Koen Hermans;308212 zei:
Zelf was ik de auto elke week, zomer en winter, weer of geen weer...
Tegenwoordig ga ik wel naar de selfcarwash, aangezien ik niet de mogelijkheid heb om de auto thuis te wassen.
Dus afdrogen gebeurd als ik terug ben (wel eerst nog even opnieuw afspoelen met een gieter en warm water).
En ja, ik heb het al voor gehad dat het water terug bevriest na het afspoelen, maar dat neem ik erbij.
Dus als je auto niet al te vuil is en het is net "wasdag" , dan was jij je auto ? Al even bij stilgestaan dat er elke dag een weerbericht is en dat ze dan net de komende 4 dagen na je wasbeurt regen voorspellen ??
Op zo'n moment blijft ook mijn auto vuil , waarom : heb dit al een paar keer ondervonden en het is wel leuk om je auto proper te hebben .........maar niet als ie de volgende dag evenvuil is dan voor de wasbeurt
@selfcarwash : indien je anders op straat terecht moet , is dit volgens mij de beste methode om een beetje beschut (of binnen) te staan en de straat niet onnodig glad te maken met vorst in aantocht. Zelf doe ik dit ook af en toe , maar enkel als ik weet dat de nachttemperatuur ook boven 0° blijft . (tenzij je binnen kan staan in een garage(box) waar het niet vriest )
@afdrogen als je terug bent : nu maak je zeker de straat glad , warm water bevriest sneller dan koud , dan spoel je best af in de wasbox en droog je de auto daar ook (of strooi je elke keer zout over dat spoelwater ? )
@terug bevriezen : dat is al een reden om niet onnodig risico te lopen , je zal maar ff niet goed uitkijken en je schuift zelf uit met je b*kkes op de grond
(niet persoonlijk hoor)
Wat is jouw oplossing voor het "koudehandenprobleem" ? (liefst met foto's )
Zelf ga ik eens op zoek naar van die onderhandschoenen (met merinowol oid, die je ook kan dragen in andere handschoenen) en daarover van die handschoenen van de veearts meuh