• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe moet je het raam van een tellerhuis polijsten?

GJT

Detailing addict
21 jan 2009
48
52
Na het het schoonmaken van het interieur vielen me een aantal fijne krasjes op op het polycarbonaat? ruitje voor het tellerhuis. Altijd jammer dus geprobeerd met Displex dit weer goed te krijgen. Lang verhaal kort: niet gelukt. Resultaat is zelfs nog meer ellende met dit boterzachte kunstof. Zelf de reguliere doeken uit microvezel kunnen hier nog krasjes achterlaten. Het zijn hele fijne krasjes die je alleen ziet als de zon op de tellerhuis schijnt.

Ik heb verschillende producten geprobeerd na Displex..., alles met een speciaal polijstdoekje uit een krasverwijderingspakketje (fijnste wat ik kon vinden)

SSR1 (volgens opschrift geschikt voor kunststof) deed weinig...
nog een keer displex (eigenwijs) maar nu zachter uitpolijsten... helaas.

Daarna Monello finale gebruikt... twee passes met het handje en het display is weer zo goed als nieuw.
Conclusie: dit product werkt ook prima op kunststof!! :)^

Vraag is of producten als Mothers plastic polish of Plast-x van Meguiars mogelijk nog beter zijn / makkelijker werken? iemand hier ervaring mee? (voor een volgende bestelling)


Volgende keer bij afnemen stof dus met een zeer fijn (glas) doekje uit het huishouden, zeer voorzichtig afnemen om nieuwe krasjes te voorkomen.
 
Wat is precies het verschil tussen Power plastic of de reguliere plastic polish van Mothers?
 
als ik het goed heb is de Power versie meer geschikt voor verwerking met meer "Power"

oftewel, de reguliere is meer geschikt voor handverwerking en de power voor machinale verwerking.

dit is wat ik op maak bij de product informatie.

ik zelf gebruik de power plastic zeer geschikt om mee te finishen, als er krasjes in zitten gebruik ik een echte polish als finale of ssr1 :cool:
 
Net bezig geweest om de krassen uit mijn tellerhuis te krijgen met Megs Plast X, maar helaas hiermee niet de krassen eruit gekregen nu lees ik hier dat het met een polish misschien beter gaat, nu heb ik alleen ultimate compound van Megs en prof polish van Poorboys in huis, welke kan ik het beste hiervoor gebruiken? Alvast bedankt voor de informatie. Gr Ries
 
Aha ok ja dat klopt maar dacht omdat ze prof polish ook vaak op chroom gebruiken dat je het misschien ook wel voor plastic kon gebruiken maar dat gaat dus niet werken?:confused: En om nu speciaal een fles finale te kopen alleen voor het tellerhuis vind ik persoonlijk ook wat overdreven;) Kan dan denk ik nog beter voor ssr1 van Poorboys gaan, want die verkopen ze tenminste nog in sample flesjes:p
 
Een paint cleaner heeft een hele minimale schurende werking. Het product reinigt chemisch, niet middels kracht, zeg maar.

SSR1 ken ik persoonlijk niet, maar volgens de TS werkte dit amper of niet.
 
Ok op die fiets, snap het een beetje:p Lees het net ook ja dat de ssr1 niet veel deed:confused: Denk dat ik daar overheen gelezen had:oops: In ieder geval bedankt voor je reacties @Quantoxx;) Weet voor nu in ieder geval weer even voldoende :)
 
...
Daarna Monello finale gebruikt... twee passes met het handje en het display is weer zo goed als nieuw.
Conclusie: dit product werkt ook prima op kunststof!! :)^
...

wat heb je hiervoor gebruikt om aan te brengen, pad ? MF doekje ?
 
vandaag eens uitgetest en zonder al te veel moeite een hele verbetering

20180320_164804.jpg

20180320_165132.jpg


weten weer wat gedaan de volgende sessie :yum

@GJT thnx voor de tip