• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 Fusso coat vlekt

Fijn dat jij dat vindt, gelukkig hebben veel mensen een andere mening.
Ik probeer alleen mensen te helpen.
Als je verder niks toe te voegen hebt lijkt het me nog nutteloos om verder te discussiëren in dit topic.

Pardon?

Ben je in het echt leven ook zo bijdehand of alleen op een forum?

Omdat jou mening verschilt van de mijne maakt die van mij niet nutteloos.

Het topic gaat over een wax, waarmee meerdere mensen last van vlekken hebben. Vlekken die ik zelf ook heb ervaren.

Dus als ik mijn mening deel dat ik het aan de hand daarvan een rotwax vind, lijkt het mij on topic en gegrond.
 
Iedereen zijn ding toch ;).

@Zluytr Ik nodig je graag uit op de koffie, kun je dan een mening vormen over mij. Dit vind ik een beetje triest.

Ik probeer alleen mensen te helpen.
Wat mij opvalt is dat er veel mensen haat hebben op het spul, fijn voor jou, maar laat de mensen die wel proberen er iets van te maken in hun waarde.

Ik hoef niet 100 keer te horen hoe iemand de wax kut vind en hem liever in de fik steekt. Dat weten we ook wel na 1 keer.

Dit topic gaat over vlekken die veroorzaakt worden door het aanbrengen of de sealant zelf.
Anders maken jullie toch even een "Ik haat Fusso" topic aan.
 
Ik hoef ook niet 100 keer te horen hoe geweldig ze het vinden. Terwijl er echt veel mooiere waxen zijn die je niet met een knijper op je neus hoef aan te brengen.

Wat ik al eerder heb gezegd, ben benieuwd of de mensen er nog super over zouden praten als de pot 55 euro was geweest.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en Bassho
Als de pot 55 euro was geweest had ik hem zelf ook nooit aangeschaft.
En daarbij is het een sealant, geen volbloed wax.
 
En waar ik niet van houd, is het dicht smeren van krasjes. Dat doen ze bij het showroom klaarmaken van een auto. Voor 55 euro.
Heeft niks met detailen van een auto te maken.
 
Slecht of goed, ik zou wel willen weten WAAROM hij willekeurig vlekt. :)

De beschrijvingen kloppen ook niet met de ervaringen c.q. manier van aanbrengen. "Hij vlekt wanneer je dít doet" en dan géén vlekken wanneer je hetgeen doet. :p

Lage prijs en goede eigenschappen zoals wetlook, standtijd, heading en sheeting en makkelijke verwerking is voor mij waarom ik de Fusso geweldig vond. Dat ik nu 1x vlekken kreeg op een paneel (rest van de auto was prima) is een willekeur waar ik niet op zit te wachten. :)

Dus... Ik zou best eens concreet willen uitvinden WAAROM.

Ik heb nog een ongebruikte Vitreo Dutch staan die ik als vervanger van de 915 wilde proberen. Als dit gewoon smeren / swipetest / afnemen is, dan ben ik al tevreden en als hij ook wat wetlook kan meegeven ben ik helemaal blij. :)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Jongens toch, dit is toch nodig? We hebben het over een wax/sealant. De 1 vindt het super, de ander vindt het niks. En ja, de meningen zijn enorm verdeeld over dit product, maar dan is het juist leuk om erover te praten toch?

Geur, verwerking, standtijd en prijs zijn allemaal zaken die meespelen.

Zoals we allemaal weten heeft de Fusso een 'handleiding', maar dat hebben wel meer producten en dat lijkt mij op zich geen reden om het niet te gebruiken.

De geur is apart en kan je niet lekker vinden, maar dat geldt ook voor bijna elk product. Ik was laatst bij Arie op bezoek en ik heb even aan de Waxaddictwaxen geroken, maar daar werd ik over het algemeen niet echt vrolijk van :confounded:.

De prijs is laag, dus dat is iets wat het product aantrekkelijk maakt. In mijn ogen is het tamelijk onzinnig om te vragen 'of iedereen het ook goed zou vinden als het (meer dan) twee keer zo duur was geweest'. Dat kan je ook bij elk product vragen en natuurlijk beinvloedt dat het oordeel. Zou iemand Vortex kopen als het 600 euro per pot was? Ik niet in elk geval.

Daarnaast, ik ben misschien geen 'echte' detailer, maar ik vind de vlekken niet heel erg. De (langdurigheid) van de bescherming vind ik belangrijker en van wat ik heb gehoord worden de vlekken ook minder na verloop van tijd. Zou ik het op de auto van een betalende klant doen (als ik die zou hebben)? Waarschijnlijk niet. Voor alle andere auto's maakt het me niet zoveel uit. De meeste mensen zullen het misschien niet eens zien.

De 'verhullende' eigenschappen vind ik ook niet zo erg. Als ik een auto was en diegene wil dat er iets op smeer is het toch juist mooi als het dan gelijk wat beter uitziet zonder dat je de polijstmachine erbij hoeft te pakken?

I know, I know. Blasfemie op een detailingforum. Ik hoop dat ik niet word verbrand.o_O
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@Quantoxx Vitreo zul je dan zeker een mooie wax vinden, deze is echt heel makkelijk in verwerking.

Je kunt hem ook over je Fusso heen smeren, dat is wat ik altijd doe.
Fusso dient voor mij als de basis beschermingslaag zeg maar.

@Jansen +1 gewoon iedereen in zijn waarde laten.
 
@Ferdy - waxen layeren doe ik eigenlijk nooit. En al helemaal niet als de Fusso eronder vlekt. :)

Ik moet de Vitreo nodig eens testen dan! :) Vanavond komt de detail van gisteren weer langs. Polijst ik de Fusso van de motorkap en breng dan de Vitreo aan.
 
