• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand al ervaring met een budget Tornador en werkwijze?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Indien het topic niet mag, dan verwijderen de moderators het maar even :-).

Hi iedereen,

Heeft iemand hier al een ervaring mee. De meeste Chinazaken zijn behoorlijk ok.

En kan iemand me de werking uitleggen van zo een Tornador?
Heb zelf een Huis-tuin-keuken compressor - kracht genoeg om een balaneus te gebruiken
icon_e_wink.gif

$_12.webp

$34 op Ebay.com

Thanks !

Neem aan dat die moet fungeren als een foamlans? Persoonlijk heb ik geen ervaring met een foam lans, maar gezien de dollar koers (1,03) zou ik persoonlijk gewoon hier een foam lans bestellen. Want die 15,- meer of minder, weet je wel zeker dat je een goede hebt.

Dit is geen foamlans hoor, ik heb de originele tornador, je kan er product puur of verdund in gebruiken naargelang wat je er wil mee doen.
Wat je ermee kan doen, zowat alles. Zoek eens op YouTube naar tornador. Of je de kwaliteit kan vergelijken is een andere zaak natuurlijk.

Ik ben ook in het bezit van een tornador........je moet alleen goed uitkijken of je compressor het "ding" kan volgen , anders ben je na 20 seconden al uitgeblazen met je tornador en is de fun er snel af .
Mijn compressor heeft een netto-afgave van +- 320 liter/minuut en kan dit aan , kijk dus even na welke compressor je nu hebt en beslis dan of je tot de aankoop van zo'n tornador gaat .

Dit haal ik net van het www :

Probleem bij de kleine compressoren is dat de opgebouwde druk in het meestal kleine expansievat direct weg is door de tornador. Je zal dus na 10-15 seconden werken reeds merken dat je niet genoeg druk meer hebt. Je zal dan moeten stoppen tot er weer genoeg druk is... Het zal dus gaan, maar 10 seconden werken, 30 seconden wachten bij wijze van spreken. ( Hangt af van compressor tot compressor maar zal er niet veel naast zitten.) Hoe groter het vat, hoe langer je zal kunnen werken, maar als je cilinder(s) niet minstens evenveel lucht kunnen leveren dan je verbruikt, zal het niet 'vlot' vooruitgaan..