• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gewassen en gepolijste auto.Wie van de drie!

Veel soorten glaze bevatten ook een cleaner en dat is ook een reden zijn dat een niet gepolijste auto op kan knappen van een glaze.

Het blijft natuurlijk een eeuwige discussie, maar tot op heden moet ik nog een auto tegenkomen waarbij ná het polijsten een glaze iets toevoegde. Ik probeer het regelmatig even tijdens een detail, vóórdat ik de polijst-spullen ga opruimen.

Ik polijst liever tot een eindresultaat en laat een auto zó achter, dan dat ik er glaze tussendouw voor het mooie, maar de auto na enige tijd toch eigenlijk nét iets minder mooi is als gedacht.

Greetz
Maar jij brengt de glaze dan ook niet goed op :P :P

To glaze or not to glaze.
It is a personal choice to be debatable.

Voor de slecht lezenden, persoonlijk is omderstreept en vetgedrukt wat betekent, extra aandacht voor dit woord. Of een glaze nou wel of niet iets toevoegt, wel of niet nodig is, la-ma-gaan.

Ik denk dat de mate van poreusheid van het lakoppervlak en de kleur toch nog wel invloed hebben op wat je nog ziet van een glaze op een gepolijst oppervlak. Overigens als je het met het blote oog ziet, wil dat niet zeggen dat je het op camera zichtbaar krijgt.