Laatste tijd zie ik veel topics over hardheid van lakken. Zo nu ook een vraag van mij.
Wat is nu precies een zachte of een harde lak?
Ik heb zelf een renault twingo II (blauw unilak) en heb zelf het idee dat de lak vrij zacht is.
Waarom? Omdat ik het idee heb dat als ik met een detailerspray bijv. vogelpoep verwijder en niet genoeg detailspray gebruik ik vrij makkelijk krasjes maak met de microvezel doek (PB DMMT)
Daarentegen krijg ik lichtjes krasjes met de DAP niet makkelijk weg. Ligt het toch aan mijn spullen die niet sterk genoeg zijn, techniek of toch een harde lak? Of stel ik te hoge eisen en probeer ik het onhaalbare met een D/A?
Spullen die ik heb en manier van gebruik.
SSR1 + Wit
SSR2 + Wit
SSR2 + H. Green
Microkrasjes (pigtails) die ik maak met H. Green en SSR2 krijg ik met SSR1 + Wit wel weg, waarmee ik ook mee finish.
Voorbeeld van een kras die ik geprobeerd heb weg te halen.
Wat is nu precies een zachte of een harde lak?
Ik heb zelf een renault twingo II (blauw unilak) en heb zelf het idee dat de lak vrij zacht is.
Waarom? Omdat ik het idee heb dat als ik met een detailerspray bijv. vogelpoep verwijder en niet genoeg detailspray gebruik ik vrij makkelijk krasjes maak met de microvezel doek (PB DMMT)
Daarentegen krijg ik lichtjes krasjes met de DAP niet makkelijk weg. Ligt het toch aan mijn spullen die niet sterk genoeg zijn, techniek of toch een harde lak? Of stel ik te hoge eisen en probeer ik het onhaalbare met een D/A?
Spullen die ik heb en manier van gebruik.
SSR1 + Wit
SSR2 + Wit
SSR2 + H. Green
Microkrasjes (pigtails) die ik maak met H. Green en SSR2 krijg ik met SSR1 + Wit wel weg, waarmee ik ook mee finish.
Voorbeeld van een kras die ik geprobeerd heb weg te halen.