• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Vandaag is de lans getest door CC met een 1:10 verhouding.
Niets aan de hand en best goed schuim (ZEKER beter dan het spul wat er bij mij uit kwam) en bleef ook aardig hangen volgens de fotos en het filmpje wat ze hebben gemaakt.
Zelf gebruikten ze een 80bar hd dus dat zou het ook niet kunnen zijn...

Als het de hardheid van het water betreft... heeft iemand al verzonnen om van die wasmachine zoutkorrels in de zeepoplossing te doen wellicht?
 
Snap ik.... maar wellicht dat dat snel genoeg reageert om resultaat te hebben?
Anders een potje maken met 2 aansluitingen om het water gedwongen langs een bak korrels te laten lopen ofzo?
Ik verzin maar wat maar ons probleem is denk ik dat het een vergelijking is met teveel variabelen...
Is het de druk, de hardheid, de mengverhouding, de hoeveelheid water van de hd, de aanvoerdruk van de hd etc etc....
 
Ik gebruik de aqua gleam ook en is erg fijn maar wel kostbaar als je deze iedere keer wil gebruiken.
 
Wij hebben ook een waterontharder, maar dan voor het gehele water systeem thuis.
Dat is ook één van de redenen dat ik met lichte hd alsnog een fijn pakkie schuim krijg met het foamen.
Deze waterontharders zijn stuk prijziger dan een aqua gleam, maar wel super fijn, lekkerder water, minder ontkalken, minder waspoeder etc.
Heb je al eens opgezocht op internet wat de waterhardheid in je regio is @DRuw ?
 
Ik zou op 8dh zitten officieel maar ik twijfel eraan...
Dan nog vraag ik me af wat exact de invloed daarvan is hoor...
Dat zeg ik, een vergelijking met een hoop variabelen waarvan de invloed niet compleet bekend is, laat staan ook de invloed op elkaar.
Ik krijg hem in ieder geval terug en ik denk dat ik een soort stappenplannetje moet maken wat ik kan testen.
Ik kan er wel een 1:1 verhouding in de fles doen maar dat vind ik ook niet echt een oplossing, als dat al werkt..
 
Zijn allemaal factoren. De HD, maar zelfs bij CC met een 80 bar HD is er een beter laagje schuim dan bij jou.
Waterhardheid heeft zeker wel invloed, maar die 8dh is echt niet hard, waardoor je zo'n dun laagje krijgt.
De foamlance doet dus ook het erg goed. Met 1:1 verhouding dan is je verbruik aardig hoog, dat is ook niet wat je wilt lijkt me.. Pfoeh lastige situatie zo...
 
Vandaag is de lans getest door CC met een 1:10 verhouding.
Niets aan de hand en best goed schuim (ZEKER beter dan het spul wat er bij mij uit kwam) en bleef ook aardig hangen volgens de fotos en het filmpje wat ze hebben gemaakt.
Zelf gebruikten ze een 80bar hd dus dat zou het ook niet kunnen zijn...

Als het de hardheid van het water betreft... heeft iemand al verzonnen om van die wasmachine zoutkorrels in de zeepoplossing te doen wellicht?

Gewoon idem hier, gisteren ook filmpje gekregen met 1:10 resultaat en goed schuim van C.C.
Terwijl thuis er bijna een pisstraal uit komt .. ik heb wel volgens de tabellen hier in België extreem hard water.
 
ik vraag me serieus af wat dat voor verschil maakt hoor... ik krijg hem als het goed is vandaag terug en dan ga ik binnenkort eens wat testen, ook met een andere hd als ik die kan vinden...
 
  • Leuk
Reactions: Tim.A
Ik ga het ook nog eens testen met de grondwatertank bij mijn schoonouders, en anders in NL bij mijn ouders .
 
