Vanmorgen om 7.45 arriveerde ik met Het Zonnetje in de wasbox.
Gefoamed, velgen gewassen en handwasje gedaan.
Hierna voor het eerst de voorruit gepolijst met AG Car Glass Polish.
Dit ging goed, boenend in cirkels aangebracht met
Monello witte handpad en de armspieren best getraind. Na het aanbrengen afgenomen met MF doek.
Ik had geen last van "stof" bij het afnemen zoals ik bij sommigen las op het forum.
Hierna de Prep gebruikt.
Had het idee dat de voorruit toen echt wel glad en schoon was.
Toen de TW Clearvue aangebracht met Disco Duo.
Tot een waas laten drogen, toen opnieuw aangebracht en tot een waas laten drogen.
Afgenomen met een natte Meguiars glasdoek, en nagewreven met
Monello wafeldoek.
Toen een regendans gedaan, maar dat gaf geen onmiddellijk resultaat.
Ik wilde ook de auto nog in de Wetcoat zetten.
Ik had van tevoren nagedacht over de volgorde, en ik kwam uit op: eerst de voorruit polijsten en de TW Clearvue, hierna de Wetcoat. Misschien had andersom ook gekund.
Na de Wetcoat nog in gesprek geraakt met de poetser in de box naast mij, die de 1-felblauwe emmer-methode hanteerde. Hij was geïnteresseerd in de Clearvue en Wetcoat. Sinds 2 weken was hij de trotse bezitter van een rode Renault. Hij vond Het Zonnetje er erg mooi bij staan (ik glunderen)!
Tot nu toe eind goed al goed, maar nu komt de foto van de behoorlijke beschadiging die ik op de velg van het linkervoorwiel aantrof:
Van veraf valt het niet eens mega op, of dat heb ik mijzelf wijsgemaakt:
Ik vraag me echt af hoe dit is gekomen. Ik parkeer haast altijd in een vak (niet file), of hij ons voor de deur, dat is één vak waarbij er geen stoeprand is, want de stoep loopt over in de straat (en dus ook in het vak).
Op mijn werk zijn er ook alleen maar vakken.
En te dicht langs de stoeprand rijden, zal eerder aan de rechterkant gebeuren dan aan de linkerkant.
Ik vind het een raadsel. Heb ook niks gehoord of gevoeld.
Ik zal op dit forum gaan speuren hoe ik deze beschadiging enigszins kan verbeteren. Baal er best van!
Toch nog wat mooie foto's gemaakt.
Oh ja, en ik heb eindelijk een foto gemaakt van de sticker die onderin de kofferbak bij het reservewiel zit. Ik ga eens op mijn gemak die codes ontcijferen, zoals
@Cordoba aangaf!
Verder viel het mij op (maar ben vergeten foto te maken) dat de cijfers + letters op de nummerplaat achter, niet meer mooi egaal zwart zijn. Op sommige plekken was het zwart 'weg' /versleten.
Benieuwd naar de werking van de Clearvue!