• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fusso coat applicator

Robijntje

Detailing rookie
27 mei 2023
12
15
Valkenswaard
Mijn vraag is als ik fusso coat 12 maanden aanbreng op mijn auto met de bijgeleverde applicator komen er na een tijdje harde stukjes wax op te zitten.
Ik doe bijvoorbeeld eerst de motorkap en dan een ander paneel en dan berg ik de applicator even op in het doosje, omvervolgens eerst ui te poetsen.
Maar dan wil ik weer verdergaan met het volgende paneel om de fusso aan te brengen en dan zitten er van die opgedroogde stukjes op de applicator.
Ik heb voordat ik begin de applicator nat gemaakt en goed uitgeknepen volgens de beschrijving.
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
 
Je kunt de hele auto toch ineens in de Fusso coat zetten? Althans zo doe ik het altijd, ik breng de Fusso machinaal aan een pad die precies in het blik past, dan zet ik de machine even kort aan zodat er voldoende wax op de pad zit en dan breng ik meestal de wax aan paneel per paneel tot de hele auto in de wax staat en dan gooi ik de pad bij de was..
 
  • Leuk
Reactions: Robijntje
Allereerst bedankt voor u reactie.
Maar het probleem is dat ik buiten op straat moet uitvoeren omdat ik geen garage heb.
En omdat de zon dan al een beetje aan 1 kant op de auto staat doe ik het aanbrengen in meerdere keren.
Ik moet dan wel steeds de auto opnieuw wassen en dergelijke.
 
Dit heb ik ook altijd als ik een een deel van de auti gewaxed hebt.

Ik stop dan gewoon met waxen, maak de pad schoon onder de warme kraan met wat Dreft, knijp de pad uit en ga weer verder. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Als de wax opgedroogd is in het padje. Dan zou ik deze onder de kraan uitspoelen met wat dreft bijvoorbeeld. Padje moet toch wat vochtig zijn voor applicatie van de fusso. Dus dat is het probleem niet. :)
En daarnaast is het geen gek idee om wat meerdere pads in te slaan. Zijn nooit weg.
 
Oh, dat vergat ik ook te melden; De bijgevoegde pad vind ik te open van structuur. (Dichtheid?) Ook ik gebruik graag de Disco Rosso's of Disco Nero's en nog liever de Doppio. (Puck-versie van deze twee, weet niet of de name correct is)

Nu ik dit zo bedenk, kan het maar zó zijn dat deze open structuur het ''korrelen / rullen'' juist voorkomt door dat de wax in de porien gaat zitten en dit bij de dichte structuur van de Disco's juist kan gebeuren.
 
Oh, dat vergat ik ook te melden; De bijgevoegde pad vind ik te open van structuur. (Dichtheid?) Ook ik gebruik graag de Disco Rosso's of Disco Nero's en nog liever de Doppio. (Puck-versie van deze twee, weet niet of de name correct is)

Nu ik dit zo bedenk, kan het maar zó zijn dat deze open structuur het ''korrelen / rullen'' juist voorkomt door dat de wax in de porien gaat zitten en dit bij de dichte structuur van de Disco's juist kan gebeuren.
Door de open structuur breng je ook makkelijker een dunne laag aan merkte ik, met de andere foam applicators met dichtere structuur kreeg ik moeite met afnemen en ook met het rullen/korrelen van de wax. Applicator natijd gewoon even wassen onder de warme kraan met Dreft en hij is weer schoon voor de volgende keer.