien even iets meer aangeven over je werkwijze. Zo is het lastig adviseren.

Kan te maken hebben met een van onderstaande of combinatie van:
1) snelheid van werken (bijv. van links naar rechts over x cm in y seconden)
2) hoeveelheid product (bijv. 1, 2, 3 dotjes van 10 eurocent met product A bijv.)
3) doorwerken van het product (bijv. volledig afgebroken korrel etc.)
4) gebruikte pad (bijv. Monello wit, Scholl paars etc.)
5) snelheid van de machine (bijv. polijsten op stand 1 of 6 etc.)
6) wijze van werken (1, 2, 3 keer dambord met product A, daarna afgenomen en daarna 1 dambord product B etc.)
7) schoonmaken van pads tussendoor (wel/niet schoonmaken, gewisseld van pad)

Misschien goed als je daar nog iets over zegt, waarbij bovenstaande puur als voorbeeld bedoeld is.
 
Eerst gewassen en gekleid (dolce verde) Heb vervolgens Scholl S3 gebruikt op de gele Monello pad. 4 erwten op de pad, spray'tje perfetto en het product verdeeld over het paneel. Vervolgens op stand 1 ingewerkt met snelle bewegingen. Vervolgens op stand 6 met langzame bewegingen en lichte druk gewerkt tot het product z.g.a. helemaal afgebroken was. Daarna afgenomen met een schone mv doek. Vervolgens witte Raffini pad gebruikt en met S30 nabewerkt totdat het product nagenoeg niet meer zichtbaar was op de pad. Ik heb de pads tussendoor niet schoongemaakt, heb ongeveer 3 hits met S3 gedaan.

6) wijze van werken (1, 2, 3 keer dambord met product A, daarna afgenomen en daarna 1 dambord product B etc.)

Dambord? Verklaar je nader :D

Bedankt ;)
 
Laatst bewerkt:
Overigens is snelheid van werken en techniek ook een factor aangezien ik gisteren voor het eerst in mn leven een DAP in mn handen heb gehad. Kan daar zeker nog in verbeteren
 
Helder! Inmiddels de spiderpad aangeschaft, kijken wat dat gaat brengen. Volgens vele hier een goede combi met de S3. Zal tzt wel weer wat ervaringen delen.

Hoe maak ik trouwens die pads het beste schoon? in de wasmachine of juist niet?:D
 
Geweldig topic om terug te lezen.

Succes met Spider pad, kwalitatief in mijn ogen een super pad.
Of de structuur nou zon wereld van verschil maakt ten opzichte van een andere "grove" pad, vindt ik wat overtrokken.

Wanneer er een hardcore combo NODIG is kies ik toch liever een wolletje.
Welke grove polijst pasta erop vindt ik wat betreft het slijpen om het even.

Spur of borsteltje op draaiende pad en let's go.
Heerlijk dat droog schoonmaken.
 
  • Leuk
Reactions: Jordan
Inmiddels een behoorlijk resultaat kunnen behalen met de Spiderpad. Nog niet alle krasjes zijn weg, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik denk dat 85% van de waskrassen en swirls weg zijn. Hoe ik de overige krasjes weg ga krijgen weet ik nog niet, maar voor nu is het wel even prima zo. Hij blinkt weer als een malle, en daar was het mij om te doen. Bovendien was het mijn eerste klus met machinaal polijsten en dat is me prima bevallen. Ik heb er 3 dagen over gedaan en dat had met name te maken met het weer, vandaag was het bewolkt en droog en dus lekker weer om buiten te detailen.
601BF096-E255-4D50-8CAB-860D3FEA82A5.jpeg
8
714A98B8-432A-451C-B767-0F7DACE79106.jpeg
IMG_6034.JPG
IMG_6024.JPG
7E4BA3A7-6CCB-4109-97C4-B2F018F11A43.jpeg
 
Laatst bewerkt: