• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Garagezeep / Handzeep, alternatief

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.687
190
Utrecht
Ik kon via de zoektermen niets vinden, dus maar een nieuw topic aangemaakt.

Ik heb zelf snel last van mijn huid bij gebruik van te sterke zeep.
Toch krijg ik regelmatig vuile handen (niet op mijn werk wel thuis)
Garagezeep is voor mij geen oplossing, ook de geur kan ik niet best tegen.
Ik gebruik al jaren koffieprut en vloeibare zeep.
Sinds de Senseo iets minder geklieder dan vroeger.

Een beetje gebruikte koffie (formaat suikerklontje)
Voor zware vervuiling, aangevuld met een beetje afwasmiddel.
Voor lichtere vervuiling, aangevuld met gewone handzeep.
Voor het laatste gebruik ik de desinfecterende van Kruidvat.

Vooraf een beetje vaseline op je handen scheelt ook enorm.

Let op!; koffieprut niet te lang bewaren, schimmelt snel en is dan zeer ongezond.

Hans

Ik krijg mijn vuile handen altijd goed proper met wasmiddel in poedervorm (bv. Dash).
De korreltjes schuren en samen met de zeepwerking zijn je handen in no-time proper.
Het enige probleem is dat het een vettig laagje achterlaat en je je handen met iets ontvettend moet wassen daarna (bv. Dreft).

Maar misschien is dit ook een te grove combinatie voor je handen?

Mijn handen zijn ook zo overgevoelig, vreselijk is dat :| maar ben er inmiddels aan gewend.. van de hand zepen waarvan ik het bestaan af weet is eigenlijk de enige die ik kan verdragen Procar TC Plus

Waarna ik wel na iedere handwas beurt mijn handen weer in smeer met hand cremé ! tevens doe ik dat tussen door laten we zeggen zo'n 2 a 3x per uur, met name omdat ik mijn handen zo (te) vaak was. Er gaan bij mij ook heel wat flesjes Vaseline doorheen per week :D

Groetjes,

Sjors

Laatst bewerkt door een moderator:
Blauwe chirurgisch handschoentje dan niets voor je ( als je zeker weet dat je vieze handen gaat krijgen ( en ja, het is even wennen, maar als je de juiste maat neemt en dus niet de net ff te groot ( liever kleiner ), dan houd je gevoel en heb je geen vieze kluifjes ))

Kan ook de zeep nemen waar je geen last van krijgt, beetje suiker erbij doen, gaat er om dat iets meer schuurt :)

Wordt het dan niet eens tijd om er eens door een dermatoloog naar te kijken? Zoveel vaseline wat jij er per week doorheen werkt dat werk ik er nog niet eens in 2 jaar doorheen.

Misschien nog een tip:

Smeer je handen in voordat je aan de gang gaat. met een goede handcreme.
ALs je met je klus klaar bent zijn ze veel makkelijker schoon te krijgen.

Komt o.a. doordat de handcreme in je porien trekt.

Klus regelmatig aan mijn Jeep en dit scheelt echt.