• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 Fusso coat vlekt

+1 quantoxx
Ik smeer ook raak en geen problemen, wel altijd of polijsten of prof polish vooraf. Wel vaak van doek wisselen met uitbuffen, anders gaat het ook bij mij niet goed.

Oooh, dat is een goed puntje; Eerder een schone doek pakken.

Op de zwarte lak die ik gisteren gedaan heb zag je her-en-der wat wax-holo's op de laatste panelen en dan moet je wel met een schone doek effe nawrijven. (Ik begin op de liggende delen, dan met de klok mee de auto rond, vanaf het linker zijpaneel bij de neus. Ik eindig dus bij de bestuurdersportier en daar zag ik holo's)
 
Herkenbaar @Quantoxx. Hier verdienen de laatste panelen ook altijd meer aandacht.
Ik gebruik met uitbuffen nog steeds te weinig doeken als ik Fusso gebruik. Ik denk ongeveer 4 doeken, maar laatste stukken is altijd net niet (wat ik dan later pas zie).
 
Inmiddels Collinite 476 geprobeerd. Werkt fantastisch :)
Is wel echt een b#tch als het te lang droogt en dat ook nog eens op een witte auto. Heb het 10 minuten laten zitten bij 19 graden en dan zit het er aardig vast op. Wat ik begreep is dat de "curetijd" van de 476 ca. 2-5 minuten is.. :p

De fusso wax maakt de auto wel aanzienlijk gladder lijkt wel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Bassho - Collinites zijn enorm vergeeflijk. :) Dunner smeren! Dan krijg je ze ook na overcuren nog makkelijk weg. :p

Ik smeer bijna onzichtbaar. Dat kost iets meer tijd per paneel, maar afnemen is dan een eitje.

Zolang je nog duidelijk witte vegen ziet, is het te dik. Ga dan nogmaals zonder druk over het paneel, écht alleen de pad met je vingers op de lak houden, zó licht. :)
 
Ik merk wel dat de Collinite erg makkelijk aanbrengt inderdaad. Beter dan de FUSSO.
Beading is ook erg goed. Glans ook oké.
 
Niet goed verdelen lijkt mij ook de reden van vlekken. Maja, we smeren zo dun mogelijk en dat doe je door goed te verdelen. :)

Alles goed inwerken en niet alleen effe raken. Als je het daarna nog per ongeluk smeert, is het nog goed af te nemen.

Fair enough, wat dát betreft is Collinites makkelijker te verwerken. Maar ook daarbij verdeel ik de wax goed en werk het in. :p
 
@nicknameless Ik heb alles gedaan volgens de handleiding (voor zover ik japans-engels kan lezen), behalve het afnemen. Dat heb ik gedaan met mf doeken. En ik heb een natte disco rosso gebruikt om aan te brengen.

Anyway, het maakt me niet zo veel uit. Zo goed zichtbaar zijn de vlekken niet. Weet iemand of ze na verloop van tijd minder worden?
 
Niet goed verdelen lijkt mij ook de reden van vlekken. Maja, we smeren zo dun mogelijk en dat doe je door goed te verdelen. :)

Alles goed inwerken en niet alleen effe raken. Als je het daarna nog per ongeluk smeert, is het nog goed af te nemen.

Fair enough, wat dát betreft is Collinites makkelijker te verwerken. Maar ook daarbij verdeel ik de wax goed en werk het in. :p
Stel dat je de 2 waxen te dik smeert en te lang laat drogen, dan is het ontzettend moeilijk om weg te krijgen door gewoon uit te buffen met een doek? Gebruiken jullie dan Spray en Wipe o.i.d?
 
Ik wil dan wel eens S&W gebruiken idd... Dat helpt namelijk heel goed om dingen af te nemen die lastig gaan. Ik gebruik het ook vaak om een compound af te nemen. Maar bij een wax willen een paar pufjes demi water ook wel eens helpen.

Ik heb ook vlekken! :eek:

Diegene bij wie de fusso vlekt verdienen de "detailing rookie" tag :p.

1maal een detailing rookie tag voor Jan!!!
 
1maal een detailing rookie tag voor Jan!!!

Nou... Doe mij der ook maar één dan! ;)

Ik heb de Fusso Coat nu 12x aangebracht zonder problemen. Vandaag moest ik steenslag aanpakken en dat is goed verlopen. Daarna de behandelde panelen effe waxen met Fusso. Allemaal goed ingewerkt en dun verdeeld. (Zoals alle keren)

De motorkap vlekte vervolgens als een malle en snap nu wat een gezeik dat is, zeg...

20171017_175333.jpg


20171017_181913.jpg


20171017_181908.jpg


What the fack?! :p

1x dit gezeik is voor mij al genoeg. Tot hiervoor vond ik het écht goed spul; Warmte aan de kleur geven, bizarre beading en sheeting en het kost geen drol.

Morgen de Vitreo maar eens proberen. :)
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en Bassho
Nou... Doe mij der ook maar één dan! ;)

Ik heb de Fusso Coat nu 12x aangebracht zonder problemen. Vandaag moest ik steenslag aanpakken en dat is goed verlopen. Daarna de behandelde panelen effe waxen met Fusso. Allemaal goed ingewerkt en dun verdeeld. (Zoals alle keren)

De motorkap vlekte vervolgens als een malle en snap nu wat een gezeik dat is, zeg...

Bekijk bijlage 101622

Bekijk bijlage 101623

Bekijk bijlage 101624

What the fack?! :p

1x dit gezeik is voor mij al genoeg. Tot hiervoor vond ik het écht goed spul; Warmte aan de kleur geven, bizarre beading en sheeting en het kost geen drol.

Morgen de Vitreo maar eens proberen. :)

Precies dit gezeur op onze blauwe Renault gehad... gek genoeg zie je die vlekken dus vanzelfsprekend niet terug op een zwarte auto.
Ben benieuwd wat de witte fusso in dit opzicht doet.
 
Ik heb allerlei kleuren ermee gedaan en dit is de eerste keer dat ik de vlekken zie. Wat een hardnekkige bende! :)

Zwart, rood, blauw, wit, grijs, zilver, geel, etc. ;)
 
Maar zie ik het nu goed en heb je het in cirkel bewegingen aangebracht? Ik heb fusso niet hoor, maar moest dat niet in rechte banen aangebracht worden en daar dwars op uitwrijven?
 
@350Z Ik heb met een natte applicator in rechte banen aangebracht en nog steeda vlekken. Ik denk dat ik te veel druk heb gezet, want dat is kennelijk ook een factor. De volgende keer wil ik kijken of ik het wat dikker aan kan brengen maar met minder druk. Ik had een paar panelen te dik gedaan (dacht ik, ik ben niet echt een waxer), maar dat was prima af te nemen en zonder vlekken.
 
  • Leuk
Reactions: Bassho