• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Alvast bedankt! Het wordt een Kia Ceed SW voor mezelf en voor mijn vriendin een gewone Kia Ceed. We hebben 17 en 20 jaren met dezelfde wagen gereden en er was nood aan verandering.Ik heb een Clio van 2002 en mijn vriendin een VW Bora. Dus het zeker en vast een upgrade waar we trots op zijn. Daarmee de coating.
Ik heb niet zo veel tijd om te waxen wegens een druk sociaal leven. Maar ik wil wel elke week een goede wasbeurt geven met de foam en de emmers.

Daarom dat ik me aan het inlezen ben. Ik kan de coating wel laten zetten door een vriend die ook aan cardetailing doet. Hij gaat me een vriendenprijsje maken . Daarmee de twijfel om toch die coating er op te laten zetten.

Beste @Newbee,

Prachtige toekomstige aanwinsten zeg! Allebei gefeliciteerd. Zal mooi worden bij jullie in de straat.

Wanneer jouw vriend een schappelijke prijs vraagt voor het aanbrengen van die coating, dan kan ik je dat alleen maar aanraden. Als het goed is zal een nieuwe auto er redelijk goed uit zien en dus is er dan mogelijk niet te veel aan te corrigeren om de lak perfect te maken. (Dit scheelt tijd).

Je beschrijft dat je weinig gelegenheid hebt om te onderhouden. Dan is een coating absoluut de beste keuze. Leer alleen heel goed hoe je zorgvuldig moet wassen. Dat is het behoud van je lak en vooral je coating. Het klinkt zo gek, maar het is echt een kunst om het GOED te doen.

Ik heb eens een auto prachtig in een coating gezet. Die auto was echt schitterend geworden. Oh wat was ik er zelf blij van geworden.
Helaas is daarna de eigenaar ondanks mijn instructie de auto gaan wassen met een emmertje en een washandschoen. Wel de goede middelen, maar niet voldoende voor het mega grote voertuig wat hij bezat. Binnen drie maanden zat zijn auto weer onder de krassen. Daarom zeg ik dat een coating echt wonderen kan doen, maar het grootste wonder is toch het zorgvuldig wassen en drogen. Daarmee kan je het mooi houden.

Een babywangetje kan krassen en hoe verdrietig dat ook is, in de regel herstelt dat zich vanzelf.
Een autolak of coating kan ook bekrasd worden. Dat herstelt zich pertinent niet vanzelf. Daarom voorzichtiger wassen dan een babyhuidje.

• Leuk
Reacties: Cordoba en Newbee
Daarom ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden en ineens de webshop om te bestellen. :)
ik heb de beginnersinstructies al gelezen en ben al een eind verder.
Nu nog de juiste manier aanleren om de auto te wassen. Maar de buurman met de gele Focus gaat me ook nog een beetje informeren hoe ik het beste de wagens was.
Ik kan niet wachten tot de nieuwe wagens er zijn :cool::cool:. Wel spijtig dat ze winter en zomer moeten buiten staan.

Ik ben nog op zoek naar goede autohoezen voor de winter en in de zomer de hete zon.

Misschien een raar advies, maar je kan overwegen om je auto niet gelijk in een coating te laten zetten. Als je eerst een tijdje de auto wast dan kom je er misschien (waarschijnlijk) achter dat je onbedoeld toch een boel waskrassen maakt. Als je na een tijdje denkt dat je de boel onder de knie hebt kan je dan je auto wegbrengen voor lakcorrectie en een coating. Op die manier heb je langer plezier van je coating.

• Leuk
Reacties: Aficior en mdlange
Misschien een raar advies, maar je kan overwegen om je auto niet gelijk in een coating te laten zetten. Als je eerst een tijdje de auto wast dan kom je er misschien (waarschijnlijk) achter dat je onbedoeld toch een boel waskrassen maakt. Als je na een tijdje denkt dat je de boel onder de knie hebt kan je dan je auto wegbrengen voor lakcorrectie en een coating. Op die manier heb je langer plezier van je coating.

