Zoals beloofd zou ik een verslag maken van poging 2 in detail-land. Alleen weet ik niet of deze onder show-off of onder merkdiscussie valt - want het wordt vermoed ik alle twee wel een beetje.
Omdat ik bij de 1e keer wassen in de wasbox mijn mooi gemaakt auto volledig stripte van alle beschermingslagen kon ik de afgelopen nogmaals aan de gang (tussentijds wel beschermd met een laagje Reload). Deze keer wilde ik met wat minder tijd (heb nu maar 1 week vakantie en ook nog andere zaken gepland staan) toch een goede bescherming bereiken. Vandaar dat ik na de uitgebreide review in de merkdiscussie besloot om deze te gaan uitproberen.
De producten die ik gebruikt heb:
Snowfoam
lather shampo (restje om te proberen gekregen van Redcat)
Iron-X
Mothers klei en DJ lube
AF Tough Prep Paint Preparator
AF Power Seal Paint Sealant
AF tyre gel
AF trim revive
Mothers California Gold Pure Carnauba Wax Liquid - Ultimate Wax System Step 3
Poorboys World Natural Look
Reload
Glassex/ spiritus (1:1)
Nadat ik zaterdagochtend vroeg naar de wasbox was gereden (net na openingstijd 9.00 uur - ik was niet eens de eerste ) eerst maar ene paar foto's gemaakt van hoe de auto eruit zag - viel eigenlijk best wel mee qua vuiligheid. Maar goed een weekje of wat daarvoor had ik hem nog even afgespoeld met HD (nu de juiste knop gevonden) in de wasbox.
Na in de de foam te hebben gezet en even laten intrekken met de HD het meeste vuil er al af gespoten. Ik ben met de wielen begonnen, daarna de achterkant en toen de rest van de auto daar deze delen het vieste waren. Daarna met de 2em gewassen en weer afgespoeld. tenslotte Iron-X aangebracht even zijn werk laten doen en wat bleek er kwam niets paars vanaf of het moet zo miniem zijn geweest dat ik het niet heb gezien. Tenslotte opnieuw de auto goed afgespoeld en daarna afgedroogd. Het was nog zo koud dat sommige druppels op het dak gewoon bevroren waren. Maar goed en beetje schoon warm water doet hier wonderen en zo kon ik de auto helemaal goed droog maken. Heerlijk zo een Monello Senza Aqua doek die al het water in 1 keer opneemt. Merk dat ik ook wat handiger word in het hanteren van die grote doek - ging nu al een stukje handiger dan de 1e keer.
Toen terug gereden naar huis (500 meter of zo) en de auto in de parkeergarage gezet die zich onder mijn woning bevindt. De lege jerrycans en andere niet meer nodig hebbende spullen terug naar huis gebracht en even lekker onderuit gaan zitten. (Rug heeft af en toe wat extra rust nodig.) Daarna de auto gekleid en wederom verbaasde ik me dat er maar heel weinig vuil vanaf kwam. Maar goed hij heeft er ook pas ca 3300 km op zitten. na het kleien wederom ene rustpauze gehad en daarna de auto in de AF Tough Prep Paint Preparator gezet. Deze werkte erg gemakkelijk - zowel het aanbrengen als het uitpoetsen gaat erg gemakkelijk. Ik heb dit gedaan met de rode handpad en een Monello disc pad voor de lastiger te bereiken stukjes. Toen was het voor mij einde oefening - althans voor de zaterdag. De rug deed inmiddels goed pijn en mijn armen voelden aan als.... nu ja alsof ze flink gepoetst hadden.
