• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 Fusso coat vlekt

En 476 verwerkt fijn en vlekt niet...

Ik heb vandaag de Fusso Coat kunnen aanbrengen op een zwarte lak. Kan tot op heden maar 1 klein minpuntje vinden en dat is dat hoe langer je waxed, hoe plakkeriger de Fusso lijkt te worden. Ik kon dus de motorkap/dak/kofferklep vrijwel onzichtbaar dun smeren, maar daarna werd het iets lastiger. (Lees: Randjes blijft wax dikker aan plakken, vlakke panelen smeren nog prima)

Dit resulteerde in; "Shit, ik smeer nu veels te dik en dat word straks buffelen!"

Ik waxte de hele auto (E46), ruimde mijn spullen een beetje op en begon toen weer bij het eerste paneel af te nemen.

Ik kan niks anders zeggen dan dat de Fusso Coat lekker dun smeert, een hufterproof curetijd heeft en afnemen net zo makkelijk is als Collinite. :)
 
20171012_164230.jpg
 
Ik heb er ook keurig 3-4 auto's mee kunnen doen maar werkt voor mij niet fijn.
De collinite lijkt mij in dat opzicht veel fijner te hanteren :)

@Quantoxx: hij is te koop, dus mocht je interesse hebben :p
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
476 is ook veel mooier

Wat is er mooier? :) Ik ben altijd trouw geweest aan de Collinites, maar momenteel heeft de Fusso mijn voorkeur qua verwerking. (De beading en sheeting is ook goed, maar de duurzaamheid moet ik zelf nog testen ondanks de lovende reviews en de glans/kleur is ook warm)
 
Omdat ik persoonlijk colli fijner vind aanbrengen, en zeker de 476.

Omdat ik met colli nog nooit problemen gehad heb, en met die fusso bende wel.

Omdat bij colli mijn garage niet meteen naar de benzine ruikt.

Omdat ik geen fan ben van waxen of sealants met fillers.

Omdat ik de beading van 476 ook geweldig vind.

En omdat... pindakaas
 
Wat is er mooier? :) Ik ben altijd trouw geweest aan de Collinites, maar momenteel heeft de Fusso mijn voorkeur qua verwerking. (De beading en sheeting is ook goed, maar de duurzaamheid moet ik zelf nog testen ondanks de lovende reviews en de glans/kleur is ook warm)
Omdat ik persoonlijk colli fijner vind aanbrengen, en zeker de 476.

Omdat ik met colli nog nooit problemen gehad heb, en met die fusso bende wel.

Omdat bij colli mijn garage niet meteen naar de benzine ruikt.

Omdat ik geen fan ben van waxen of sealants met fillers.

Omdat ik de beading van 476 ook geweldig vind.

En omdat... pindakaas
De fillers maken het volgens Carclean een lastig product omdat de wax inderdaad diepere glans doet geven zoals men zegt. De geur van Fusso vind ik niet slecht, beetje wasbenzine/terpentine achtig :p

Maar inderdaad, pindakaas.
 
Omdat ik persoonlijk colli fijner vind aanbrengen, en zeker de 476.

Omdat ik met colli nog nooit problemen gehad heb, en met die fusso bende wel.

Omdat bij colli mijn garage niet meteen naar de benzine ruikt.

Omdat ik geen fan ben van waxen of sealants met fillers.

Omdat ik de beading van 476 ook geweldig vind.

En omdat... pindakaas

Welke wax is jou favoriet dan?
Mijne is de Waxaddict Vitreo.
 
Ik ben zelf niet zo leip met waxen als de meeste hier.

Ik gebruik 845/ 476... en de volgende stap is cancoat.

Ik heb meer gewoon serieus meer polishers in huis dan waxen :)
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
@Zluytr - Same here, heb ook maar bar weinig waxen in huis. De 845 is al een tijdje op, de 476s staat paraat en de 915 die ik van jou had is vervangen voor een Vitreo Dutch. (Bijna zelfde prijs en wilde WA proberen)
 
Ik snap werkelijk waar niet hoe iedereen vlekken krijgt van de Fusso. :D Er zijn beginners die er last van hebben, maar ook ervaren rotten. Zijn de factoren tijdens het aanbrengen zó belangrijk? Moet er eerst polijst worden om de lak écht 100% schoon te hebben? ... No idea. :p
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en RoyR
+1 quantoxx
Ik smeer ook raak en geen problemen, wel altijd of polijsten of prof polish vooraf. Wel vaak van doek wisselen met uitbuffen, anders gaat het ook bij mij niet goed.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR