• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Feestje 1.5TDCI Titanium

Donovan

Detailing guru
27 okt 2019
197
135
Hallo allemaal!

Een nieuw project. heujjjjj
Zoals sommige misschien al weten heb ik mijn Clio ingeruild voor een Ford Fiesta 1.5tdci. Dus ik heb weer een nieuwe auto om aan te werken.
Ik heb gekozen voor een Titanium Lease editie omdat deze bomvol opties zit. Ik rij ongeveer 40 to 50.000km per jaar dus dan moet je wel een beetje lekker zitten. Heb hem gekocht in het blauw metallic.

Daar staan ze dan :)
20210518_135750kopie.jpg


De eerste goede foto:

IMG_9438-Edit-2.jpg


Ik heb al een aantal dingen aan de auto laten doen. Allereerste heb ik al het chroom laten wrappen in hoogglans zwart. Ik ben totaal geen fan van chroom op een auto dus dat moest echt weg. Ook heb ik de Ford logo's vervangen voor zwarte exemplaren. Ze vullen alleen de binnenkant van het logo dus heb eerst de logo's laten wrappen en daarna de nieuwe logo's er overheen geplakt. Daarna heb ik zelf de gril vervangen voor een hoogglans zwart exemplaar met een honinggraad patroon. En natuurlijk moet er een neppe ST badge op voor 5pk extra. De kapjes van de mistlampen heb ik ook hoogglans zwart gespoten samen met de onderste gril. Op internet heb ik voor 20 euro 2 spiegelkappen gekocht. Deze helemaal opgeschuurd en ook hoogglans zwart gespoten.

Ook zijn de achterlichten getint met een lichte tint zodat het niet te extreem is.

Verder heb ik alle halogeen lampen in de auto vervangen voor LED. In de koplampen zitten HILOX LED lampen die een enorme bak licht geven. Door de projector lens in de koplamp geen problemen met verblindende koplampen :)

Nieuw logo
20210710_174408.jpg

Raamlijsten aan de onderkant voorzien van wrap
20210710_174729.jpg


Chrome strip, Fiesta tekst en logo in het zwart.
20210710_174710.jpg

Achterlichten getint
20210716_104407.jpg

Nieuwe LED lampen in dimlicht, grootlicht en mistlampen.
20210704_213801.jpg

AliExpress Dynamische knipperlichten

Kaal voorkantje
20210801_111406.jpg

Nieuwe gril boven en onder en mistlamp kapjes gespoten.
20210801_190742.jpg

Spiegelkappen gespoten in hoogglans zwart
20210805_202333.jpg


Ik heb nog een aantal dingen op de planning staan voor de auto. Eerst wil ik gaan kijken voor nieuwe velgen. Deze zijn 14! inch... Het ligt wel heerlijk rustig op de weg haha. Graag wil ik gaan overstappen op 17 inch omdat dit echt te klein is. Maar eerst deze banden even oprijden zodat er in de toekomst winterbanden op kunnen.

Dan even waarvoor we hier zijn. Detailen. Eerlijk gezegd heb ik weinig tijd gehad om mijn eigen auto even goed aan te pakken. Ik heb de auto welgeteld pas 2x gewassen omdat ik enorm druk ben met werk en andere auto's poetsen.
De wasbeurt die ik heb gedaan was wel heel erg grondig zodat met het wrappen de auto 100% schoon zou zijn. Eerst wil ik een aantal onderdelen nog upgraden / vervangen aan de auto voordat ik ga polijsten en coaten. (iets met sideskirts, spoiler en een voorbumper haha)

De auto staat momenteel in Chemical Guys Jetseal zodat er iets van bescherming op de lak zit. Eerlijk gezegd is het waxen van je auto wel weer lekker. Een coating is natuurlijk erg mooi maar het waxen van je auto blijft stiekem erg leuk en therapeutisch om te doen. De lak van de auto is niet in een al te slechte staat. Er zitten 2 ingebrande vogelpoep plekken in die ik binnenkort wel even wil gaan aanpakken, maar voor nu is het even prima zo.

20210815_191446.jpg

20210815_201513.jpg


Tot de volgende update!
 
Nice upgrades!

Ik ben deze kleur ongelooflijk zat, aangezien er een aantal buren zijn met Fiesta/Mondeo en ik elke dag op de kleur kijk. (Ook met chroom details)

Jij maakt de kleur nu een stuk warmer en de auto een stukkie dikker! :) Grotere slofjes eronder en je bent al een heeeel eind klaar.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Reactions: Donovan en Zrobb
Update time!

In augustus ben ik met de auto op vakantie geweest naar België. Ergens op een bergweggetje hoorde we een enorme klap. Gekeken naar de auto. Niks raars gevonden. Volgende ochtend. Lekke band...

