Na het het schoonmaken van het interieur vielen me een aantal fijne krasjes op op het polycarbonaat? ruitje voor het tellerhuis. Altijd jammer dus geprobeerd met Displex dit weer goed te krijgen. Lang verhaal kort: niet gelukt. Resultaat is zelfs nog meer ellende met dit boterzachte kunstof. Zelf de reguliere doeken uit microvezel kunnen hier nog krasjes achterlaten. Het zijn hele fijne krasjes die je alleen ziet als de zon op de tellerhuis schijnt.
Ik heb verschillende producten geprobeerd na Displex..., alles met een speciaal polijstdoekje uit een krasverwijderingspakketje (fijnste wat ik kon vinden)
SSR1 (volgens opschrift geschikt voor kunststof) deed weinig...
nog een keer displex (eigenwijs) maar nu zachter uitpolijsten... helaas.
Daarna Monello finale gebruikt... twee passes met het handje en het display is weer zo goed als nieuw.
Conclusie: dit product werkt ook prima op kunststof!!
^
Vraag is of producten als Mothers plastic polish of Plast-x van Meguiars mogelijk nog beter zijn / makkelijker werken? iemand hier ervaring mee? (voor een volgende bestelling)
Volgende keer bij afnemen stof dus met een zeer fijn (glas) doekje uit het huishouden, zeer voorzichtig afnemen om nieuwe krasjes te voorkomen.
Ik heb verschillende producten geprobeerd na Displex..., alles met een speciaal polijstdoekje uit een krasverwijderingspakketje (fijnste wat ik kon vinden)
SSR1 (volgens opschrift geschikt voor kunststof) deed weinig...
nog een keer displex (eigenwijs) maar nu zachter uitpolijsten... helaas.
Daarna Monello finale gebruikt... twee passes met het handje en het display is weer zo goed als nieuw.
Conclusie: dit product werkt ook prima op kunststof!!
Vraag is of producten als Mothers plastic polish of Plast-x van Meguiars mogelijk nog beter zijn / makkelijker werken? iemand hier ervaring mee? (voor een volgende bestelling)
Volgende keer bij afnemen stof dus met een zeer fijn (glas) doekje uit het huishouden, zeer voorzichtig afnemen om nieuwe krasjes te voorkomen.