• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe reload aanbrengen?

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Ik heb ooit een gratis flesje reload gekregen bij een bestelling. Deze wil ik zondag gaan gebruiken. Hoe moet ik dit aanbrengen? En kan dit direct na het kleien en voor een laagje wax??

gr. Wouter
 
http://www.cquartz.com/images/stories/cquartz-reload.jpg

How to use?
Shake well, spray the Reload after washing the car, or when it's dry.
Wipe off with a new Microfiber. No need to use high pressure while wiping.
Make sure surface is clean from solvents or wax and in perfect condition.
Average use per car: 50ml.
See step by step pictures user guide.

Test Reload in inconspicuous area before applying the whole car.
In case of uneven areas, wipe off with IPA.
Avoid working under direct sunlight and hot surface.

Tip : on dark color car or black color, you can dilute te Reload for better results:
dilute it 1:1 or 1: 0.75 Reload : water

the water repellent will be the same, for more durability after dilution, :
you should have a good wipe off , repeat again after first wipe off to have great smooth effect.

Storage:
Up to 12 months shelf life time if closed well and kept in cool dark space,. store above 0 deg.C. to avoid freezing.

Precautions
Please work in adequate ventilation place.
Reload may cause irritation to eyes and skin, please use protection gloves /safety glasses.
Avoid mixing it with other detergents or others.
Please wash your hands with water after application.
Keep out of children's reach.

Hans
 
Ik heb het vorige maand gebruikt en zag mijn lak zo veranderen kwa glans, echt een aanrader heb hem hier ook als staaltje gekregen en ligt al in mijn
winkelwagen voor een volgende bestelling.
verwerkt zeer gemakkelijk
 
Helemaal mee eens! Ik ken niets dat makkelijker verwerkt. Opsprayen, op een natte of droge auto, afvegen, klaar. En een prima glans en beading! :)^ Ik overweeg om deze in de wintermaanden te gaan gebruiken vanwege dit gebruiksgemak.
 
ok maar kan er dan nog gewoon wax over of is dat niet nodig? Ik ga zondag een Ypsilon een full detail beurt geven namelijk.
 
Even weer omhoog deze:

Vandaag de Reload gebruikt. Wekt snel en top maar ik heb toch nog wel een vraagje:

Zo heb ik het gedaan: Opgesporen, direct met een micro fiber doek (Dodo fantastic fur als ik mij niet vergis) uitgeveegd. Ik krijg het dan niet helemaal door geveegd en moet er daarna nog over heen met een drogere doek.
Is dat juist of moet ik het gewoon uitvegen en dan op laten drogen ofzo? Of kan ik beter een andere MF doek pakken?
 
Ik zou niet weten hoe? Ik krijg het nooit helemaal 100% gelijkmatig op gespoten dus ik weet niet hoe dat dan zou moeten.
 
Ik spray op de lak en wrijf het open met een Meguiar doek en geen probleem alleen maar een super resultaat.
 
Kawouter zei:
Zo heb ik het gedaan: Opgesporen, direct met een micro fiber doek (Dodo fantastic fur als ik mij niet vergis) uitgeveegd. Ik krijg het dan niet helemaal door geveegd

Dominic zei:
Ik spray op de lak en wrijf het open met een Meguiar doek en geen probleem alleen maar een super resultaat.

Het verschil is volgens mij dat de Fantastic Fur NIET geschikt is om sprays en vloeistof af te nemen en dat de gele Mequiars doek dat wel is..
 
Andere doek ;)
Probeer eens een Cobra 530 doek als je die hebt. Opsprayen eerst met lange kant afnemen en met korte kant navegen voor beste glans, zo doe ik het in ieder geval. Een PB deluxe mega towel werkt ook goed.
 
De PB mega towel (oranje grote ding waar ik de auto mee afdroog) heb ik wel. Zal ik die eens proberen.
 
Dominic zei:
Ik heb het vorige maand gebruikt en zag mijn lak zo veranderen kwa glans, echt een aanrader heb hem hier ook als staaltje gekregen en ligt al in mijn
winkelwagen voor een volgende bestelling.
verwerkt zeer gemakkelijk

had je hem ook verdund Dominic ?? aangezien je ook een zwarte wagen hebt.
 
henriant zei:
had je hem ook verdund Dominic ?? aangezien je ook een zwarte wagen hebt.

Nee niet verdund ik wist niet dat je dit mocht doen nu het was een staaltje de halve liter formaat ligt momenteel in mijn winkelkarretje dan ga ik het eens proberen ivm verdunnen
 
Na het lezen van dit topic het laatste van mijn flesje ook even verdund voor op mijn nieuwe mercedes C (magnetietzwart). Ik heb het gevoel dat dit toch iets beter werkt en een strakker resultaat nalaat op donkere lakken...
 
Reload is dus eigenlijk een sealant, maar mag deze aanzien worden als detailerspray (cfr Red Mist of anderen)?
Als ik de werkwijze bekijk, komt 1 hiervan overeen met de Aquawax van Autoglym die ik gebruik en tevreden van ben.
Reload kan dus op een natte wagen aangebracht worden lees ik, dit is voor mij belangrijk want is sneller (tijdsgebrek).
Kan de Reload een aanwezige waxlaag (carnauba) oplossen, bevat deze solventen?
Als ik de ervaringen lees zou dit een vervanger kunnen zijn voor mijn Aquawax, om erop vooruit te gaan qua glans en bescherming...
De discussie sealant over een wax of niet wil ik niet terug openen, want hier lees ik verschillende meningen over...
 
Hoi forumers,

Is het niet zuiniger de reload te spuiten op een supervezeldoek en daarmee op de lak aan te brengen? Dit wordt altijd geadviseerd omdat zomaar op de auto spuiten veel meer product vergt. De helft waait al weg door de wind. Tevens,....hoeveel nut zou het hebben reload aan te brengen op een auto die al in de collinite 915 zit?

Groeten GdV
 
Het is geen detailerspray, dat is bijvoorbeeld Spray&Wipe. Je kan het schijnbaar ook op een natte auto gebruiken maar daar heb ik wel een beetje m'n twijfels bij omdat je het dan echt heel sterk verdund, als het werkt zul je in ieder geval nooit zo lang bescherming hebben als dat je het aanbrengt op een droge auto.

Ik spray meestal gewoon over de panelen heen en dan verspreid ik het met een gele applicator totdat ik zie dat ik alles geraakt heb en dan veeg ik het af met een microvezeldoek.