• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Menzerna topic

StefanCS zei:
Weet wat ik in januari weer ga bestellen:)

Filmpje is trouwens ook wel leuk. Gaat dat echt zo snel? Hij gaat er 2x overheen en klaar is kees.
Bij mij was FF toen al helemaal afgebroken, compleet doorzichtig en geen hologram & swirl meer te zien, ideaal.
Ik werk nu wel wat langer door dan het filmpje en rond af met het laagste toerental voor de zekerheid.
 
Zo surfend op het net roept Menzerna nog wat vragen bij mij op...
1: Hoe kan het dat het in de UK goedkoper is dan NL, heb mij laten vertellen dat de prijscverschillen nog al eens op kunne lopen.

2: Welke LC pads gebruiken met welke Menzerna producten.


Greetz
,^^
 
Als ik me het goed herinner, hebben Dibbuz en Stimpy op de SLK 55 AMG van TonCoronel de Menzerna FF i.c.m. zwarte So1o pad gebruikt op een rotary.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

100% zeker weten doe ik het niet :weetniet

Adrie? Dibbuz?
 
Op een finishing pad, of dat nou van LC is of Meg's dat maakt niet uit.
 
De FinalFinish is net als de Wolfgang FinishingGlaze een glaze.
Ook die willen jullie dan volledig verwijderen met een IPA zoals TopInspection

Is het effect vd glaze dan niet weg
 
ah! ik dacht dat finalfinish een finishingglaze was, net als FinishingGlaze van Wolfgang... :schaam

waarmee van Wolfgang valt het dan te vergelijken? Swirlremover 3.0?

In dat geval zou ik inderdaad een IPA gebruiken.
 
Komt de Menzerna proefkit ook in de shop van Carclean.com? Het gaat om flesjes van 250 ml met 4 verschillende polishes (zie foto). Het zou mij wel interesseren.

Op Belgische en Nederlandse fora lees je dat Menzerna niet geschikt is voor poetsers met weinig ervaring. Op detailingworld echter wordt Menzerna door iedereen aangeraden als beste product. Wordt in Engeland ook verkocht als kit samen met DA polishers. Wat ik begrijp na veel lezen is dat Menzerna moeilijk te verwerken is bij koud of vochtig weer, maar dat het - afgezien van dit nadeel - het betere product is voor met name de Duitse autolakken (BMW, VAG).

Ik wil het zelf wel eens proberen.

menzerna_kit2.jpg



Gr. Mila
 
Op een rotary kan Menzerna lastig gaan, diverse keren zelf meegemaakt. Dat kan aan het type lak liggen of inderdaad de temperatuur.
Op een DA zal je daar denk ik wel minder last van hebben. Zeker op die keiharde en keramische lakken is dit spul een uitkomst!

Er staat wel op de fles dat er tussen de 1500-2000 toeren gewerkt moet worden, dat haal je op een DA natuurlijk nooit.
 
Het product kan wat weerbarstig zijn bij bepaalde omstandigheden (kou, vochtigheid), hierdoor gaat het gummen en het is dan een bitch om te verwijderen 8o . Daarom vind ik het niet helemaal geschikt voor beginners, zeker ook omdat er totaal geen handleiding op de fles staat, alleen een par symbolen. Je moet dus weten wat je er mee kunt en hoe het te gebruiken. De meeste beginners weten dit niet. Tevens is het duurder dan andere producten.
Menzerna producten zijn speciaal ontwikkeld voor harde, voornamelijk europese, lakken. De ontwikkeling is in samenwerking met Mercedes Benz gedaan en hun keramische lakken. Maar het kan op vrijwel iedere lak gebruikt worden.
 
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Menzerna Power Gloss.
Als ik de beschrijvingen lees op het web moet dit product een hogere cut waarde hebben van de intensive polish?
Is het te verglijken met een compound als de SSR3 oid?
 
Tim,.

Als jij weet wat het doet of waar het mee te vergelijken is dan is dat ook voldoende.
Vetrouw op jou expertise;)
 
Ik dacht dat het ongeveer hetzelfde was als de M84 van megs..Zware oxidatie ,wetsand krassen verwijderen...
Kan me vergissen..:weetniet