Misschien een goed idee. na een paar maanden kijken of het gaat. en in de zomer kan ik nog altijd hem zelf in de wax zetten.

autohoezen zou ik niet aan beginnen, lastig opdoen, afdoen, komt altijd zand bij en uiteindelijk krassen van.

ik wil dit vooral doen om de auto niet ijsvrij te hoeven maken. Zo maak ik geen krassen op de ramen. en gaan de rubbers van de deuren niet stuk.

Of een standkachel met app nemen, stap je ‘s ochtends zo in je warme ontwasemde en ijsvrije auto, héérlijk, zou niet meer anders willen. Hij staat nu weer aan, als ik zo weg ga is alle rijp eraf en wasem vrij

Daarom ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden en ineens de webshop om te bestellen. :)
ik heb de beginnersinstructies al gelezen en ben al een eind verder.
Nu nog de juiste manier aanleren om de auto te wassen. Maar de buurman met de gele Focus gaat me ook nog een beetje informeren hoe ik het beste de wagens was.
Ik kan niet wachten tot de nieuwe wagens er zijn :cool::cool:. Wel spijtig dat ze winter en zomer moeten buiten staan.

Ik ben nog op zoek naar goede autohoezen voor de winter en in de zomer de hete zon.

Hoezen zou ik alleen gebruiken voor winterstalling.

autohoezen zou ik niet aan beginnen, lastig opdoen, afdoen, komt altijd zand bij en uiteindelijk krassen van.

Je hebt autohoezen en autohoezen. Ik heb voor mijn auto voor in de winterstalling een hele deftige. Die is op maat gemaakt en van de zachtste en beste materialen gemaakt. Heb nog niet kunnen ontdekken dat er daar een kras van komt. Kost je ook een paar knaken, maar dan heb je ook wat. Maar voor daily gebruik adviseer ik het (ook) zeker niet.

Het advies van @Quantoxx is hier een goede: ijsdekens op de ramen doen of de-icers gebruiken + de rubbers goed invetten

115574

Of een standkachel met app nemen, stap je ‘s ochtends zo in je warme ontwasemde en ijsvrije auto, héérlijk, zou niet meer anders willen. Hij staat nu weer aan, als ik zo weg ga is alle rijp eraf en wasem vrij

Niet veel mensen hebben de luxe van een (lease) auto waar een standkachel in zit. Achteraf inbouwen is een dure aangelegenheid en vind ik persoonlijk, niet echt een optie voor die drie koude weken in NL.

En @Jansen zijn advies zou ik ook opvolgen. Eerst eens goed leren zo krasvrij mogelijk te wassen. Als je dat onder de knie hebt een wat permanente bescherming aanbrengen.

• Leuk
Reacties: Newbee
Ik zou idd autohoezen alleen binnen gebruiken. Dat doe ik ook.

Maar de hoes gaat er alleen overheen als de auto helemaal schoon is.

Buiten hoezen doen meer schade dan goed.

• Leuk
Reacties: Raphie en Altos
Je hebt autohoezen en autohoezen. Ik heb voor mijn auto voor in de winterstalling een hele deftige. Die is op maat gemaakt en van de zachtste en beste materialen gemaakt. Heb nog niet kunnen ontdekken dat er daar een kras van komt. Kost je ook een paar knaken, maar dan heb je ook wat. Maar voor daily gebruik adviseer ik het (ook) zeker niet.
Waar heb jij die mooie hoes gekocht?

Dit adviseer ik ook regelmatig. Zeer verstandige keuze blijkt vaak.

• Leuk
Reacties: Newbee
Op zich is het idee van @Raphie niet zo gek hoor @Michael Lammers.

Heb zelf een “aftermarket” Defa in de auto gezet.
In de winter erin klikken en met het voorjaar er weer uit. Bij de Conrad/Amazon zijn ze niet zo gek duur en ben je <€100 kwijt. Stroomdraadje via de deur naar binnen.
Dat dan weer wel, je moet wel 220 in de buurt hebben.

Ik heb nu al een tijdje de foamlans van Monello die ik bijna wekelijks gebruik. Vanaf het begin altijd een mooie dikke schuimlaag maar de laatste twee keer is die dikke schuimlaag verdwenen, het loopt er zo af. Ik heb niets veranderd, product, gefilterd regenwater, zelfde HD, ....
Wat zou hier de oorzaak kunnen zijn?