Hard of zacht water maakt volgens mij heel veel uit. Ik was de auto altijd met 'normaal' water, omdat ik bij mijn eigen woning niet kan wassen. In huis heb ik echter een waterontharder en als ik zie wat voor verschil dat maakt met shampoo- of afwasmiddelgebruik, dan neem ik aan dat zacht water veeel meer foam geeft dan hard water.
 
  • Leuk
Reactions: Tim.A
kijk, daar hebben we wat aan!
Jij kunt dus gerust zeggen dat met alle overige dingen gelijk, jij met "zacht water" meer schuim creëert dan met "hard water"?
 
Ik kan ook zeker bevestigen dat hard/zacht water een groot verschil kan maken.

Ik weet niet beter dan dat het water hier in Leersum ''redelijk zacht'' is. Zo haalt Sourcy blijkbaar in deze buurt blijkbaar haar bronwater. Als ik het opzoek via internet dan zie ik meerdere waardes, maar veelal zie ik ze tussen de 4,34 - 6,10 DH. (Laatste keer dat ik dit checkte was het 4,75 DH, dacht ik)

Wanneer ik met mijn was-spullen een detail had die maar een paar dorpjes verderop was, dan merkte ik meteen aan het schuim dat het minder romig was. ''Huh? Heb ik te weinig foamshampoo gebruikt? NEE... Heb ik de foamlans-kraan open gedraaid? NEE... Is mijn HD naar de knoppe?'' :p
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Tim.A
Ik kan ook bevestigen dat hard/zacht water verschil maakt.

We hebben thuis ook een waterontharder en we merken het met allemaal dingen:
Minder douchegel, shampoo, autoshampoo, wasmiddel. Zelfs met handen wassen schuimt het veel meer, etc etc.

Watertoevoer, foamlance, hardheid water, HD, foam verhouding. Dat zijn volgens mij de dingen waar het aan moet liggen. Dan is het voor jezelf wegstrepen wat het absoluut niet kan zijn.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Tim.A
Misschien een domme vraag maar in mijn hogedrukreiniger zit een bakje achteraan. daar kan ik dan toch gewoon die zeep mengen met water en dan schuimen. dan heb ik normaal gezien toch die foam spuitlans niet nodig?? Zou de kost niet willen maken als het rechtstreeks via de hogedrukreiniger gaat.

Ik heb dan ook nog eens een Hogedrukreiniger van de Aldi die meer dan goed zijn werk doet. Daar zijn geen spuitlansen voor verkrijgbaar.
 
De praktijk leert dat die wijze van schuimen het niet haalt bij het resultaat wat je haalt bij het gebruik van een foam-gun als waar men hier over spreekt.
Het zou kunnen zijn dat op jouw Aldi hogedrukreiniger ook zo een foamlans past. Heel misschien kan Carclean aan de hand van een foto daarover uitsluitsel geven.
 
Dan zal ik deze week eens een foto van de spuitlans maken en doorsturen naar Carclean. Ben er ernstig over aan het nadenken om een keramische coating op de wagen te laten zetten. Minder werk en beter voor de lak volgens mij. Mijn buurman heeft een gele Ford Focus met deze coating en deze blinkt na 3 jaren nog als een spiegel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste @Newbee

Ik kan het natuurlijk niet garanderen, maar soms gebruiken die "andere merken dan de grote" spullen van die grote gevestigde merken. Daardoor zou het kunnen dat een bepaald merk schuimlans past op jouw HD-reiniger.

Over de coating. Ik weet dat het als een wondermiddel klinkt en het is zeker duurzamer dan de combinatie van een Sealant en een Wax, maar het blijft alleen mooi wanneer je zeer zorgvuldig wast en het onderhoud. Het allerbelangrijkste is dat je leert hoe je goed, maar vooral voorzichtig moet wassen.

Ik las ergens (ik dacht in je voorstelronde) dat je een nieuwe auto gaat uitgeleverd gaat krijgen. Van harte gefeliciteerd. Kun je een tipje van de sluier lichten wat het wordt?