• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen na herstel Audi A6

Beste vrienden,

Reeds lang lees ik op dit forum, vaak ter grote ergernis van mijn vrouw :) maar,... toegegeven, als je zoveel reacties krijgt en verschillende mensen willen me echt helpen, awel mannen, nen dikke mercie!

Ook wil ik erg graag foto's zetten, maar dit lukt me niet... heb ze al wel op mijn computer staan.

Zoals eerder gezegd, ben ik een amateur maar heb ik toch een beperkt aantal produkten.
Zou ik zelf aan de slag kunnen met een klei bar van Mothers en daarna de Lime Prime van Dodo Juice.
Eventueel afwerken met de collonite 845 wax? Zou dit resultaat opleveren?

Alvast héél erg bedankt voor jullie antwoorden!

Vele groeten!
Steven

Steven, kijk even of dit gedeelte van het forum je op weg kan helpen om foto's te plaatsen.
Overigens kun je ook als je een reply doet het vinkje 'bestanden toevoegen' aanzetten, dan kun je daar eventueel een foto kwijt.

Met een beetje mazzel zijn de hologrammen met wat (licht) polijstwerk op een DAP weg te krijgen. Voor mijn gevoel gaat dat niet lukken
met alleen kleien en (handmatig) Lime Prime.

Ben bang dat ik dit wel moet bevestigen, hoewel je met LP best wat kan bereiken kom je mijns inzien toch echt tekort.
Het is allemaal wel handmatig te doen met de juiste middelen maar dit gaat je zoveel energie en tijd kosten dat ik me afvraag of gewoonweg de aangeboden hulp of zelf een DAP aanschaffen niet te best optie is.
UIteraard is kleien en wassen een goed voorwerk, als je dit allemaal hebt gedaan dan scheelt het enorm, kom je elders aanrijden hoeft alleen even de slang er over en gaan als een speer

mk-us zei:
Het is allemaal wel handmatig te doen met de juiste middelen

Dat betwijvel ik erg Marcus, we hebben het hier wel over een Audi A6 en als er 1 type auto een harde lak heeft zijn dat de Audi's wel.

Wat de rest ook al aangaf : zoek een detailer in de buurt en laat hem een keer de DAP eroverheen halen. In een uurtje tijd moet je echt al een heel eind zijn.

@Marcus, hologrammen ontstaan niet alleen door roterend polijsten,afgebouwd met een lichte polish maar ook kunnen ontstaan door de krassen van een grove compount en de daarmee gaande lichtreflectie in de kras.
Dit geeft ook een hologrammen beeld wat er zo 1,2,3 met het handje uit te vogelen is.
Oke,je zal de hologrammen misschien verminderen,maar de diepere krassen van het roterend polijsten zitten er nog in.
Op de foto van mijn Combo in mijn vorige post zaten dermate diepe krassen van het polijsten dat ik deze in 4 stappen(alleen roterend)polijsten heb kunnen verwijderen.

Een close up foto van de TS zijn Audi zou een redelijke indicatie kunnen geven wat er met de hand of machinaal gedaan zou kunnen worden..

Beste vrienden,

Dankzij de hulp van Danny hoop ik dat het me gelukt is om de foto's van mijn wagen erop te zetten...
Hier zijn ze...

ps: niet voor gevoelige kijkers....

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Waarschijnlijk gaan enkele onder jullie mij een dreun geven als ik dit voorstel maar...
Is het een goed idee (aangezien jullie spreken over ontvetten) om mijn wagen te kleien en te wassen met Dreft?
Ik weet dat het misschien gek klinkt maar...

Danny, ik zie in uw profiel dat u in Antwerpen woont (Ik woon in Lint).
Graag wil ik uw hulp ivm de DAP aanvaarden... Zie jij het nog zitten?

Groeten,
Steven

Steven zei:
Waarschijnlijk gaan enkele onder jullie mij een dreun geven als ik dit voorstel maar...
Is het een goed idee (aangezien jullie spreken over ontvetten) om mijn wagen te kleien en te wassen met Dreft?
Ik weet dat het misschien gek klinkt maar...

Al laat je de A6 is een zwembad met dreft zakken en verslijt je er 5 stukken klei op, daar gaan die hollogrammen niet van weg.
Schandalig dat een dealer dit durft af te leveren!

+miljoen: daar hoef je geen detailer voor te zijn om te zien dat het nergens over gaat, damn je ziet de banen zo lopen brrrrr

Ik ging kijken bij een autobedrijf voor een Primera, de lak zag er ongeveer net zo uit. De verkoper vond het maar raar toen ik een ander poetsbedrijf aanraadde. De lak was toch prima 8-())

Hallo,

Heb ook net naar die mooie foto's gekeken, dit kan echt niet zou ik zeggen.
Steven: je vraagt beter ff rond hier hoe we dat moeten aanpakken(welke combinatie er nodig is)

@aan iedereen:
Ik beschik over de dap900 met pads gaande van 0 tot 4 en heb 2 polijstmiddelen:mezzo en finale,graag een antwoord of je er met deze spullen mee komt of dat er "groffer" spullen nodig zouden zijn.(is natuurlijk ook een goede reden om nog wat andere "stuff" bij te bestellen :lol , want dat ben ik toch al van plan)

Ik wil je gerust helpen hoor,als je wil kom ik wel naar je toe(heb zelf geen"werkplek" enkel de straatstenen als er plaats is) en jij hebt misschien wel plaats!

Danny

@ Danny, alvast super bedankt man!!!!
Misschien even privé afspreken.

Beschik over dubbele oprit, plek genoeg.

@ alle andere gebruikers, gelieve zo uitgebreid mogelijk te antwoorden op Danny zijn vragen;
Heb zelf nog nooit gewerkt met de DAP900....
Eventueel gewoon wat info hieromtrend mag ook.

Vele groeten en als 'ons project' achter de rug is, maken we een Show off!

Groeten!
Steven

Danny, even los of je het gaat gebruiken op deze auto (zoals eerder genoed: testspot) zou ik je Monello lijn compleet maken met de forza. Dan kun je een behoorlijk zware combi maken.

Steven, er is een polijstpad+ middeloverzicht en daarin kun je dus zien wat ik bedoel. Zelf heb ik dit overzicht geprint en bij mijn pads gestopt :-)^ (linkje staat in het onderschrift van Mk-us en anders de zoekfunctie gebruiken)

Hallo Steven en ook alle anderen,

Hier ben ik weer terug :-b

Ben natuurlijk vergeten om eerst te komen "lezen" hier ,en heb daarstraks al een bestelling geplaatst echter zonder de "forza" te bestellen.
Ik dacht namelijk dat het zeker zou moeten lukken met de mezzo en een pad cuttingfactor 4 om daarna "af te bouwen".:|~*
(had gelezen dat de forza voor wel heeeeeeel erg verweerde lakken was met "grove" lakdefecten.)

@testspot:natuurlijk,maar vermits ik de forza niet heb momenteel zal het wel "zonder forza"moeten, vrees ik.
Kan je bvb al een combinatie aanraden die "vermoedelijk" zwaar genoeg is(mezzo en...........kleurige pad factor....?? )

Het lijkt me wel erg grof om voor die lakfouten de forza te gebruiken,maar dit is totaal te wijten aan mij door onvoldoende "ervaring" met deze produkten(sorry hiervoor:'( )

Danny

ps:Steven ,ik zal wel ff pm'n hoor, maar eerst een kopje koffie!!