• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Ford Fiesta Titanium MK7

Jordyboy1992

Detailing chief
10 mei 2018
222
88
Beste Forumleden,

Ongeveer 2 weekjes geleden heb ik mijn Ford Fiesta Titanium MK7 een flinke opfris beurt gegeven.
Hieronder wil ik de werkzaamheden graag met jullie delen, omdat ik door een aantal forumleden erg goed geholpen ben.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Het doel was om 2 lagen Gyeon Mohs aan te brengen en deze af te werken met Gyeon Cancoat.

Donderdag 28 Februari was het zo ver, ik had 4 dagen vrij gepland om mijn Fiesta aan te gaan pakken.
Voordat ik begon, zag mijn Fiesta er zo uit:

115439


Dus het was tijd om hem te wassen, vond hem erg smerig na mijn zin. Meestal was ik tegenwoordig mijn auto iedere week, nu was het 2 weken geleden en daar ergerde ik me al mateloos aan :(

Stappenplan donderdag 28 Februari:
  1. Foamen
  2. Afspuiten met hd.
  3. Wassen 2 emmer systeem met DD Born to be mild.
  4. Afspuiten met hd.
  5. Non ferro.
  6. Heractiveren.
  7. Afspuiten met hd.
  8. Glue en tar remover.
  9. Afspuiten met hd.
  10. Drogen.
  11. Na drogen met compressor.
  12. Kleien.
  13. Afplakken.
Dat was al een mooie klus, de Fiesta was goed onderhouden en tijdens het kleien kwam ik nauwelijks wat vervuiling tegen.
Kleien was nog geen half jaar ervoor nog gedaan, dus dat verklaart een hoop.

Na het wassen en kleien zag de Fiesta er zo uit:

115440


115441


115442


Daar was dus behoorlijk wat eer aan te behalen. Ik 'dacht' het zal wel mee vallen, maar toen ik de led spods erop heb gezet schrok ik toch wel een beetje.

Vrijdag 1 & Zaterdag 2 maart:

Ben ik aan de slag gegaan met polijsten met mijn DAP900 V3 & DAP500.
Op de DAP900 de 5'5" pads en op de DAP500 de 4" pads.

Stappenplan polijsten
  1. 3 staps polijsten.
  2. Foamen met nanolex prewash.
  3. Wassen met heet water.
  4. Afspuiten met HD.
  5. Drogen.
  6. Na drogen met compressor.
Dat was een hele klus. Ik ben paneel voor paneel begonnen met de krasjes aan te pakken met 1 hit Monello Veloce + geel.
Vervolgens heb ik dat zelfde paneel direct volledig gedaan met Monello Mezzo + oranje. Op deze manier heb ik eerst de hele auto paneel voor paneel afgewerkt.
Uiteindelijk heb ik de Fiesta nog helemaal met Monello Final + wit. Toen was mijn batterij wel leeg moet ik zeggen. Was een hele klus :relieved:

Helaas heb ik tijdens het polijsten niet echt leuke foto's gemaakt. Ik was me erg aan het concentreren op mijn werk, dus helaas kan ik deze dus ook niet met jullie delen. Maar later in het verslag heb ik wel mooie foto's hoe de lak is geworden met de coating erop.

Zoals in het stappenplan vermeld ben ik na het polijsten gaan foamen met Nanolex Prewash een hele dikke aanrader als je het mij vraagt. Ontvet erg goed.
Heb vervolgens toen de wagen in de Prewash stond, de auto helemaal gewassen met heet water en gebruikte de Prewash als "shampoo".
Daarna afspuiten en kon de wagen terug na binnen.

Toen heb ik extra veel tijd gespendeerd aan het drogen, ik wou dat de wagen echt super goed droog was zodat ik de dag erop niet nog met druppels zat te kijken terwijl ik moest gaan coaten. Hiervoor gebruikte ik een nieuwe Gyeon Silk Dryer XL en een Gyeon Silk Dryer normaal.

Zondag 3 maart:

De wekker ging om 8 uur, ik had er echt moeite mee want ik was nog flink moe van de dag ervoor. Toch valt dat best tegen zoon detailklus moet ik eerlijk bekennen.
Maar het leukste stond op het programma namelijk COATENNNN:grinning:. Dit had ik nog nooit gedaan, dus was een hele leuke uitdaging.


