• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Inès: Peugeot 607 3.0 V6 AUT Full Option - Full Detail

Prachtige wagen en tof dat je zoveel moeite hebt genomen om hem weer piekfijn te maken evenals het verslag en alle foto's. Ik vind dit echt top en zeer chique qua kleur en interieur. Een boel leeftijdsgenoten zullen het een oude mannen wagen vinden, laat ze lekker!
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
Bedankt allen! Ik heb echt leuke reacties gekregen van allerlei mensen, maar zulke waardering van jullie (die-hard) mede poetsers vind ik toch wel het allerleukste.

Ondertussen heb ik uiteraard al de nodige kilometers gereden en het is elke keer weer genieten. Ik heb zelfs het idee dat deze glimmende bak behoorlijk wat bekijks trekt onderweg
 
Laatst bewerkt:
Bi-zar! Ik zou bijna willen zeggen: Fabrieksnieuw!

Maar werkelijk fantastisch wat je ervan hebt weten te brouwen. Een 'Diamond in the rough' optimaal laten shinen. Geniet ervan!
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
@Heijneker Dat is echt leuk om te horen, bedankt! :)

Toch wel gaaf ook om die effecten van zo'n coating zelf te mogen ervaren. De auto is na een week echt nog veel schoner dan mijn vorige auto die enkel in de Hybrid Sealant stond van Turtle Wax, en die bleef altijd al aardig schoon. Volgende week mag ik 'm voor het eerst weer wassen :)
Ook heb ik nog Gyeon View besteld laatst. Daar moet ik ook nog even tijd voor vinden om daarmee het glas te behandelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: kawazxr en Tomsel
Gisteren heb ik opa en een vriend de 607 laten ervaren. Zodra je de elektronische vering op standje sport zet en bij de versnellingspook het knopje 'S' indrukt wordt het een compleet andere auto en de reacties zijn goud waard.

Met het mooie weer erbij moet je onderweg toch even stoppen om wat foto's te schieten met de telefoon. Jullie kennen dat gevoel vast wel :laughing:

Zoals het nu lijkt ga ik de 607 woensdag voor het eerst weer wassen, zo veilig mogelijk. Bizar hoe schoon de wagen is gebleven (relatief gezien), ondanks het gekke weer en de extra kilometers de afgelopen weken.

20210411_140811.jpg
20210411_141621.jpg
20210411_141630.jpg
20210411_141657.jpg
20210411_141830.jpg
20210411_141951.jpg
20210411_191431.jpg
20210411_191618.jpg
 
Wát een wagen zeg, met recht een slee. Daar zijn heel veel uren in gaan zitten, en dat kan je duidelijk zien. Kwijl...

Ik heb nog nooit in een 607 gereden, maar ik ben er wel erg benieuwd naar. Ik heb als studentchauffeur een hoop interessante auto's mogen proberen (je zult maar een hobby hebben), maar nooit een luxe Peugeot, en al helemaal geen 607.

Toch maar op het (veel te lange) lijstje zetten.
 
  • Leuk
Reactions: RobinT en Zrobb
Afgelopen woensdag heb ik de 607 voor het eerst gewassen. Echt het toppunt van zo krasvrij mogelijk wassen als je het mij vraagt. Mochten jullie nog aanvullingen/tips hebben hoor ik het graag :laughing:
1. Banden en velgen.
Hier niks bijzonders, afgespoten, ingespoten met BH Korrosel en ingewerkt met borstels en een wash mitt en daarna afgespoeld.