IMG-20210808-WA0001.jpg


Reserve wiel er onder en gaan. De band kon nog gerepareerd worden dus heb dat maar gelijk laten doen.

Paar weken later.... Ping ping ping... Controleer bandenspanning. En ja hoor. WEER een lekke band.
IMG_0019.jpeg


IMG_0021.jpeg


Reserve band weer gepakt en we kunnen weer rijden. Ik schrok wel een beetje van de staat van de band die er onder heeft gezeten. Helemaal versleten en meerdere scheuren aan de binnenkant. Ik ben geen sportieve rijder en de band was een paar weken daarvoor niet zo versleten als nu.

IMG_0036.jpeg
IMG_0037.jpeg


Maandag gelijk naar de garage gereden en een nieuwe band er op laten zetten. De garage vroeg nog wel even aan mij waarom ik op winterbanden rij.. Eh... het zijn toch all seasons? Neehoor, winterbanden. Oeps. Het bedrijf waar de auto vandaan komt vertelde mij dat het all season banden waren, maar dat was dus blijkbaar niet zo. Vandaar ook het snelle slijten van de band.
Aangezien ik al op zoek was naar nieuwe velgen en ik echt een hekel heb aan de 14 inch skelterbanden die er nu onder zitten ben ik maar op zoek gegaan naar een setje velgen. Een complete nieuwe set met sensoren en banden kwam al snel uit ruim boven de 1000 euro. Het stond niet op de planning om dat geld op dit moment uit te geven. Dus ik ben opzoek gegaan op Marktplaats. Daar heb ik een mooie set ST 17 inch velgen in donker grijs weten te kopen. De set was voorzien van een set gloednieuwe zomerbanden (ik heb goed gekeken). Ik moest alleen nog even sensoren laten plaatsen en ze laten balanceren.

En dan is dit het resultaat.

IMG_0302.jpeg
IMG_0304.jpeg
IMG_0303.jpeg


Het is gelijk een hele andere auto. Ook het weggedrag van de auto is 100% verbeterd. Hij stuurt veel scherper en ligt ook een stuk strakker op de weg.
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om iets aan de velgen te doen wat betreft poetsen. Binnenkort ga ik ze er af halen om de restjes van het oude bandenlood te verwijderen, de velgen polijsten en daarna in de Gyeon Rim coating zetten.

Tot de volgende update!
 
Hoezo velgen maken de auto... :eek:
Je hebt wel geluk gehad met die oude banden zeg. O mijn god. Hoe komt daar nou zo'n scheur in? Te hoge bandenspanning?
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Dat had inderdaad even anders kunnen aflopen zeg phoe, maar gelukkig alles goed gegaan na de plof.
Je hebt inderdaad wel een hele mooie set kunnen scoren zeg, mooi geheel nu en staat lekker sportief.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe auto en veel veilige km's toegewenst!

Maar....... een ST typeaanduiding op je grill???
Dat is toch het zelfde als in de kroeg een Ferrari-sleutelhanger op de bar leggen om vervolgens in een Kadet weg te rijden..... ;)
 
Het is echt weer tijd voor een update vanaf mijn kant. Helaas heb ik niet veel tijd gehad voor de auto afgelopen tijd. Zoals sommige wel hebben gezien was ik bezig met een Fiesta die 16 jaar ouder was dan deze :p

Afgelopen maanden heb ik helaas enorm veel pech gehad met de auto. Daardoor had ik ook geen zin om de auto elke week te gaan wassen.
Ten eerste ging de auto enorm veel koelwater gebruiken. Er kwam geen rook uit de uitlaat en ik merkte ook niks geks aan de auto. Na 1 week was er ruim een liter verdwenen. Na het inspecteren van het koelsysteem kwam ik er achter dat de thermostaat aan het lekken was. De hele versnellingsbak lag vol met koelvloeistof. Aangezien er aardig wat los moet gehaald worden heb ik het laten repareren. 200 euro verder en hij lekt gelukkig geen koelwater meer.

Vorige week heb ik de zomerbanden weer onder de auto gezet. Helaas merkte ik dat de auto aan het trillen was op de snelweg. Heb 1 wiel er afgehaald en kwam er achter dat het bandenlood los liet(!).... euhm.... Alle banden weer gedemonteerd en al het oude lood verwijderd. Met een caramelschijf alvast alle oude plakresten verwijderd en daarna alle banden opnieuw laten balanceren. Aangezien de Kwikfit dichtbij was heb ik mijn hele set daar heen gebracht. Kon ze later in de middag weer ophalen. Ze vonden het blijkbaar normaal om 25 euro per wiel te rekenen.... Ja meneer, wij rekenen een stukprijs voor het balanceren en dat is inclusief monteren en het oude lood verwijderen. Ik heb dat toch al gedaan?... Tsja... kunnen wij niks aan doen... Dan geef je maar korting?? Neehoor meneer, zo werken wij niet.
100 euro lichter en ik kom never nooit meer bij de kwikfit...

