• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Je bent ook wel een legende hoor @Ester! Elke keer als ik nu een kanariegele seat mii zie rijden (vrij zeldzaam) dan moet ik altijd even kijken of ie wel glimt :D

Enige waar ik helaas ooit voor bij cc ben geweest was een klonterende fles gyeon ceramic detailer haha.
 
  • Geweldig
Reactions: Ester
Je bent ook wel een legende hoor @Ester! Elke keer als ik nu een kanariegele seat mii zie rijden (vrij zeldzaam) dan moet ik altijd even kijken of ie wel glimt :D
Haha wat leuk dat je dat zegt @Zoranurai :grinning:
Ik zie inderdaad zelden een andere zonnegele 5-deurs Seat Mii. Laatst zag ik er één op de snelweg (maar die glom natuurlijk niet half zoveel als Het Zonnetje :p) . Ik heb het idee dat de 3-deurs versie nog wat gangbaarder is.

Op Insta heb ik een volger uit dezelfde woonplaats, die bericht mij af en toe. Het komt erop neer dat hij zich al sinds november afvraagt hoe het mogelijk is dat hij Het Zonnetje nog nooit gespot heeft, terwijl de auto toch zo opvalt en het dorp nou niet enorm is.
Nu ontving ik gisteren een bericht van hem: "ben jij (kenteken)?" Ja hoor, hij had me ein-de-lijk gespot :joy: Bleek die ochtend achter me te hebben gereden. Wel grappig zoiets.
 
Kijk dat is nog eens een heel mooi ontvangst op HC CC voor het zonnetje, leuke/mooie foto's gemaakt en lekker je voorraad weer een beetje kunnen uitbreiden.
Altijd weer gezellig om een beetje bij te kletsen daar en goede info te krijgen over de benodigde producten, jij dan inclusief de koffie en zelfs even binnen mogen staan bij Johan ;).
 
  • Geweldig
Reactions: Ester
Ik heb zo het idee dat de andere CC-werknemer @Dibbuz/Dennis is geweest, maar kan natuurlijk ook een ander geweest zijn. Op oudere instructiefilmpjes zie juist vooral Dennis/Dibbuz.

Ik ga eigenlijk altijd mijn bestellingen gewoon in de winkel halen (ca. 20 min. rijden enkele reis), en meerdere CC-mensen kennen mij ook, eigenlijk na de eerste keren al, merk je dat ze de klanten ook echt kennen. De eerste paar keer werd inderdaad koffie aangeboden, of gezegd dat ik het kon pakken. Ik wilde net opschrijven dat mijn auto nooit bij Diventa Bella (waar het zonnetje nu ook is geweest) binnen is geweest, maar dat is niet waar: bij een polijstcursus is de motorkap van mijn vorige auto een keer uitgekozen als demo object, dus mocht hij ook naar binnen.

En fraaie nieuwe avatar Ester.:cool:
 
@Cordoba nee, het was niet Dennis. Dat weet ik omdat ze die wel noemden in het gesprek; we hadden het over het forum en toen noemden ze Dennis aka "Dibbuz, misschien zegt dat je wat?" Ik: "jazeker!".

Mooi hè mijn avatar! En wie weet kom ik ook nog eens met Het Zonnetje naar een cursus, lijkt me best interessant. Wat leuk dat jouw auto toen het demo object is geweest!
 
Ik kan je een workshop of demo zeker aanbevelen Ester, deze zelf gevolgd voor de Dual Action machine en toch wel wat belangrijke info opgesnoven. Daarnaast gewoon even lekker wat vragen kunnen stellen, maar het is voor mij ook niet naast de deur dus om zomaar even 500km (heen en terug) voor te rijden….
 
  • Leuk
Reactions: Drifter en Ester
Ik denk dat ik 3 x bij een SDD geweest ben (Summer Detail Day, compleet met demo's en allerlei aanbiedingen), 1 of 2 keer een vervangende kortingsdag, iets van 4-5 cursussen, een paar keer een oliebollenavond en dan iets van 20 keer gewoon in de winkel geweest. Het leuke met cursussen e.d. is dat je ook allerlei lotgenoten treft, en ervaringen uit kunt wisselen.
 
Leuk om de positieve verhalen te lezen over de cursus. Ik was net te laat om me voor aankomende zaterdag in te schrijven, dus hou de volgende data even in de gaten. Ik denk dat het me prima af gaat, de ervaring die ik vroeger heb opgedaan heeft me een hoop geholpen. Maar het zou wel fijn zijn de fijne kneepjes even in de praktijk mee te krijgen en te checken of ik inderdaad zo lekker bezig ben als dat ik zelf denk, of dat ik nog wel wat beter of efficienter met de machine kan worden. CCHQ en de medewerkers eens bezoeken is dan mooi meegenomen en dan kan ik meteen nog wat shoppen.
Roterend polijsten is iets waar ik ook heel erg in geinteresseerd ben. Dus daar aandacht voor besteden of een workshop van lijkt me ook heel leuk.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik heb zo het idee dat de andere CC-werknemer @Dibbuz/Dennis is geweest, maar kan natuurlijk ook een ander geweest zijn. Op oudere instructiefilmpjes zie juist vooral Dennis/Dibbuz.

