• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 Fusso coat vlekt

Morgen een zwarte Volvo in de fusso zetten. Eens kijken of die ook gaat vlekken. Zou wagen nummer 7 worden waar ik fusso op zet.

Ook al zou ik graag iets anders willen proberen. Maar winter komt eraan en dan is fusso mss wel een betere keuze dan mijn andere waxen.
 
Ik heb allerlei kleuren ermee gedaan en dit is de eerste keer dat ik de vlekken zie. Wat een hardnekkige bende! :)

Zwart, rood, blauw, wit, grijs, zilver, geel, etc. ;)
Ik bedoel, als je de witte Fusso pakt, zal deze dan ook zo erg vlekken? Ik heb alleen de zwarte versie :p
 
Morgen een zwarte Volvo in de fusso zetten. Eens kijken of die ook gaat vlekken. Zou wagen nummer 7 worden waar ik fusso op zet.

Ook al zou ik graag iets anders willen proberen. Maar winter komt eraan en dan is fusso mss wel een betere keuze dan mijn andere waxen.
Bij een zwarte auto vallen de vlekken niet op :)
 
Weten jullie zeker dat er niks is mis gegaan met applicatie/curen/afnemen?
Deze vlekken komen door te dik smeren, te lang curen of slecht afnemen.

@Quantoxx Leg nog eens een zéér dun laagje over de huidige vlekkende fusso coat heen, wellicht dat deze dan verdwijnen.
 
Knipsel1.JPG


Knipsel2.JPG


:rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Dat versterkt alleen maar mijn punt.

"Synthetic resin wax type requires careful application process. Otherwise it may occur stain."

Dus met andere woorden, het komt heel nauw met aanbrengen, curen, afnemen.
Ga je het dus aanbrengen en afnemen zoals een doorsnee wax, ga je problemen krijgen.

Ik had zelf ook moeite met Fusso coat in mijn eerste applicaties, daarna leerde ik al snel dat per paneel zéér dun aanbrengen met de vochtige bijgeleverde wax pad en per paneel afnemen voor mij optimaal resultaat leverde.

Aanbrengen in de zon is wat mij betreft ook een no-go met Fusso coat.

Wat anderen ervan vinden moeten ze lekker zelf weten, dit zijn mijn ervaringen haha.

Ik vind het nog altijd een top sealant voor de winter, in de mooiere maanden top ik mijn Fusso af met Vitreo.
 
Weten jullie zeker dat er niks is mis gegaan met applicatie/curen/afnemen?
Deze vlekken komen door te dik smeren, te lang curen of slecht afnemen.

@Quantoxx Leg nog eens een zéér dun laagje over de huidige vlekkende fusso coat heen, wellicht dat deze dan verdwijnen.

Ik bracht de Fusso aan, hiervoor 12x, zoals ik elke wax aanbreng; Goed inwerken, dun verdelen en de curetijd maakte dan geen reet uit. ;) Afnemen blijft altijd een eitje, vlekken of niet. Eitje als in 1 haal met de doek is al voldoende.

Ik zit te denken dat ik misschien een té verzadigde pad heb gebruikt, aangezien hij al vrij snel begon te stropen. Ik geef het dus toch nog maar niet op en probeer het nog eens. Vlekken of niet, de glans was super en de sheeting ook zeker goed.

Jij smeert een paneel in en neemt het dan weer af? Een swipetest gaat niet, dus je neemt een bepaalde curetijd?
 
Maar zie ik het nu goed en heb je het in cirkel bewegingen aangebracht? Ik heb fusso niet hoor, maar moest dat niet in rechte banen aangebracht worden en daar dwars op uitwrijven?

Rechte lijnen zorgde bij mij voor een vadsige waxafgifte. Dun smeren gaat beter als ik zonder druk cirkels maak. :)
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
@Ferdy - Heb ik geprobeerd! :) geen verschil of maakte het zelfs wat erger.

Ook afnemen met demiwater of S&W deed niks. Wél kon je met de vingers soms wat lijnen trekken in de vlekken, maar dit was ook met grote willekeur. :)
 
@Quantoxx Ik smeer inderdaad één paneel flinterdun in, gebruik rechte bewegingen. Gebruik hiervoor de meegeleverde pad die ik iets vochtig maak.
Hierna inderdaad direct afnemen, ik doe geen swipetest.

Ik kan de hele auto doen met twee likjes uit de pot. Je moet het eigenlijk bijna niet zien dat je het opbrengt.

Als je nog steeds vlekken hebt zit er niks anders op dan je paneel te ontdoen van de fusso en opnieuw te beginnen denk ik.

Maar het is geen wax, maar een sealant. Fusso breng je niet aan zoals een reguliere wax.
probeer mijn methode eens als je zin hebt.
 
Nou die bijgeleverde pad komt zeker niet in de buurt van mijn auto's!

Het feit dat iedereen moet zeggen hoe hun denken dat je het aan moet brengen bevestigt gewoon dat het een rotwax (of sealant) is.
 
Ik vond die applicator die erbij zit ook een beetje grof dus ik heb maar een disco rosso gepakt. Het nadeel daarvan is dat je hem niet lekker beet kan pakken waardoor je misschien toch iets meer druk zet dan zou moeten. Heeft iemand een goede suggestie voor een andere applicator?
 
Nou die bijgeleverde pad komt zeker niet in de buurt van mijn auto's!

Het feit dat iedereen moet zeggen hoe hun denken dat je het aan moet brengen bevestigt gewoon dat het een rotwax (of sealant) is.

Fijn dat jij dat vindt, gelukkig hebben veel mensen een andere mening.
Ik probeer alleen mensen te helpen.
Als je verder niks toe te voegen hebt lijkt het me nog nutteloos om verder te discussiëren in dit topic.
 
Te dik aanbrengen was voor mij geen probleem bij het afnemen. Ik vreesde van wel, maar het nog nog steeds makkelijk af.

Overcuren was ook geen probleem. Tijdens een test na 52 minuten nog geen probleem.

Ik snap er geen reet meer van. :)
 
Ik snap er ook niks meer van.
De allereerste keer smeerde ik te dik, afnemen daarna was een hel.
Eén week erna vond ik nog altijd plekjes waar nog wax zat, haha.

Wat nou precies de oorzaak is van de vlekjes weet ik dan ook niet, het is mij, een collega van me en twee vrienden nog niet gebeurd.
Ik ben benieuwd wanneer de eerste keer is.

Als je het te dik aanbrengt is dat misschien nadelig voor het curen, dat je daardoor die haze krijgt en vlekjes?
Ook al was het makkelijk af te nemen.