Vanmorgen om 6.30 uur opgestaan omdat ik vond dat vandaag qua temperatuur de meest gunstige dag (van komende week dan) zou zijn voor een wasje. Wel fris, maar hé, je hebt een hobby. En oorwarmers zijn cool.
De "roest" wasbox was afgesloten. Ik meldde het opnieuw, nu bij degene die er wél wat mee kon. Hij kwam gelijk het dak van Het Zonnetje bekijken, maar ik vertelde dat ik dat reeds ontijzerd had. Ik kreeg van hem 15 minuten wasbox-tijd a €6. De draai-arm bleek nieuwe lagers nodig te hebben. Vandaar het gekraak de vorige keer.
Dak en motorkap gewassen, daarna Non-Ferro op het dak aangebracht om te kijken of dat nog wat deed, en verdeeld met een aparte washmitt. Dat deed precies niks, dus het ijzer is in ieder geval weg. Al zie ik nog steeds wat zwarte puntjes op het dak. Is dat dan teer? Of wat anders?
Op de motorkap zit een klein steenslag plekje, daar deed de
Non Ferro wel wat. Ik kon geen goede foto maken in het halfdonker, maar dat plekje verdient nog aandacht want ik vrees dat het aan het roesten is.
Daarna de
Non Ferro van de auto afgespoten. Toen de auto in z'n geheel gewassen. Warm water, dus temperatuur van handen: in orde.
Afgespoten met koud water en met demiwater. Toen de
Gyeon Wetcoat aangebracht. Ik neem altijd de fles in één hand en de hoge druk met demiwater in de andere hand, zodat ik direct de Wetcoat kan afspuiten. Daarna Het Zonnetje gedroogd bij de opkomende zon.
Temperatuur van handen: koud.
Temperatuur van binnen: warm en voldaan.
Het Zonnetje in de parkeergarage gezet om daar nog even wat kleine dingetjes te doen. Ik wilde daar eigenlijk ook de lakstift op de kras op de velg proberen, maar niet gedaan omdat ik dacht dat het mogelijk toch te koud is hiervoor? Wat is een ideale/minimale temperatuur hiervoor?
Toen ik voldaan de auto bekeek, ontdekte ik toch dat niet overal de zon schijnt.
Wat zijn dit voor strepen??
Ik kan me niet voorstellen dat het van de Wetcoat is. Ik spray dat op het paneel, niet zo dichtbij het raam. Bovendien zet ik onmiddellijk de HD erop. Dus vlekken van de Wetcoat lijkt me sterk?
Wat kan het zijn?
Ik bedacht me dat ik de vorige keer de raamrubbers daar heb ingespoten met APC vanwege het mos. Maar ik had een doek eronder gehouden op de lak, om de zorgen dat de APC niet op de lak zou komen.
Verder kan ik zelf niks bedenken wat het kan zijn.
Ik ben met een MF doek en wat Spray & Wipe er overheen gegaan, maar dat deed niks.
EDIT: Oké, nog even nagedacht (altijd handig) en nu vraag ik me af of het niet gewoon reflectie is van de lampen in de parkeergarage.
Heel goed kijken geeft ook wat onrust, want dan zie ik dat de lak toch veel oneffenheden vertoont (dat wist ik al wel.. ), die eigenlijk meer aandacht verdienen. Maar alles op z'n tijd.
Al met al toch blij dat hij weer even gewassen is!