Ook heb ik een tijdje geleden een steen op mijn ruit gehad waardoor de hele ruit vervangen moest worden. De afwerking was echt om te janken.
Losse strips aan de buitenkant, een dashboard vol met oude kit resten, regensensor die niet meer werkt, 2 dikke krassen in mijn dak en een irritant geluid boven de 110 km/h.
Vanaf Januari ben ik al bezig met het bedrijf om het op te lossen. De oplossing van het bedrijf is om te zeggen dat ze de krassen niet in mijn dak hebben gemaakt en vervolgens de hele bovenkant van de ruit vol te smeren met kit om te kijken of het gefluit weg is. Nadat ik aangeef dat dat niet heeft geholpen zeggen ze nu opeens dat ze het geluid niet kunnen horen... ZUCHT.
Nu gaat er een 'schade expert' langskomen om het probleem te constateren.

?hash=dc4df76198280b72af7273b64ea8d4de.jpg

IMG_3105.jpeg


Bovenste rand vol gesmeerd met kit.
IMG_3162.jpeg


Misschien lastig te horen... Maar op mijn dashcam hoor je het fluiten

De kras in het dak hebben te proberen op te lossen. Ik heb echt met open mond staan toekijken. Ze reden de auto naar binnen, zonder het dak schoon te maken zetten ze volle kracht een polijstmachine op het dak. De polijstpad werd even schoongemaakt met zijn vingers en er even op blazen. Nja.... de kras is natuurlijk niet verdwenen en de plek zit nu vol met swirls.... Maar de monteur die ziet de kras niet meer.
Soms krijg je echt het idee dat je gek bent... Maargoed... Lopende zaak.

Een aantal maanden geleden had ik opeens geen vermogen meer op de snelweg, de auto liep erg onrustig en ik kon amper nog maar 100km/h rijden. Heb de auto gelijk aan de kant gezet. Geen lampjes op het dashboard en nadat ik de auto opnieuw had gestart had ik al mijn vermogen weer terug. Heb de auto laten uitlezen, daar kwam niks uit. Nu heeft de auto sinds kort dat hij soms gaat bokken bij constante snelheid in de 3e of 4e versnelling. Bij de garage kunnen ze niks geks vinden, maar het is behoorlijk irritant.

Om even mijn gedachte af te zetten van de problemen heb ik de auto laatst toch maar even goed gewassen. Vervolgens de lak behandeld met een glaze van Dodo Juice die ik ooit bij een bestelling heb gekregen. Daarna de auto in Menzerna Power Lock gezet. Ongeveer 60-70% van de swirls zijn mooi bedekt en de auto staat er weer redelijk netjes bij.

IMG_3356 kopiëren.jpg

IMG_3359 kopiëren.jpg

Helaas was de verf op de onderste gril en de mislamp kapjes er al aardig af. Ik heb besloten om alles opnieuw te schuren en het opnieuw te spuiten met duurdere verf. Die zijn wel weer erg netjes geworden :)
IMG_3377.jpeg

IMG_3376.jpeg

IMG_3385.jpeg

IMG_3389.jpeg
IMG_3386 kopiëren.jpg

Ook had ik een jaar geleden al een keer rode remklauwverf gekocht. Deze ook maar even uitgeprobeerd. (De druppeltjes die er naast zitten heb ik later nog weggehaald :))
IMG_3379.jpeg

IMG_3380.jpeg
IMG_3383.jpeg


Goed.... heel verhaal... Maar ik moet dus nog heel even kijken wat de toekomst gaat brengen voor mijn auto. Het gebok in de 3-4e versnelling en het gefluit tijdens het rijden is echt mega irritant... Wellicht wil ik ook wat groter gaan rijden zodat ik nog meer detailspullen kan meenemen naar klusjes haha!

Tot de volgende update!
 
Laatst bewerkt:
Oei wat een pech zeg kan hier heeeeel slecht tegen een welles nietes discussie en gewoon volhouden die kras is weg grrrr.
Ook de ruit moeten ze opnieuw gaan vervangen is toch niet normaal om maar wat extra kit te smeren hier en daar.

Hopelijk gaan ze het toch netjes in orde maken voor je, aanhouder wint en anders rechtsbijstand een briefje laten sturen.