2. Lakwerk
Hier begon het spannende. Ik heb eerst de bodem afgespoeld met de bodemsprayer op de hogedruk. Daarna heb ik de auto ingefoamd met BH Auto-Foam. Even laten inwerken en afspoelen. Toen had ik twee emmers klaarstaan: één met een grit guard, water en Gyeon Bathe+ en 20 nieuwe Profipolish microvezeldoeken.
20210418_134226.jpg
Na het afspoelen van de Auto Foam heb ik de 607 opnieuw gefoamd, dit keer met de TW Hybrid Snow Foam Shampoo, als extra smering. Toen volgens alle wasregeltjes de auto schoongemaakt met de 20 doeken. Elke doek in vieren gevouwen, zodat ik na één veeg steeds weer een schoon oppervlak had om mee te werken. Na vier zijdes gebruikt te hebben verdween de doek in de tweede emmer, klaar voor de wasmachine.
Omdat ik helaas in de volle zon moest werken heb ik nog enkele keren opnieuw de auto gefoamd zodat er niks kon opdrogen. Aan 20 doeken had ik uiteindelijk meer dan genoeg.
20210415_110322.jpg
20210415_104144.jpg
Onder de dorpels, de bumpers en de wielkasten heb ik nog schoongemaakt met een oude wash mitt.
Na het wassen de auto weer afgespoeld. Eerst met de hogedruk en daarna met de tuinslang met een Aquagleam filter ertussen. Zoveel mogelijk gesheet en de rest gedroogd met de Monello Maestro Car Dryer. Dankzij de coating was de auto binnen no-time droog. De laatste druppels drooggemaakt met de Gyeon QuickDetailer en een Gyeon Polish Wipe. Tot slot de banden in de dressing gezet van Meguiar's. En zo was de auto, ondanks de omslachtige manier van wassen, toch in twee uur weer helemaal schoon!
Daarna heb ik de ramen nog voorzien van een laagje Gyeon View. Ben benieuwd hoe dat effect gaat zijn.




Helaas kwam ik tijdens het schoonmaken van de wielkasten achter een nare verrassing. In de wielkastrand rechtsachter trok ik ineens een stukje lak van het achterscherm los:worried:
20210418_134132.jpg

Precies op zo'n plek waar je absoluut geen lak kunt missen.
Ik heb de spuiter opgebeld en die is tegen het eind van de middag meteen langsgekomen om het te bekijken. Hij heeft daar enkel uitgeneveld en hoefde daar toen verder niks te bewerken, dus de oorzaak kwam waarschijnlijk ergens anders vandaan. We zagen wel dat de wielkuip wat uitsteekt en dat die dus tegen de wielkastrand aan kan komen tijdens het rijden. Afijn, morgen gaat Inès meteen weer naar hem toe. Hij heeft nog de goede primer en blanke lak staan en de kleurverf staat nog bij mij in de schuur. Dan is dit gelukkig supersnel weer opgelost:)

Hier nog een kort filmpje van hoe de Gyeon Pure zijn werk doet:

Ik heb de Peugeot nu net nog even naar buiten gereden om nog wat foto's te maken. Ik had laatst voor de leuk iets besteld in Frankrijk:p
20210418_152117.jpg
20210418_152156.jpg
20210418_152126.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha zo, dat is inderdaad wel een voorzichtige wasbeurt. Denk dat je vooral veel baat hebt dat je de auto (bijna) niet hoeft te drogen met een doek.

