• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 Fusso coat vlekt

@Fredy je hebt gelijk. Je mag het niet vergelijken met een wax. Welke kleur auto heb je? Heb je iets van een bruine of blauwe auto? Dan valt het direct op.
 
Fusso zat/zit op een witte mini, zwarte mini, zilveren GTR, zilveren Suzuki swift, metalic blauwe impreza, blauwe motor en allemaal hebben deze na meermaals smeren geen problemen met vlekken. Door drie verschillende personen aangebracht.
Op de Impreza was de wax zelfs veel te dik gesmeerd en heel lastig uit te buffen.

Ben het nu van plan op mijn Metallic groene BMW te smeren.
 
@Ferdy - Ik snap er niks meer van, omdat het vaak genoeg perfect is gegaan, maar die willekeur heb ik liever niet als ik niet mijn eigen auto doe. :)

Bij lichte kleuren zal het wel goed gaan en daar gebruik ik 'm dan wel voor. Kweenie waar je vandaan komt, maar testen mag altijd. :)
 
Het feit dat je de vlekken enkel op liggende vlakken ziet... kan dit niet te maken hebben met de reflectie van het zonlicht? Deze is nl. anders bij de staande panelen.

Zelfs na de hele topic doorlopen te hebben, ben ik nog steeds van plan om de fusso ook aan te schaffen. Al was het maar voor de standtijd en beading en sheeting...
 
Kun je fusso niet aanbrengen met een dap? Miss dat het dan beter gaat.

Volgens mij heeft iemand dat al geprobeerd, zonder succes. (Alsnog vlekken)

Het feit dat je de vlekken enkel op liggende vlakken ziet... kan dit niet te maken hebben met de reflectie van het zonlicht? Deze is nl. anders bij de staande panelen.

Zelfs na de hele topic doorlopen te hebben, ben ik nog steeds van plan om de fusso ook aan te schaffen. Al was het maar voor de standtijd en beading en sheeting...

In mijn eerste geval was het toevallig alleen op een motorkap, omdat ik alleen dat laneel gedaan heb. Morgen moet ik een zwarte E46 opnieuw vluchtig polijsten omdat er her-en-der vlekken zitten + wax holo's die flink in de lak getrokken zitten en de auto in zijn geheel wat dof lijkt te zijn.
 
Naar aanleiding van dit topic benieuwd hoe de Fusso op mijn 508SW (kleur donkerblauw/grijs; zie o.a. avatar) het zou doen als winterbescherming.
De wagen vorige week gewassen, gekleid, ge-prept en in de Fusso: 4 likjes uit de pot voor een grote wagen als zijnde de Peugeot 508SW. de Fusso aangebracht met een AUTO FINESSE - WAXMATE XL WAX APPLICATOR i.p.v. de bijgeleverde pad, vochtig gemaakt per likje met Spray & wipe.
Prima verwerking wat betreft opbrengen en uitbuffen (swipe-test is volgens mij bij een sealant not-done; vrijwel direct na aanbrengen weer "uitpoetsen" per paneel). Had het idee dat alleen op de motorkap het goedje niet geheel egaal resultaat gaf.
Wordt vervolgd......
 
Hoi, ik heb tot nu toe geen problemen gehad. En dat op zwart, donkergrijs en bruine auto’s.

Wat ik doe? Goed voorbereiden (prof polish en witte pad, of polijst rondje) en afnemen met prep. Aanbrengen met de meegeleverde spons in rechte banen.
Curetijd zoals aangegeven staat op blik hanteren, met timer erbij. Paneel per paneel werken. Swipetest heeft geen zin, want sealant.
Uitbuffen met ca vier doeken. Liever te veel dan te weinig.

Met Dap aanbrengen, betekend in cirkels aanbrengen. Is niet de bedoeling volgens instructie.
Als winterprep erg tevreden.
 
Ik heb 12 auto's ook geen problemen gehad en smeerde het er klakkeloos op met een droge Disco Rosso. Goed inwerken en verdelen, vrij achteloos met de curetijd aangezien dit varieerde van 5 minuten tot zelfs 58 minuten en afnemen bleef een eitje. :p

Vandaag een zwarte E46 opnieuw gefinished om de Fusso te verwijderen en Vitreo te smeren.

Enkele vage dingen gezien. ;) Zal die later posten.
 
Ik had hele lichte vlekken op de motorkap maar naar 2 keer wassen zie je er niks dus ondanks alles blijft het voor de winter de beste optie voor mij want stel hij zou het ongeveer 8 maanden volhouden dan denk ik nog niet dat er andere waxen in de buurt komen.En misschien helpt het om eerst met de zijkanten te beginnen en dak en motorkap pas als laaste
 
Ok dan! :D Gisteren de BMW opnieuw gepolijst en gewaxed nadat er vlekken waren ontstaan door, hoogstwaarschijnlijk, de Fusso Coat Dark. Bij bezichtiging kon ik de vlekken niet 1-2-3 spotten, maar tijdens het wassen en met name het drogen zeker wél.

Zo zag je dat de beading op willekeurige plekken anders was, maar ook dat het vuil zich willekeurig hechtte aan de lak.

Het vreemde is dat de donkere vlekken die ik, voor de eerste keer vorige week op een Fiesta-motorkap tegenkwam na het afnemen van de wax, nu niet zag tijdens het waxen van deze BMW, maar deze pas 1-2 weken later ontstonden.

20171028_123655.jpg



Met name tijdens het drogen vielen de vlekken goed op. -->



Uiteindelijk de hele auto opnieuw gepolijst met de Rupes21 + LC Orbital Oranje 7'' + S30 en de DAP. Alles extra ontvet met IPA en de Vitreo Dutch gesmeerd.

20171028_135616.jpg


20171028_135749.jpg


20171028_141358.jpg



Owjah, en nog een kras weg kunnen werken. :p

20171028_162108.jpg ... 20171028_162411.jpg


Blijf het toch jammer vinden dat de Fusso Coat ineens vreemde capriolen uithaalt. De beading en sheeting zijn bizar, zelfs op een ongewassen auto. -->
20171028_123645.jpg 20171028_123715.jpg 20171028_123720.jpg 20171028_123727.jpg 20171028_123751.jpg
 
En hoelang zou deze wax het ongeveer uit kunnen houden?Maak mij niet uit om 100 of 150 voor een wax uit te geven die het minimaal een half jaar volhoud
 
@grijzepanda - Ik geloof dat @Mrkawa hem 10 maanden op zijn auto had zitten. :D Zoveel geld uitgeven voor een wax is in mijn boekje onzin. Er zijn een heleboel waxen, maar een wax neem je eerder voor looks / geur / verwerking en dergelijke. Als je standtijd zoekt, moet je eerder denken aan een sealant.

Je kan wel een wax kiezen voor de looks en een degelijke standtijd, maar dan zou ik hem wel onderhouden met producten die wat extra's geven en de totale standtijd verlengen. Denk aan detailingsprays met toevoegingen, spraywax, spraysealant of shampoos met toevoegingen.