115443



Stappenplan coaten
  1. Rondje prep.
  2. Gyeon Mohs horizontaal/verticaal aanbrengen.
  3. Direct afnemen.
  4. Gyeon mohs weer aanbrengen waar ik begonnen was.
  5. Direct afnemen
  6. Na minimaal 4u cancoat aanbrengen.
  7. Direct afnemen.
Het coaten ging erg goed, had het een stuk lastiger verwacht. Vond de Gyeon Mohs echt heerlijk werken!
Ben bewust wel heel georganiseerd te werk gegaan, had Gyeon Mohs in een schone wasmand gezet en had steeds 2 nieuwe Gyeon Baldwipes over de rand liggen.
De ene Baldwipe gebruikte ik voor de eerste keer afvegen, de tweede baldwipe voor de tweede keer afvegen en ging dan bewust ook over de delen naast het coaten heen.
Op die manier heb ik eigenlijk nauwelijks vlekken over gehouden. Helaas zag ik net dat ik er op een plaats wel een had. Maarja dat is dan maar pech, ik zie dat maar een leek echt niet.

Vervolgens heb ik Gyeon Cancoat aangebracht, maar als je eerst Mohs hebt gebruikt is Cancoat wat stroef met afnemen. Bij Gyeon Mohs is de lak zo glad na de hand echt niet normaal. Dat viel me dus een beetje tegen toen ik Cancoat ging verwerken. Maar is natuurlijk ergens ook wel logisch!

Dinsdag 5 maart:

Na dat mijn Ford Fiesta 2 dagen overnacht had in de garage waar het ongeveer 17 graden was. Kon hij afgewerkt worden met Gyeon Cure, samen met een nieuwe Gyeon Softwipe.
Dat was een heerlijk klusje :heart_eyes:! Cure is echt een genot om aan te brengen en af te nemen op een net gecoaten auto! De Softwipe glijd zo heerlijk over het lakwerk, werd er bijna op** van:joy: zonder flauwekul echt een leuk klusje!

Donderdag 7 maart:

Omdat mijn zomervelgen klaar stonden om gemonteerd te worden, heb ik dat meteen even gedaan. Deze velgen had ik een paar weken eerder al in de Gyeon Cancoat gezet en tegelijk met mijn Fiesta afgewerkt met Cure. Nu was de Fiesta echt compleet, maar helaas mocht ik hem nog niet wassen terwijl hij wel al erg vies was.....

Dinsdag 12 maart:

Tijd om de Fiesta voor het eerst te wassen. Helaas was hij echt al heel snel serieus vuil met dit rotweer. Maarja ik mocht hem niet eerder wassen, dus maar even op me tanden gebeten.

Na het wassen heb ik deze foto's gemaakt:



115445


115446


115447


115448


115449


115450


115451



Bij deze wil ik iedereen bedanken die in "mijn topic" Gyeon Mohs + Cancoat aanbrengen heeft geholpen met mijn voorbereiding.
Echt super bedankt, zonder jullie was ik nooit zo ver gekomen! :blush:

Ik hoop dat jullie het leuk vonden, straks ga ik nog even wat shots van de lak maken. Zodat je kunt zien hoe de lak er nu bij staat!

Groetjes Jordy :grinning:
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor, mooi resultaat. Resultaat na het vele werk mag er zijn.
Oei, oei, zie ik nou goed dat je doosje van de MOHS onbeschermd op de motorkap had gelegd ;):joy:
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Leuk verslag, sommige stukjes herken ik erg.

Er neemt idd niks zo lekker af als Mohs, maar over een coating vind ik Cancoat ook wel mee vallen. Cancoat als stand alone is een stuk lastiger.

Anyway.. de wagen staat er fantastisch bij :)
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Bedankt voor jullie reactie!

@Zluytr inderdaad Mohs is heerlijk om af te nemen!! Cure op Mohs zou helemaal lekker moeten zijn, maar dat heb ik helaas niet kunnen testen!
Bedankt voor je compliment:grinning: