• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Oh ja, dat is zo. Logisch.
Eerlijk gezegd heb ik op deze plekken nooit een kleurverschil opgemerkt, en ik heb een vrij goed oog voor detail. Dus waarschijnlijk valt het mee met de verkleuring!
Maar ik zal nog eens bewust hiernaar kijken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Vandaag heb ik Het Zonnetje precies 1 jaar! Dat moet natuurlijk gevierd!

P_20231105_145911_1.jpg

Vorig jaar was het wel een stuk beter weer toen ik 'm ophaalde vanuit Vleuten :joy:
 
Oh heet deze kleur cream yellow? Ik zie best regelmatig een bepaald type auto rijden in deze kleur of nog net iets lichter (dus anders dan Sunflower Yellow). Volgens mij is het een Opel maar ik kan er ook naast zitten. Ze ogen "verkleurd" maar dat zijn ze dus niet (of wel, en dan zijn ze allemaal verkleurd want ze zien er allemaal zo uit).
Ik bedoelde trouwens deze Fiat Panda:


Dat is kennelijk ook de originele kleur geel, want ze zijn allemaal zo. Maar ik vind het echt een vage kleur, letterlijk en figuurlijk.
 
Vanmorgen in de wasbox de zonneschijn weer tevoorschijn getoverd. Het Zonnetje was (in mijn optiek) behoorlijk vies. De velgen met Non Ferro gedaan, en voor het special effect één deel vergeten te poetsen met de handschoen. Dit ook expres pas ontdekt tijdens de fotoshoot in de duinen.
P_20231115_100230.jpg

Gefoamed en gewassen. Daarna de Wetcoat weer aangebracht. Ik vind die fles toch niet echt handig. Hij is best groot en ik hou m met één hand + handschoen vast, en dan in de andere hand de HD. Maar door het sprayen was de schroefdop wat losser gegaan en (ik denk daardoor) werd de handschoen wat glad. Daardoor kon ik de fles niet echt goed met één hand vasthouden tijdens het sprayen. Maar wilde ook de HD erbij houden vanwege: onmiddellijk afspuiten. Niet echt handig allemaal.

Ik denk toch dat ik de Wetcoat overgiet in een kleinere sprayfles. @Quantoxx zei daar vorige keer al iets over. Is zo'n Monello sprayfles dan aan te raden? Of misschien was daar al iets over gezegd, ik lees zo even terug.

Daarna gedroogd met de Meguiars drying towel en kleine Gyeon Silk dryer.
Daarna staan shinen in de duinen (er waren alleen weinig toeschouwers om 'm te bewonderen).
Al met al toch weer blij, ookal kwam ik wat plekjes tegen en ergens een klein krasje, naast wat plekken die er al zaten maar mij toch steeds meer beginnen te storen. Deze pak ik later nog wel aan.

Hier is hij in de wittige geel modus:
P_20231115_092459.jpg

En hier Sunflower Yellow:
P_20231115_095915.jpg

P_20231115_095940.jpg

P_20231115_100033.jpg
 

Bijlagen

  • P_20231115_095940.jpg
    P_20231115_095940.jpg
    169,5 KB · Weergaven: 11
  • P_20231115_100002.jpg
    P_20231115_100002.jpg
    117,1 KB · Weergaven: 13
Gefoamed en gewassen. Daarna de Wetcoat weer aangebracht. Ik vind die fles toch niet echt handig. Hij is best groot en ik hou m met één hand + handschoen vast, en dan in de andere hand de HD. Maar door het sprayen was de schroefdop wat losser gegaan en (ik denk daardoor) werd de handschoen wat glad. Daardoor kon ik de fles niet echt goed met één hand vasthouden tijdens het sprayen. Maar wilde ook de HD erbij houden vanwege: onmiddellijk afspuiten. Niet echt handig allemaal.

Ik denk toch dat ik de Wetcoat overgiet in een kleinere sprayfles. @Quantoxx zei daar vorige keer al iets over. Is zo'n Monello sprayfles dan aan te raden? Of misschien was daar al iets over gezegd, ik lees zo even terug.

- Waarom heb je tijdens de Wetcoat-stap nog steeds een washandschoen vast? :p Of is dit een normale handschoen?
- Ik gaf aan dat ik de 'dwangneurose' had om alle vloeistoffen in dezelfde sprayflessen te willen. Dit betrof inderdaad de Monello-flessen. Maar ik denk niet dat er verschil zal zijn tussen de originele sprayfles en een ander merk. Wél zal er verschil zijn als géén handschoen gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Nee zo'n dunne latex handschoen, dat doe ik ook met de Non Ferro omdat het zulk heftig spul is.
Een kleinere fles zal wat lichter zijn, maar als ik gewoon enthousiast de Wetcoat blijf gebruiken, wordt de fles vanzelf ook lichter ;)
 
De-icer werkte vanmorgen goed:
P_20231128_081914.jpg


Ik dacht eerst van niet, maar wat bleek: er zat een laag ijs aan de binnenkant van de voorruit. Blower maar aan gezet (doe ik liever niet bij koude motor) en laten ontdooien.
P_20231128_083154.jpg

Tijd voor mijn Clean & Reach tool. En de gescheurde deurrubber vervangen stond nog op de lijst.
 
