• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 Fusso coat vlekt

Momenteel de motorkap aan het fixen. :) Polijsten met de BF21 en S30, ontvetten en de Vitreo Dutch erop.

20171018_162932.jpg


De geur kwam mij en voorbijgangers tegemoet! :) Ben nu al een tijdje verder, maar de swipetest last nog steeds vette strepen zien. Werd gebeld toen ik de timer instelde op mijn telefoon en de timer liep dus niet...

Nu maar hopen dat de swipetest werkt op deze wax, haha! :)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en Bassho
Bellen of gebeld worden en waxen gaat niet samen.
Ik heb 10 kookwekkers liggen, en als ik een paneel in de wax heb gezet, gaat er een wekker op bepaalde tijd aan.
Mij foppen ze niet meer, met wax die te lang is gecured.
 
@Jdb - Jup! :) Moet alleen het curen in de gaten houden, want een swipetest gaat blijkbaar niet.

Of ik moest nog langer curen. Bij het afnemen voelde het nog wat stroef, dus ik denk dat ik misschien net wat te vroeg was met afnemen.
 
@Jdb - Jup! :) Moet alleen het curen in de gaten houden, want een swipetest gaat blijkbaar niet.

Of ik moest nog langer curen. Bij het afnemen voelde het nog wat stroef, dus ik denk dat ik misschien net wat te vroeg was met afnemen.

Hoe lang heb je 'm nu laten curen?
 
@Jdb - Ik vermoed een minuut of 12. :laughing:

Afnemen ging prima, maar de doek bleef nog wat hangen en daardoor ook iets te pluizen. (Peluche Bianco)

Maja... Ik had alleen de motorkap gewaxed en had weinig spullen om op te ruimen, dus dan sta je maar te wachten en 10x een swipetest te doen, haha!

Ook vond ik, trouwens, dat het een vrij vadsige wax is. Boter-achtig. Smeert super, dat zeker.

@nicknameless - Bij de Vitreo kan je ook gewoon een swipetest doen, toch?
 
@Quantoxx Ik doe normaal wel de swipetest bij Vitreo. Afhankelijk van de temperatuur kan het curen wat korter/langer duren dan voorgeschreven.

Hoe vaak heb je een lik uit de pot moeten halen? Bij mij voldeed hier twee keer likken uit de pot voor de hele wagen (MINI). :p
 
Vandaag ook voor het eerst de fusso pokken gekregen. Het geen ik nu anders deed was stappen volgen die ik hier heb gelezen. Nat maken, rechte banen, dun. En jawel ook ik kreeg voor het eerst de vlekken op de vlakke delen van de auto.

Bij mijn vorige werkwijze ( waar geen logica in zit ) heb ik het nooit voorgehad. Dus toch wel benieuwd van waar ze komen.
 
@Ferdy - Nou, op de donkerblauwe lak zag je de lak donkerder worden van de wax. Als ik de wax niet goed inwerkte, zag je vlekken onstaan. (Lichte en donkere stukken)

Dus, ik pakte 4 likkies uit de pot om de pad te prime. Lichte likkies. :) ik bleef verdelen tot het mooi dun was.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Zo dan... Auto #2 met gezeik van de Fusso. De zwarte BMW zag er strak uit, maar na ruim een week zag de eigenaar vlekken, stukken waar de beading zich anders vormde en overal hologrammen.

Ik ging net even kijken en ik zag veel wax-holo's en een matte gloed over de auto.

Conclusie; Fusso Coat gaat achterin de kast of de prullenbak in. :)

Morgen de BMW vluchtig polijsten met een finishing-combi en de Vitreo erop... k*tzooi! :p
 
Zo dan... Auto #2 met gezeik van de Fusso. De zwarte BMW zag er strak uit, maar na ruim een week zag de eigenaar vlekken, stukken waar de beading zich anders vormde en overal hologrammen.

Ik ging net even kijken en ik zag veel wax-holo's en een matte gloed over de auto.

Conclusie; Fusso Coat gaat achterin de kast of de prullenbak in. :)

Morgen de BMW vluchtig polijsten met een finishing-combi en de Vitreo erop... k*tzooi! :p

Je mag de pot Fusso naar mij sturen. :p
Wil ik wel eens testen of ik ook vlekken heb met die pot van jou.
 
@Ferdy - Nou, op de donkerblauwe lak zag je de lak donkerder worden van de wax. Als ik de wax niet goed inwerkte, zag je vlekken onstaan. (Lichte en donkere stukken)

Dus, ik pakte 4 likkies uit de pot om de pad te prime. Lichte likkies. :) ik bleef verdelen tot het mooi dun was.
En maar stug blijven volhouden dat het de manier van smeren is :joy:
Geeft niet, we delen onze detailing trainee tag wel.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Sinds er flinterdun gesmeerd is en ook goed is afgenomen. :) De holo's krijg ik ook niet weggeveegd en ze zitten met name op de donkere vlekken. Dit zijn onmogelijk polijst-holo's.

Anyways... deze grapjes had ik niet bij andere waxen en wel sinds de Fusso. Kost mij zo steeds weer geld om auto's opnieuw te moeten doen. :)
 
Ik had zelfs bij een auto een hele waas erop. Zag er echt niet uit en echt heel dun aangebracht. Japanse zooi. Het is mooi als het werkt maar er zijn betere waxen te verkrijgen voor hetzelfde geld, die aanzienlijk makkelijker smeren.
 
En daar ga je dus de fout in, Fusso is geen wax maar een sealant. Dus het werkt ook heel anders.
Geen wax van dezelfde prijs kan tegen de eigenschappen van een sealant op.
En dan doel ik vooral op de standtijd.

Ik wil deze problemen ook meemaken, ik snap niet waarom ikzelf en een aantal vrienden van mij nog nooit deze problemen hebben gehad.

@Quantoxx Ik ben serieus, als jij die pot niet meer wilt gebruiken wil ik hem best op mijn auto testen. Misschien ligt het aan een nieuwe batch gemaakte potten ofzo. Want ik heb zelf een best oude pot.