• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Menzerna topic

@BK,

Thnx voor de topic. Ben nu halverwege,.je hoort zo nader..

***EDIT****
Net het topic gelezen wat BK aangaf. Dit is hetzelfde probleem waar bij tegen aan liepen.
We hebben dus een Super Intensive Polish in een Power Finish Fles.....opluchting:ja

Dan rest mij nog de vraag wat nou precies het verschil is tussen de Nano Finishing Polish en de Final Finish?
Ik denk (lees hoop) dat je met de Nano Finishing ook heel fijn kan afwerken...

***EDIT***
 
Komt toch de vraag naar boven wat er nou op de bodem staat...
 
POS34A = Powergloss, cut 5.0 gloss 1.5
PO85.RD3.02 = Super Intensive Polish, cut 3.5 gloss 3.0
PO106FA = Super Finish Nano, cut 2.5 gloss 5.0

Al met al een mooi trio!
(maar van die namen en codes krijg je hoofdpijn...)
 
stimpy68 zei:
https://www.Carclean.com/zoeken?search=menzerna

Er is niet echt voorraad op dit moment, het is onderweg.

Is er al iets meer geweten wanneer Menzernaproducten terug op voorraad zijn? Zit al heel lang te wachten op de Final Finish, eigenlijk al sinds de dag dat het uitverkocht is (was net te laat om de laatste te bestellen :auw ). Komen er toevallig ook samplekitjes?
 
Heb de nano polish in bezit. Nu lees ik dat de Final Finish een vettig laagje achter laat. Is dit bij de Nano Polish ook het geval ???

Groet, Peter
 
Waar lees je dat de Final Finish een vettig laagje achterlaat?
Ik denk dat alle polijstmiddelen wel iets achterlaten, vandaar een eventuele IPA (Isopropylalcohol) wipedown.
 
Onlangs de nano polish gebruikt. en inderdaad, het laat een vettige waas achter. Maar dat doen andere producten ook. Dus of ff wat IPA sprayen,.of final/top inspection gebruiken!
 
Snitser zei:
Onlangs de nano polish gebruikt. en inderdaad, het laat een vettige waas achter. Maar dat doen andere producten ook. Dus of ff wat IPA sprayen,.of final/top inspection gebruiken!

Dodo Juice Lime Prime ( Lite ) een idee ??

Groet, Peter
 
Ik zit me de laatste tijd steeds meer te verdiepen in de Menzerna producten.
Heb nu wat ervaringen opgedaan met het roterend polijsten en eigenlijk is het een kwestie van je kop er goed bij houden en geconcentreerd werken. Vind persoonlijk dat de resultaten vele malen beter worden dan een DA machine, wat opzich logisch is te verklaren. Beter in de zin van het verwijderen van swirls en (diepere) krassen. Omdat ik regelmatig VAG lakken behandel en deze 9 van de 10 keer knoeperts hard zijn mis ik op sommige stukken gewoon het vermogen in vergelijking met de DAP. Ik zal de DAP daarom uitsluitend willen gebruiken voor de afwerking na het roterend werk, en het nabehandelen zoals de glaze lagen, sealants, etc etc.
De Poorboy's producten verrichten eigenlijk goed werk, maar door heel veel lezen hier en op DW wil ik toch weer een stapje verder :D

Goed, Menzerna dus.
Ben er helemaal uit wat ik nodig zou hebben, rest me nog 3 tal vragen:

Vraag 1
Op pagina 1 stond beschreven dat er nieuwe produkten van Menzerna in de webshop komen.
Staat dit nog steeds op de planning of kan ik middels een mailtje een persoonlijke bestelling maken?

Vraag 2
Op pagina 1 poste Mila een foto van een kitje van 4 flesjes Menzerna van 250 ml.
Bestaat er de mogelijkheid om zoiets samen te stellen? Dus 4 logische producten bij elkaar?
Ik dacht bijvoorbeeld aan:

1. Powergloss (POS34A)
2. Intensive Polish (PO91E)
3. Final Polish (PO85U)
4. Final Finish (PO85RD)

Vraag 3
Naast de polish en finish producten heeft Menzerna ook Glaze/fillers en bestaat er de Menzerna FMJ.
Met name deze laaste heeft m'n intresse, maar zoals ik het begrijp is het niet bepaal de "top of the pop" sealant in detailerland :no omdat dit niet een 'echt' Menzerna produkt is maar ontwikkeld is door andere en de naam van Menzerna mogen dragen.
Een goede aanvulling zou dan de sealant van Wolfgang zijn, de Paint Sealant 3.0 omdat dit in principe een 100% Menzerna fabricaat is toch?

Alvast bedankt voor een reply mannen!
 
Thnx Tim!

held.gif



(zal deze keer geduldig wachten, hahaha!)
 
Tim ,dat meen je niet ,natuurlijk weer net besteld.. :)
Maar ja ,weer een goed excuus voor de volgende bestelling.
 
-Vanquish- zei:
Ik weet al wat er samen met de padwasher gaat aankomen hier :ja

Idem :party:
(maar dan zonder de padwasher.)

Die 250 ml. flesjes zou echt een prachtige oplossing zijn, denk nl. dat ik aan een liter verpakking veels te veel heb.