En? Swirls kunnen bekennen naderhand?
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
Staat er weer blinkend bij en met de goede stappen om zo weinig mogelijk de lak aan te raken.
Wel pech met de wielkastrand maar gelukkig nu gelijk ontdekt en kan je spuiter het gelijk weer herstellen.
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
En beviel deze 20 doeken techniek? Je geeft zelf ook aan dat het wat omslachtig is. Ga je dit nu elke keer zo doen? Verder staat ze er heerlijk bij natuurlijk. Leuk die platen voor de foto.
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
@GuidoA
Ja de techniek beviel me toch wel heel goed. Ik ga het de volgende keer wel weer doen. Dit omdat ik niet langer dan normaal bezig ben geweest en daarnaast geeft het een fijn gevoel om te weten dat je écht met een schone doek een stukje schoonmaakt. Met een washandschoen die je uitspoelt ga je er van uit, maar 100% zekerheid heb je niet. En als een doek helemaal gebruikt is pak je gewoon een nieuwe en kun je meteen door.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en GuidoA
@Kees-sw Scherp! :) Parijs leek me de meest logische. En als er weer eens een nieuwe Peugeot getest wordt door een automagazine zie je ze ook altijd met platen uit Parijs rijden. Je kunt ze helemaal personaliseren, maar ik wilde een zo echt mogelijk setje hebben. Ze hangen nu weer mooi aan de muur in de poetsschuur :)
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Bijna 4 maanden verder: 4 bewogen maanden! De auto heeft ondertussen heel wat meegemaakt.
Ze heeft helaas meer bij de garage gestaan dan thuis. Conclusie: de vorige eigenaar heeft haar net op tijd verkocht en ik heb net even pech gehad.
Het begon met de grote beurt. Een week voor de afspraak besloot een bobine de geest te geven. Opzich wel een goede timing, gezien de kans reeël was dat ze alsnog de geest gingen geven, nadat onder andere de bougies waren vervangen. Afijn, de auto een week eerder neergezet en zo is er een grote beurt uitgevoerd, nieuwe schijven + blokken achter + 6 nieuwe bobines.
Dag later is de automaatbak gespoeld en zijn er vier nieuwe Vredestein Guigiaro banden opgekomen.
Zo reed ze letterlijk weer als nieuw en heb ik met mijn broertje weer plaatjes geschoten:
186450546_3580654085493116_2729728121014203602_n.jpg

Ook heb ik de eerste flinke rit met de 607 gemaakt. Van Friesland naar Breda en weer terug:
IMG_0005.JPG
209113259_3618264955065362_4753187440246622007_n.jpg
208280480_3618264518398739_6585474495385612313_n.jpg


totdat het volgende zich aandiende.

Na een kleine week vertelde de auto mij dat het remvloeistofniveau te laag was. Bijgevuld en in de gaten gehouden. Na vijf dagen weer hetzelfde verhaal. Opnieuw afspraak gemaakt omdat ik natuurlijk niet wist waar dit gevaarlijke goedje naartoe verdween. Na een complete inspectie bleek er alleen vocht gevonden te zijn bij de hoofdremcilinder. De uitdaging van een 607 op de weg houden? Onderdelen die niet meer leverbaar zijn, of stervensduur. Uiteindelijk is er een remcilinder van een demontagevoertuig besteld, met garantie. Bij het vervangen van de hoofdremcilinder bleek waar de remvloeistof naartoe verdwenen was. Precies wat ik steeds heb bijgevuld (enkele liters...) lag allemaal in de rembekrachtiger, die nu ook de geest had gegeven.
Afijn, de auto stond nu dus nog langer stil, omdat er eerst weer een vervangende rembekrachtiger gehaald moest worden. Uiteraard net in de periode waarin alle garages het smoordruk hebben.

Ik was het ondertussen zat om steeds weer afhankelijk te zijn van anderen, omdat ik geen vervoer had. Daartoe besloten om er een 106'je bij te kopen voor tijdelijk vervoer. Hier heb ik uiteindelijk nog een kleine twee maanden mee gereden en uiteraard opgefrist:
20210619_160014.jpg
20210806_114205.jpg



Dit gebakje staat nu weer te koop, omdat ik een paar weken geleden mijn eerste bedrijfsbusje heb gekocht:
unnamed.jpg


Door er een andere auto bij te hebben werd de 607 een bijzaak, omdat je anders al gauw je kop erover breekt.
Zo maakte het niet meer uit of een onderdeel een dag later werd geleverd. Zo is uiteindelijk de rembekrachtiger vervangen, samen met de remcilinder en sindsdien houdt ze alle remvloeistof weer keurig binnen.

