• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Menzerna topic

Nou, ik denk niet dat het zo sterk is als M84,dat maakt hologrammen bij het leven 8o
Heb hier een proefzakje liggen (volgens mij), nog geen kans gehad om het te gebruiken.
 
Kan, ook zwart kan, ook hier kunnen veel combo´s. Welke combo het meest ideaal is, kom je pas achter na een testspot.
 
Net even het Menzerna Document bekeken welke Hans als link heeft geplaatst.

De powergloss (S34A) staat bij de Fase Reinigen, voor het gebruik van de Intensive Polish.
Waarmee is de powergloss te vergelijken?

gr
 
Snitser zei:
Net even het Menzerna Document bekeken welke Hans als link heeft geplaatst.

De powergloss (S34A) staat bij de Fase Reinigen, voor het gebruik van de Intensive Polish.
Waarmee is de powergloss te vergelijken?

gr

Jiff? Korrel 1000, dus het schuurt als een gek.
Ik denk dat SSR 3 vergelijkbare eigenschappen kent.
 
Ok...her en der veel dingen gelezen. Vraag aan het DDD,.hebben jullie de Intensive Polish ook gebruikt? Zoja op welke pad?
 
We hebben de IP ook gebruikt, en op een wollen pad (gele So1o) pad en dat gaat behoorlijk goed. Kan soms een beetje "vastgrijpen" maar laat een nette finish achter (weinig swirls en hologrammen)
 
Maar nabehandeling is altijd nodig, daar is de Final Finish voor. Deze laat een schitterende finish achter :heart_eyes:
 
Ok,.maar neem aan dat je niet perse een wollen pad nodig hebt voor de IP?

Is de FF ook geschikt om mee te beginnen? Want het is voor mij nog onduidelijk of het nu echt een polijst middel is,.of echt een finishing product.
 
Dit zijn de gegevens en aanbevolen combo's door Menzerna zelf:
Zoals je kunt zien het zelfs mogelijk om met de FF 2500 gritt sanding marks te verwijderen.

e_polish_Pagina_1.jpg

e_polish_Pagina_2.jpg
 
Snitser zei:
Ok,.maar neem aan dat je niet perse een wollen pad nodig hebt voor de IP?

Is de FF ook geschikt om mee te beginnen? Want het is voor mij nog onduidelijk of het nu echt een polijst middel is,.of echt een finishing product.

Een finishing product. Afhankelijk van de staat van de lak kun je er natuurlijk ook mee beginnen, maar dan moet de lak toch wel in redelijke staat zijn. De IP kan m.i. ook gewoon met een witte of oranje pad.
 
Hans en ik zijn er uit....wij hebben nu de intensive polish in een power finish fles.
Raar maar waar. Onder op de power finish fles zit namelijk een sticker met de code van de intensive polish.
Menzerna Code lijst
Ook is de substantie wit,.en niet grijs. Het is allemaal erg verwarrend en vreemd.
Verder hebben wij dus niet de Final Finish, maar de Nano super Finish.PO106FA.

:weetniet ik ga nu ff wat anders doen,.want mijn hoofd tolt om:weetniet
 
Ja... Dibbuz en ik hebben ook al een keer raar staan kijken naar de naamgeving en nummering van de menzerna producten... die blinkt nu niet echt uit in duidelijkheid :weetniet
 
Ik moet zeggen, ik dacht dat ik de codes van Menzerna wat door had, maar onduidelijkheid alom momenteel. :weetniet :D
 
"The Super Intensive Polish Stock Number PO85RD3.02 has been renamed to PO83Q for simplicity."
Staat onderaan de lijst van autogeek
 
@BK,.zover waren wij zelf ook al. Waar het omgaat is dat wij een produckt hebben gekregen,.wat in de fles van een ander product zit.
Overigens,...deze producten komen NIET bij carclean vandaan.
 
Hm..Maar is het een sticker van de shop of van menzerna zelf..?
Ik zou gewoon op het etiket van de fles vertrouwen.