• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Menzerna topic

OW GEKKENHUIS !!!! :party: :party: :D

Nou mannen, hetgeen waar ik dus op gehoopt had is nu werkelijkheid :party: !
Daar waar ik met de SSR serie meerdere hits nodig had met bijvoorbeeld de 2.5 op oranje of soms zelfs de 3 op geel, is de Menzerna Power Finish (de voormalige Intesiv Polish dus ;)) echt een wereld van verschil!
Had in de motorkap van de VW cabrio nog wat swirls zitten die ik er niet naar tevredenheid uitkreeg.
1 hit met de Power Finish en het was gedaan met die laatste swirls. :cool:

Buurman had inmiddels z'n BWM (metalic zwart) flink gewassen, en aangezien ik daar ook al is de motorkap had gebruikt om het 1 en ander te testen wederom de vraag of ik m'n gang kon gaan. Heb het achterscherm uitgekozen omdat dat stuk nog onbehandeld is geweest. Vervolgens een stuk geprobeerd met echt een verbluffend resultaat. 1 hit op oranje met de Power Finish, daarna 1 hit gegeven met de Super Finish (nano) op een witte pad, en voor de volledigheid afgemaakt met de Final Finish op een bauawe Cobra pad.

Ik sta echt versteld van de werking van deze Menzerna serie, en geloof me ik ben niet gauw tevreden.
In alle enthousiasme gelukkig nog net ff wat foto's kunnen schieten, kijk zelf naar het resultaat:


Beemer1.jpg



Beemer2.jpg



Beemer3.jpg



Beemer4.jpg



Beemer5.jpg






Wat me juist zo verbaasd is de snelheid waarmee het product z'n werking doet. De verwerking is echt heel "smooth", en ik hoef lang niet zo vaak over 1 stuk heen te gaan als met de SSR serie. Ook de finish van de producten zijn niet te vergelijken met de SSR serie. Daar waar ik met de de SSR 2.5 nog wel is last had van wat marring, is de verwerking van de Power Finish echt een uitkomst, dikke pluspunt dus! Ook de Final Finish doet bijzonder goed z'n werk, zoals Dennis en Adrie wel is schreven in hun topics laat de FF echt een super gladde finish achter, retestrak en echt de laatste stap in het polishen.
Ben bang dat ik vanaf nu steeds vaker naar de Menzerna's ga grijpen, juist als ik bezig met de hardere laksoorten waaronder de VAG lakken. Het is niet dat ik de SSR serie nu direct zal afschrijven, integendeel want ik heb me er tot dusver best mee weten te redden, maar alles bij elkaar opgeteld is de Menzerna VOOR MIJ iig op dit moment een zeer verstandige keuze.

Nu alleen nog een grotere fles FF aanschaffen en ik kan weer eventjes vooruit.
Mannen bedankt voor alle tips over de Menzerna, ben blij dat ik de juiste keuze heb gemaakt!

Greetz,

P@rick
 
Menzerna kan soms wel lastig doen hoor, het is een wispelturig product maar het doet geweldig zijn werk!
 
let op dat Menzerna soms ook vult. Ook al noemen zij het zelf geen fillers. Een IPA test of een Final Inspection van Meguiar's kan zeker geen kwaad.

Maar eerlijk is eerlijk het ziet er top uit!
 
Laatst bij Anabasis op z'n Honda was Menzerna niet makkelijk te verwerken, "greep" vaak vast en ik moest nano toevoegen om het verwerkbaar te houden. Maar voor harde lakken is het ideaal!
 
As zondag hier maar eens mee stoeien, de workshop zal wel iets duurder worden dan € 10,- :D
De SSR serie bevalt hier op zich goed maar het kriebelt om weer wat nieuws te proberen.
 
@ Havanna.

Heb je de producten op de rotary of op een D/A verwerkt?

EDIT: zie op de vorige pagina dat je gebruik maakt van een rotary.

Presteert dit product ook goed op een D/A? Wellicht een goede opvolger voor de SSR waar ik zeker al niet ontevreden over ben.

Groeten,
Vincent
 
Dezelfde vraag had ik van de week ook bij Dennis (Dibbuz) neer gelegd.

Een D/A maakt niet de toeren/hitte die nodig is om het product ( nano of intensiv) goed te verwerken.
De FF daar in tegen is wel met een D/A te verwerken.
 
Het kan wel maar het is niet primair voor ontworpen.Gaat vaak goed maar als het wat minder gaat weet je waarom.
 
Yep...
Nano Polish, Final Finish en Intensive polish zijn verschillende producten. Dus in dit geval wat dotjes Intensive polish en dan een dotje Nano Polish, deze heeft meer oliën.
 
Klopt Nano is makkelijker te verwerken dan IP, zelfde als men vroeger een beetje M80 toevoegde aan M83 om het beter verwerkbaar te maken.
 
Yep :ja
Klinkt natuurlijk raar, omdat je normaal geen kruisbesmetting wilt. Maar de IP heeft meer cut dan de nano, maar de nano heeft de eigenschap dat je er langer mee kunt werken, dus je gebruikt die eigenschap om de IP te "helpen".
Zo ook met de M83 en M80, de M80 heeft veel oliën, de M83 niet maar deze droogt snel, maar heeft meer cut.

Zolang je een product aanvult met een ander product met minder cutting kracht dan is er weinig aan de hand. Het is een kwestie van experimenteren, maar het is alleen nodig in bepaalde gevallen zoals bij de Prelude van Anabasis.
 
Adrie je haalt me de woorden uit de mond, heb vandaag een VW mk3 cabrio gedaan, zwarte singlestage lak, en de zijschermen waren opnieuw gespoten (niet orgineel VAG lak). Geloof me of niet, ik heb nu het verschil GEVOELD in de machine. Juist op de delen die opnieuw in de paint waren gezet begon de IP als een tierelier te gummen,. Dus ik dacht verrek ik heb te weinig product of de pad is verzadigd. PAd ff gewassen, iets meer IP erop, zelfde verhaal.
Ineens :star..... had ik niet ergens gelezen..... en ja hoor, met echt een klein drupje nano er bij voelde het weer smooth.
Bizar om mee te maken, maar wel een ervaring rijker. Eens en te meer blijkt nu maar weer dat niet iedere lak universeel is, en dat zelfs delen die opnieuw gespoten zijn dus anders bewerkt kunnen worden dan de rest van de auto.
 
Zo blijkt maar weer dat er zo maar geen eenduidig antwoord is te geven op de vraag welke pad en product :-"
 
Is Menzerna Super Finish (Nano) - PO106FA nou vergelijkbaar met die Final Finish? Ik heb begrepen dat die mooi tussen de SSR1 en de Prof Polish inzit.


Is menzerna ook goed te verwerken met een DAP op een hele zachte lak? Of raden jullie dan PBW polishes aan?
 
Het eindresultaat is vergelijkbaar ,alhoewel ik vermoed dat de Final Finish net iets mooier kan eindigen ,maar je zal het bijna niet waarnemen.
De Cut van de Super Finish is uiteraard wel wat hoger als die van de FF.

Hoe het in vergelijking staat met Poorboys ,de cut van de Super Finish komt in de buurt van de SSR1.

Menzerna werkt zich fijn op een DA.
 
ik zoek juist iets onder de SSR1 maar met meer cut dan de prof polish. De Final Finish van Menzerna zou dus perfect zijn icm zwarte LC pad op de dap?

Welke snelheid raden jullie aan, en wanneer is de Final Finish weer te koop, kan hem nergens vinden in de shop!