In de parkeergarage de ramen aan de binnenzijde schoongemaakt, en de rubbers wat aandacht gegeven.
Reach & Clean tool vond ik prettig. Zou niet weten hoe ik anders de onderzijde van de voorruit kan poetsen, als ik tenminste mezelf niet wil pletten tussen dashboard en ruit.

Ik vond het zelf het prettigst om in de auto te zitten tijdens het gebruik, ik kon er zo goed bij. Wellicht hij grotere auto's is het juist prettiger om naast de auto te staan (zo demonstreren ze het ook in de CC video).
Bij zijwaartse bewegingen even opletten dat je de tool gecontroleerd beweegt, anders ram je je binnenspiegel met je arm of met de tool.
Verder kreeg ik 2 bonnets erbij. Ik heb er 1 gebruikt om de glasreiniger op te sprayen, en 1 om na het schoonmaken, de ruit af te nemen. De bonnet is vrij snel verzadigd met glasreiniger, dus ik ga er nog wat bij bestellen.
Er zit een handig waszakje/opbergzakje bij.
Ik vind het een handig ding!
Bijkomend pluspunt: uitstekend matchende kleur bij het zonnetje.

P_20231203_135254.jpg

P_20231203_135427.jpg


Over de staat van sommige rubbers was ik minder enthousiast:
P_20231203_140944.jpg

P_20231203_140334.jpg

Ik weet niet of het goed te zien is, maar er laat een soort laagje los. Op de onderste foto is het een soort "zacht" laagje dat loslaat. Wat zouden jullie adviseren hiermee te doen?

Heb de intacte rubbers in ieder geval behandeld met Gummi, ook aan de buitenzijde langs de ramen.
 
ik zal ook maar eens zo'n ding bestellen.
Bij de ruit van de Renault GScenic is dit denk ik wel handig gereedschapje.
Is de normale lang genoeg? of betere de langere versie?
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@GeBas ik heb de normale. Voor mij zou de lange versie denk ik alleen maar onhandig zijn, want het zonnetje is niet zo groot. Dan zit je jezelf alleen maar in de weg met die stok.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Vraag: ik heb nu op zowel de zachte rubbers als de hardere rubbers/kunstof delen, de Gummi aangebracht.
Maar na onderzoek op het forum lees ik dat Gyeon Cure eveneens geschikt is voor de zachte rubbers. Voor hard kunstof zou de Trim goed zijn, maar de Trim wordt weer afgeraden op zachte rubbers (als ik het goed heb begrepen).
Zou Cure dan een meerwaarde hebben t.o.v de Gummi?
En wat is dan het verschil?
Ik ben me aan het verdiepen in het onderhoud van de rubbers, zowel aan de binnenkant (de rubberlijsten in de deurpost) als de rubbers aan de buitenzijde /aan de deurzijde /rondom de ramen.
Ik overweeg om de Cure aan te schaffen.
Dank alvast!
 
Cure op rubbers heb ik nog geen ervaring mee, maar lees ik regelmatig dat het als een soort dressing op de rubbers werkt. Met als voordeel dat ze wat waterafstotend en donkerder van kleur worden.
Cure is hoe dan ook een fijne sealant om mee te werken met hele goede hydrofobe eigenschappen en prima standtijd. Tip van flip, kleine verpakking gaat heeeeel lang mee.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Zrobb dankjewel voor je antwoord!
Uit nieuwsgierigheid: wat gebruik jij voor de rubbers? En gebuik je verschillende producten voor het zachte/flexibele rubber en voor het meer harde rubber/kunstof?
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit iets op de rubbers smeer. Ik ben juist niet een fan van vettige smeersels omdat het op de deursponningen vaak te zien is. De rubbers die rond de ramen zichtbaar zijn pak ik altijd mee met Ceramic Detailer of Cure. Verder besteed ik daar niet heel veel aandacht aan. o_O
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Welk doel wil je bereiken met je rubbers? Ik gebruik de volgende middeltjes voor diverse doeleinden:

- rubbers weer originele kleur geven en beetje hydrofobe eigenschappen: Gyeon Cure
- rubbers soepel houden/voeden: Gummipflege (Liqui Moly) of Vinyl & rubber care van Autoglym
- hard kunststof buitenzijde: Gyeon Trim
- hard kunststof onder de motorkap: Vinyl & rubber care van Autoglym

...nu snap ik waarom ik zoveel spullen in m'n garage heb. Nouja, geen betere raad dan voorraad.