@Ferdy - waxen layeren doe ik eigenlijk nooit. En al helemaal niet als de Fusso eronder vlekt. :)

Ik moet de Vitreo nodig eens testen dan! :) Vanavond komt de detail van gisteren weer langs. Polijst ik de Fusso van de motorkap en breng dan de Vitreo aan.

Dat deed ik eerst ook nooit. Maar omdat de Fusso een sealant is kan dat best.
Fusso wordt heel vaak afgetopt met King of Gloss, dat levert mooie resultaten op.

Ben benieuwd wat je van de Vitreo vindt!
 
Iedereen zijn ding toch ;).

@Zluytr Ik nodig je graag uit op de koffie, kun je dan een mening vormen over mij. Dit vind ik een beetje triest.

Ik probeer alleen mensen te helpen.
Wat mij opvalt is dat er veel mensen haat hebben op het spul, fijn voor jou, maar laat de mensen die wel proberen er iets van te maken in hun waarde.

Ik hoef niet 100 keer te horen hoe iemand de wax kut vind en hem liever in de fik steekt. Dat weten we ook wel na 1 keer.

Dit topic gaat over vlekken die veroorzaakt worden door het aanbrengen of de sealant zelf.
Anders maken jullie toch even een "Ik haat Fusso" topic aan.

Het is fijn dat je mensen probeert te helpen, en ik denk dat ik dat zelf ook vaak genoeg gedaan heb. Zo wel openbaar als in privé berichten.

Het is een forum, dan zal je altijd voor en tegenstanders van producten krijgen. Maar als iemand zijn mening niet in jouw lijn ter verwachting is, lijkt het me niet aan jou om te bepalen dat iemand zijn reactie nutteloos is en dat ze maar ergens anders moeten reageren.

En dat vind ik dan weer "triest".

Ik bekritiseer mensen niet omdat ze het gebruiken, wel geef ik aan dat een andere wax mijn voorkeur heeft. En dat mag gewoon in dit topic.
Ik ben ook niet de gene die een wax in de fik steek, ik zou er namelijk persoonlijk eerder iemand een plezier mee doen die de wax wel graag gebruikt. Ik heb volgens mij zelfs in dit topic gezegd dat ik het potje mooi vind en het leuk in mijn kast staat.

maar laat de mensen die wel proberen er iets van te maken in hun waarde.

Diegene bij wie de fusso vlekt verdienen de "detailing rookie" tag :p.

Hier laat jij zelf ook de topicstarter niet echt in zijn waarde.

Net zoals je mij niet in mijn waarde laat wanneer je mij een "petjes" stempel geeft omdat ik een voorkeur voor een bepaalde auto heb.
 
@Zluytr Ik geef je gelijk, maar dat soort berichten hebben vaak een knipoog en zijn niet serieus bedoelt. Dat moet ook kunnen toch?

Ik heb niks tegen jou of mensen die een andere mening hebben.

Om het dan meteen een rotwax te noemen vond ik wat ver gaan.
Mensen komen om advies en maken vaak beslissingen op ervaringen van mensen op dit forum, rotwax vind ik dan gewoon jammer om te zien.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind je Golf absoluut een mooie wagen.

Zullen we het hierbij laten?
Excuses van mijn kant.

@Quantoxx Zie hier de wetlook van Vitreo op een pas gepolijste tank.

20160702_123457.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Zluytr
@Ferdy - Nicely done. :) Ik begrijp jouw punt ook. Een product slecht noemen of een product slecht vinden lijkt op elkaar, maar is toch een heel verschil.

Als de timing goed loopt, zal ik vanavond de Vitreo gaan gebruiken op de blauwe Fiesta van gisteren. Effe licht polijsten en ontvetten, smeren en 'm peren. :)
 
Ik heb de Fusso ook gehad, maar een aantal weken geleden heb ik de pot verkocht. Ik had ook een paar keer last van die vlekken. Als je een auto polijst en erna de wax opsmeert (ik noem het nu even een wax voor het gemak) met als resultaat een aantal vlekken dat is gewoon erg vervelend en dat wil niemand niet. Er zijn nu al meerdere die er problemen mee hebben (ervaren wax smeerders en rookies).

Ik heb een keer te dik gesmeerd in cirkels, toen wilde het prima afnemen zonder vlekken. Een keer heel dun gesmeerd in circels en toen kreeg ik vlekken. Een keer weer te dik gesmeerd in banen en had ik ook vlekken en een keer weer heel dun in banen met een mooi resultaat zonder vlekken. Ook qua vochtig maken van de pad heb ik gedaan en alle keren onder dezelfde omstandigheden qua temperatuur en in de schaduw. Voor mij is er dus geen peil op te trekken wat nu juist is en hoe het komt van de vlekken.

Wat mij wel op viel en misschien zijn er meerdere die dat ook hadden; ik had vlekken op de liggende delen (motorkap en dak) en totaal niet op de andere delen. Op de foto van @Quantoxx waren ook de vlekken op de motorkap.

Zoals ik hierboven al aangaf het is niet een slechte wax of een rot wax en ik denk dat @Zluytr het ook niet zo bedoeld. Het is een goede wax voor een mooie prijs en de beading/sheeting/standtijd is top! Maar denk dat die problemen en al die instructies van zus en zo aanbrengen een reden zijn dat een groot deel de voorkeur geeft aan een andere wax. Een collinite 845 kun je zoals ik lees een laag opsmeren en nog is het een easy wax en dat is wat we volgens mij graag willen.