Next!
Die eer werd gegeven aan de nieuwe banden die erop zaten, want na ongeveer elke tien dagen kreeg ik een melding dat band(en) te lage spanning hadden. En inderdaad, elke tien dagen verloren twee banden 0,5 bar lucht. Na een belletje met de garage kon ik het ze meteen laten nakijken. Uiteraard kon niet meteen gevonden worden waar de lucht ontsnapte, dus moest Inès opnieuw een plekje vullen in de agenda van de garage. Conclusie: de ventielen waren lek. Deze waren niet vervangen bij de bandenwissel omdat dit weer 'speciale' ventielen zijn met spanningscontrole etc..
Meteen gevraagd of er een nieuwe APK op kon gezet worden, want deze zou precies vandaag (13-08) verlopen.
De afspraak stond, maar wederom kon ik Inès een kleine week eerder neerzetten. Deze keer omdat de grootste nachtmerrie van een 607-eigenaar voor de deur leek te staan: elektronicaproblemen. Het dashboard veranderde in een kerstboom en het ene na het andere systeem schakelde zichzelf uit. Van de airbags tot de radio en van de xenon verlichting tot het dakraam. Niks werkte.
Eerste gedachte: dynamo.
Getest, goed bevonden...
Verder zoeken, de hulpaccu in de kofferbak werd leeggetrokken en gaf in tijden van storing slechts 3,5V aan, terwijl de hoofdaccu netjes 12V gaf. De garage verdacht de dashcaminstallatie, hoewel ik daar al wekenlang zonder problemen mee rond had gereden. Toch om het uit te sluiten afgekoppeld en volgens de garage was het nu klaar. APK erop, ventielen gefixt en alles leek weer perfect. Ik haal haar op, laat haar even stationair draaien en het storingverhaal begint weer helemaal opnieuw.
Auto weer achter moeten laten...
Ik vreesde het ergste, een complexe storing in een complexe auto leek desastreus te worden. Toch had ik al zoveel kosten gemaakt en móest het iets kleins zijn, omdat de auto verder perfect functioneert. Een paar dagen later werd ik gebeld: toch de dynamo!
De dynamo werkte op het moment van testen wel, maar werkte dus niet de hele tijd.
Andere dynamo erop en klaar! Zo opgelucht... Precies een dag voor mijn vakantie.
Hierdoor was de keuze snel gemaakt. Het busje blijft thuis en Inès mag meteen mee op vakantie. Bij het ophalen van de auto bij de garage werkt de elektrische kofferklep niet meer. Waarschijnlijk omdat ze in die hoek de hele tijd aan het speuren zijn geweest naar elektrische defecten. Voor nu geen probleem, maar over een poosje moet dat uiteraard wel weer werkend gemaakt worden.

Ondertussen zit ik nu nog een paar dagen op de camping en heeft Inès al bijna duizend kilometer voor perfecte ritten gezorgd door de Veluwe.

Na de vakantie krijgt ze als eerst weer een goede opfrisbeurt, aangezien het dus ook al bijna drie maanden geleden is dat ze voor het laatst goed bijgehouden is. Daarna krijgt ze een vast plekje in de schuur en is ze uiteindelijk toch nog gepromoveerd tot de 'weekendauto', omdat het busje voor de goedkope kilometers gaat zorgen.

Voor degenen die het hele levensverhaal tot hier hebben gelezen, daar doe ik het voor! Als bedankje nog een paar foto's van Inès op de Veluwe, weer helemaal gezond en wel.
AQKR5511.JPG
HXNY2862.JPG
HJHX7137.JPG
CBTL2187.JPG
XDLG6976.JPG
WPSN9403.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het loopt uit op een nobele taak zo! Gelukkig blijft ze voor een glimlach zorgen én wist je stiekem ook waar je aan begon. Hopelijk nu even wat vette kilometers en vette jaren na deze update :blush:
 
  • Leuk
Reactions: RobinT