• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 Fusso coat vlekt

Is Quartz een beetje makkelijk verwerkbaar?En over wat voor standtijd praten we ongeveer?
Spelregels Quartz zijn
-niet in de zon/te warm weer aanbrengen.
-per paneel werken ,swipetest ,timen en afnemen en ook goed nawrijven.
Dit laatste =belangrijkste want te lang curen krijg je spijt van.
Verder is ie easy on easy of.
Men geeft op 12 maanden en de laatste winter zat ie op mijn auto.
Ik schat 6/8 maanden dat ie wel moet redden. Het is wel zo dat pekel een aanslag is op elke lsp en dan zeker de lage delen van de auto
 
Echt vreemd die delen dat de beading niet mooi is. Ben dus niet de enige die daar last van had naast die vlekken.
Als Fusso er goed erop zit etc is de beading enzo echt bizar, maar door die gekkigheid ermee heb ik 'm laatst verkocht..
 
Spelregels Quartz zijn
-niet in de zon/te warm weer aanbrengen.
-per paneel werken ,swipetest ,timen en afnemen en ook goed nawrijven.
Dit laatste =belangrijkste want te lang curen krijg je spijt van.
Verder is ie easy on easy of.
Men geeft op 12 maanden en de laatste winter zat ie op mijn auto.
Ik schat 6/8 maanden dat ie wel moet redden. Het is wel zo dat pekel een aanslag is op elke lsp en dan zeker de lage delen van de auto

Je kan eventueel ook kiezen voor de Swissvax Shield. Standtijd is ook min 6 mnd en prijs is vergelijkbaar met de Quartz. Verwerking zou ook makkelijk zijn...
 
meestal doe ik me auto in augustus dus zit dan wel met warm weer en de zon maar uit de zon in de schaduw zou moeten kunnen denk
 
De Quartz moet ik ook nog opnieuw testen. De eerste ervaring was dat ik geen swipetest kon doen en dat de beading/sheeting volkomen ruk was. :)

Daar klopt natuurlijk niets van, haha! :p
 
Breng vaak eerst een glaze aan, krijg vaak oude wagens de lak is extreem droog vanwege dat ze een abbo op de wasstraat hebben. na het uitbuffen van de glaze maak ik de waxpad licht vochige 2/3x door de wax pot en dan in banen aanbrengen.
Swipe test, is hij goed dan uitbuffen met een pluche microvezeldoek en dan is uitbuffen extreem makkelijk!
 
[U][COLOR=rgb(0, 102, 204)]@Ric325i[/COLOR][/U] Ik doe meestal me auto rond eind augustus ga ik dan veel last krijgen met dat warme weer met de Quartz of gewoon rekening houden met de zon en proberen in de schaduw te werken?En stel ik laat het te lang curen of breng het te dik aan is het dan met veel moeite nog wel af te nemen?
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de Fusso coat ook op de auto zitten maar heb nergens last van kwa vlekken. Heb de auto eerst gekleid en gepolijst met Monello daarna de fusso aangebracht in delen.

Het sponsje wat der bij zit eerst onder water gedompeld en uitgeknepen zodat die wat vochtig was.
Daarna in de wax paar rondjes draaien en heel licht aangebracht, Na 5 minuten uitgepoetst.
 
[U][COLOR=rgb(0, 102, 204)]@Ric325i[/COLOR][/U] Ik doe meestal me auto rond eind augustus ga ik dan veel last krijgen met dat warme weer met de Quartz of gewoon rekening houden met de zon en proberen in de schaduw te werken?En stel ik laat het te lang curen of breng het te dik aan is het dan met veel moeite nog wel af te nemen?
Zelf nooit problemen met Quartz gehad zelfs niet toen vorig jaar mijn geplande dag wat warmer uitviel dan gepland. Te dik opzetten van wax is vragen om problemen dus daag jezelf uit om zo veel mogelijk te smeren met zo min mogelijk wax en je zal jezelf verbazen wat nog mogelijk is.
Quartz bevat een Sio2 ingrediënt en wanneer je deze wax te lang laat curen gaat het een uitdaging worden om em uit te buffen is mij verteld. Ikzelf focus me voornamelijk nog maar op Sio2 wax varianten nav Quartz.
 
Quartz is kwa standtijd dus een van de beste?Zijn er weinig die er in de buurt komen?,Misschien de moeite waard om te nemen denk
 
Marcel,
Maak je de bijgeleverde applicator vochtig of niet?

Tot nu toe droog gebruikt.

Ik heb 12 auto's ook geen problemen gehad en smeerde het er klakkeloos op met een droge Disco Rosso. Goed inwerken en verdelen, vrij achteloos met de curetijd aangezien dit varieerde van 5 minuten tot zelfs 58 minuten en afnemen bleef een eitje. :p

Vandaag een zwarte E46 opnieuw gefinished om de Fusso te verwijderen en Vitreo te smeren.

Enkele vage dingen gezien. ;) Zal die later posten.

Had je deze niet met een of twee doeken gedaan??
 
Nou, gisteren de Fusso op mijn metallic groene BMW gesmeerd. Géén vlekken.
2 tot 3 panelen ingewerkt, daarna direct afgenomen. Zéér dun opgebracht, je kon het bijna niet zien zitten.

Er waren een aantal hologrammen aanwezig op mijn auto, deze is nog niet gepolijst sinds aanschaf.
Deze zijn nu niet meer te vinden na het aanbrengen van de Fusso.

Conclusie: Voor mij werkt Fusso nog altijd prima en veel imperfecties worden verborgen.