Ik ga eigenlijk altijd mijn bestellingen gewoon in de winkel halen (ca. 20 min. rijden enkele reis), en meerdere CC-mensen kennen mij ook, eigenlijk na de eerste keren al, merk je dat ze de klanten ook echt kennen. De eerste paar keer werd inderdaad koffie aangeboden, of gezegd dat ik het kon pakken. Ik wilde net opschrijven dat mijn auto nooit bij Diventa Bella (waar het zonnetje nu ook is geweest) binnen is geweest, maar dat is niet waar: bij een polijstcursus is de motorkap van mijn vorige auto een keer uitgekozen als demo object, dus mocht hij ook naar binnen.

En fraaie nieuwe avatar Ester.:cool:
Nope dat moet Vincenth geweest zijn :)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Ester
Vanmorgen om 6.30 uur opgestaan omdat ik vond dat vandaag qua temperatuur de meest gunstige dag (van komende week dan) zou zijn voor een wasje. Wel fris, maar hé, je hebt een hobby. En oorwarmers zijn cool.
Screenshot_20240113-092027907_1.jpg

De "roest" wasbox was afgesloten. Ik meldde het opnieuw, nu bij degene die er wél wat mee kon. Hij kwam gelijk het dak van Het Zonnetje bekijken, maar ik vertelde dat ik dat reeds ontijzerd had. Ik kreeg van hem 15 minuten wasbox-tijd a €6. De draai-arm bleek nieuwe lagers nodig te hebben. Vandaar het gekraak de vorige keer.
P_20240113_091633.jpg

Dak en motorkap gewassen, daarna Non-Ferro op het dak aangebracht om te kijken of dat nog wat deed, en verdeeld met een aparte washmitt. Dat deed precies niks, dus het ijzer is in ieder geval weg. Al zie ik nog steeds wat zwarte puntjes op het dak. Is dat dan teer? Of wat anders?

Op de motorkap zit een klein steenslag plekje, daar deed de Non Ferro wel wat. Ik kon geen goede foto maken in het halfdonker, maar dat plekje verdient nog aandacht want ik vrees dat het aan het roesten is.

Daarna de Non Ferro van de auto afgespoten. Toen de auto in z'n geheel gewassen. Warm water, dus temperatuur van handen: in orde.

Afgespoten met koud water en met demiwater. Toen de Gyeon Wetcoat aangebracht. Ik neem altijd de fles in één hand en de hoge druk met demiwater in de andere hand, zodat ik direct de Wetcoat kan afspuiten. Daarna Het Zonnetje gedroogd bij de opkomende zon.

Temperatuur van handen: koud.
Temperatuur van binnen: warm en voldaan.
P_20240113_091717.jpg

Het Zonnetje in de parkeergarage gezet om daar nog even wat kleine dingetjes te doen. Ik wilde daar eigenlijk ook de lakstift op de kras op de velg proberen, maar niet gedaan omdat ik dacht dat het mogelijk toch te koud is hiervoor? Wat is een ideale/minimale temperatuur hiervoor?

Toen ik voldaan de auto bekeek, ontdekte ik toch dat niet overal de zon schijnt.
Wat zijn dit voor strepen??
Ik kan me niet voorstellen dat het van de Wetcoat is. Ik spray dat op het paneel, niet zo dichtbij het raam. Bovendien zet ik onmiddellijk de HD erop. Dus vlekken van de Wetcoat lijkt me sterk?
Wat kan het zijn?
Ik bedacht me dat ik de vorige keer de raamrubbers daar heb ingespoten met APC vanwege het mos. Maar ik had een doek eronder gehouden op de lak, om de zorgen dat de APC niet op de lak zou komen.
Verder kan ik zelf niks bedenken wat het kan zijn.
Ik ben met een MF doek en wat Spray & Wipe er overheen gegaan, maar dat deed niks.

EDIT: Oké, nog even nagedacht (altijd handig) en nu vraag ik me af of het niet gewoon reflectie is van de lampen in de parkeergarage.
P_20240113_094439_1.jpg

P_20240113_095411.jpg

Heel goed kijken geeft ook wat onrust, want dan zie ik dat de lak toch veel oneffenheden vertoont (dat wist ik al wel.. ), die eigenlijk meer aandacht verdienen. Maar alles op z'n tijd.
Al met al toch blij dat hij weer even gewassen is!
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig geweest weer ondanks de kou!

Dat de non-ferro niet zoveel deed had ik wel verwacht. Je hebt hem nadat die prut op het dak viel meteen afgespoten. Ikzerdeeltjes hebben een beetje tijd nodig om in de lak te werken of ze moeten er met enige kracht op komen. Die zwarte spikkels zouden teer kunnen zijn ja. Heb je een tar remover?

Die strepen op je deur zijn in ieder geval niet de lampen. Dat is wel iets in/op de lak. Kun je je herrineren of je dat voor je apc behandeling ook had? Het lijkt namelijk op iets dat onder de rubbers vandaan is gekomen. Dus het zouden kalkstrepen van water kunnen zijn dat vanonder de rubbers is gaan lopen en opgedroogt is of toch nog een beetje apc dat onder het rubber vandaan is gekomen en daar is opgedroogd. Heb je na de apc behandeling de auto goed afgespoten of gewassen?

Heb je poor boys prof polish? Dan zou je met een zachte pad kunnen proberen om het weg te krijgen, anders met finale en een zachtere pad even proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik heb dergelijk strepen ook wel eens gezien na een kunstig dressing op de rubbers die niet goed (genoeg) is afgenomen met een regenbui erna. Wellicht is het dat?
 
  • Leuk
Reactions: Ester