• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen na herstel Audi A6

Met Mezzo en wit / evt. oranje moet je al een heel eind kunnen komen. Zoals Patrick ook al aangaf is een testspot (dus licht beginnen) de eerste stap.

Op de Audi A8 en A6 die wij de laatste keer gedaan hebben met een rotary hebben we met de DAP900 eerst mezzo op oranje, finale op wit en als laatste finale op zwart gedaan.
Nogmaals : dit is alleen ter indicatie en het is dus ook niet gezegd dat dit ook bij jou gaat werken.

Beste Danny en andere vrienden,

Ik ben effe gaan opzoeken wat die 'Mezzo' is... man man man,... al die termen :-)
Ben ik juist als het gaat over een merk en type van polijstmiddel?

Dan een ongeruste vraag... Aangezien het gaat over hologrammen is het dan nodig om zo 'agressief' te werk te gaan?
Mss ook een 2e vraag... Noemen jullie polijsten agressief of niet?

Is het niet zo dat er telkens een laagje 'vernis' van de lak verdwijnt?
Zo ja, niet schadelijk op lange termijn...

Ja, jullie kunnen mijn bezorgdheid al voelen he...

Groeten,
Steven

Daar Audi lak erg hard is (meestal) kan het soms lastig zijn om bepaalde corectie toe te passen. Maar met mezzo op oranje zou je best ver moeten kunnen komen zoals Soepergrover hieronder aangeeft.
Je haalt inderdaad blanke lak weg. Echter gaat het hierbij om zo'n minimale hoeveelheid dat dat niet zomaar kwaad kan. Het wordt anders als je bijvoorbeeld zou gaan wetsanden of iets dergelijks.

Het gaat hier om het verwijderen van polijsthologrammen.
Ik kan ernaast zitten, maar ik verwacht dat normalerwijs Mezzo al zwaar genoeg is.
Met een beetje mazzel is Finale op lichtgroen/zwart ook al voldoende.

DivingDisaster zei:
..... wordt anders als je bijvoorbeeld zou gaan wetsanden of iets dergelijks.

Wetsanden om een paar hologrammen te verwijderen lijkt me een iets te drastische en onnodige actie.
Ben wel benieuwd naar de after-pics, genoeg gel*ld; het wordt nu tijd voor resultaat

Ik zeg ook niet dat er gewetsand moet worden om de hologrammen weg te krijgen. Het gaat over de vraag of er "steeds een laagje vernis verdwijnd"

Soepergrover zei:
Met een beetje mazzel is Finale op lichtgroen/zwart ook al voldoende.

Correct en tevens juist. Dat zou al genoeg moeten zijn, we hebben het hier over hologrammen, niet over echte lakcorrectie, Het zijn microkrasjes in een patroon, deze moet je moeiteloos kunnen verwijderen met Finale. Dat lukt ook op mijn Zwarte (EbonySchwarz) Audi A4.

Hallo ieder,

Wordt goed gevolgd dit topic ,aan de reacties te zien :-)^
Straks komt Steven ff langs en kan ik irl de lak zien.

Ik ga er vanuit dat ik er dus kom met mijn polijstmiddelen en pads ,het is tenslotte toch redelijk oppervlakkig zo te lezen.

Ook ff vermelden dat ik mijn bestelling reeds om 12 uur ontvangen heb:jippie en dit nadat ik ze pas gisteren om 16.30 uur besteld had8-())
Is weer een nieuw record (voor Belgie hé,is verzending "buitenland" :ja )

Als Steven zelf kan ,spreek ik straks af voor morgen.
(Als ik Steven was ,zou ik JA zeggen )

Nogmaals bedankt allen voor de reacties.
Ik zal ook mijn fototoestel meenemen om alles vast te leggen op de gevoelige plaat.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Danny

UPDATE :

Nu zondag beginnen we er aan!!
Heb alles een keertje bekeken in het zonnetje en is idd niet om aan te zien,zeker als je weet dat het een nieuwe wagen betreft.
Zonder zon zie je er echter niets van.

FEIT: de hologrammen die je vooral ziet op de foto zijn het gevolg van "spuitnevel" die over de wagen is gevlogen,aangezien deze zich linksvoor bevinden en de herstelling rechts achteraan was.Omdat de lak linksvoor dus "beneveld" was ,had Steven gevraagd om deze weg te halen.(hebben ze gedaan ,maar iets anders in de plaats gelaten:( )

Zondag gaan we er dus werk van maken en ik vraag mij eigenlijk af of we er goed aandoen om de wagen enkel helemaal links te gaan kleien,polijsten,eventueel black hole,eventueel jet seal en dan gaan waxen.
Gaat dit dan niet teveel "verschil" geven met de rest van de wagen??

We hebben volgens mij niet genoeg tijd om heel de wagen te doen (en moet ook niet voor Steven,maar eens we die kant aangepakt hebben denk ik dat je een "verschil" gaat zien)(is precies maar "half werk" bedoel ik)

Hoe zien jullie dit zitten??

MVG Danny

Ik volg deze topic gestaag en wens jullie veel succes morgen !

Ik zou ook starten met de holo/horrorpanelen. Eenmaal Steven de kriebel te pakken heeft zal de rest (op zijn eigen tempo) ook wel volgen zeker?

Amusement jongens !

Hellow,

Inderdaad, zondag starten we...
Ik ben zeer nieuwsgierig!
Graag zou ik achteraf de garage toch een dikke middenvinger willen geven :-)

Vrienden, eerst en vooral gaan we met de black pad op de DAP 500 starten met de finale...
Duimen en jullie mogen rekenen op foto's hoor!

Oh Ja, aangezien de bestuurderskant echt wel volledig moet gedaan worden en een klein gedeelte van het dak achteraan en rechts achter... zoals Danny vroeg ... beter niet heel de wagen doen? Zelf bezit ik de Collinite wax en deze kan ik achteraf wel zelf zetten...

Groeten en nen dikke mercie aan Danny!
Ik weet zijn hulp erg te waarderen! Knap!

Steven

Beste lezers, forumvrienden,...

Vandaag (zoals beloofd) samen met Danny (Grandsenicman) echt mooi werk geleverd!!!!
Graag wil ik alvast via dit bericht ne serieuse "DANKJEWEL" richten aan Danny! Mercie man!

Het leukste is dat ik zijn DAP 900 heb mogen hanteren en ik zelf de fouten heb kunnen detailen...
Man man, wat een machien... Werkt super vlot.

Wij hebben beide foto's gemaakt en zoals beloofd, volgt deze morgen.
We zijn via mail nog foto's aan't uitwisselen,...

We houden jullie op de hoogte voor het spannende resultaat op foto.
Tot dan!

Vele groeten!
Steven

Kijk aan, dat is mooi. En dat weer dankzij dit forum met zijn leden die niet beroerd zijn om een ander te helpen, hulde.
En nu zelf kopen die DAP:|~* , kan je het zelf doen