Op zondagochtend de AF Power Seal Paint Sealant gebruikt. Deze was een stukje lastiger aan te brengen maar vermoed dat ook de lage temperatuur hier een beetje schuldig aan was. In de garage is het nu een graad of 5 a 6. Op sommige stukken ging het makkelijk maar op andere stukken plakte het erg vast in de lak - hoe en waarom geen idee daar alles dezelfde voorbereiding had gehad. Het koste me nu duidelijk wat meer kracht en energie om de Power Seal Paint Sealant goed in en over de lak te verdelen en uit te poetsen - vermoed dat ik wel tig keer over dezelfde plaats ben gegaan om er zeker van te zijn dat het goed was verdeeld en ingepoetst. Nadat ik de buitenkant van de auto volledig had gehad ben ik het gaan uitpoetsen en ook dit ging op sommige plaatsen erg makkelijk en op andere wat moeilijker. Vermoed dat het er hier wat dikker op zat - maar goed - met goed kijken en nogmaals over een bepaalde plaats te gaan heb ik alles mooi glad gekregen. Mijn armen voelde nu aan als een "overwerkte" DAP. Ik vermoed dat als de temperatuur zo rond de 12 a 15 graden ligt het in- en uitpoetsen veel makkelijker zal gaan - dat zal ergens zomer worden worden alvorens ik dat ga uitproberen. daarna de binnenkant van de deuren en de klep gedaan en uitgepoetst. Toen vond ik het weer welletjes - armen moe en ik begon het langzaamaan koud te krijgen.
Gisteren, maandag, de Mothers California Gold Pure Carnauba Wax Liquid aangebracht omdat er over de Sealant een pure Carnauba wax moet. Ik heb hiervoor gekozen ipv de Pinnacle die ik eerst wilde gebruiken vanwege de temperaturen. De Mothers verwerkt erg gemakkelijk dat wist ik nog van de kerstpoging en met deze koude en vermoeide armen zag ik het niet zitten om meer spierkracht te moeten gebruiken dan nodig. Mothers was inderdaad weer prima aan te brengen - heb de hele auto (binnen- en buitenkant) in de wax gezet en ben het daarna gaan uitpoetsen. Ook het uitpoetsen ging erg eenvoudig. Daarna de wielen met APC schoongemaakt, zodat ze droog konden worden om de dag erna in de tyre gel te zetten. Verder alle trims/ gril en deurrubbers behandeld met AF trim revive. Ook onder de motorkap trim revive gebruikt op de zwarte delen en het ziet er nu weer nieuwer dan nieuw uit. Dit werkt erg plezierig - je hebt er niet veel van nodig en ziet meteen resultaat. Ik heb hiermee eerst alle trims/ deurrubbers gedaan en daarna nog even alles nagelopen met een doekje. Gevolg mooie diep zwarte trims/ gril en spiegels. Toen vond ik het weer genoeg en was het tijd om wat bij te tanken.
Vandaag, dinsdag, de wielen als eerste in de tyre gel gezet zodat die lekker kon intrekken. Daarna de buitenkant van de deurrubbers nogmaals met trim revive behandeld omdat ik vond dat ze nog wat dieper zwart mochten worden. Op de spiegels/ gril e.d. was dat niet nodig want die waren nog erg mooi zwart. Toen de binnenkant van de auto met PB Natural Look gedaan - ondanks dat ik dat een week of 3 terug ook al had gedaan was het verschil toch weer goed zichtbaar. Lijkt wel of het dashboard het "op eet". Daarna de deurrubbers nagelopen met een doek om de trim revive gelijkmatig te verdelen en die stukjes waar er teveel zat eraf gepoetst. Tenslotte de ramen schoongemaakt (binnen- en buitenkant) met een mengsel van glassex/ spiritus zodat ik daarna de ramen met Reload kon behandelen. Als allerlaatste de wielen een 2e laagje tyre gel gegeven zodat de wielen goed verzadigd kunnen raken en hopelijk langer zwart blijven.
Nu maar hopen dat het weer een lange tijd mooi en glanzend blijft. Ik heb mezelf wel beloofd om over een week of 2 a 3 als de auto weer gewassen wordt er nog een laagje Mothers op komt. Nu heb ik daar de energie niet meer voor.
Hoop dat de foto's goed in het verslag staan - dat blijft voor mij altijd de vraag of het wel/ niet lukt. Tweede poging foto's
Omdat ik bij de 1e keer wassen in de wasbox mijn mooi gemaakt auto volledig stripte van alle beschermingslagen kon ik de afgelopen nogmaals aan de gang (tussentijds wel beschermd met een laagje Reload). Deze keer wilde ik met wat minder tijd (heb nu maar 1 week vakantie en ook nog andere zaken gepland staan) toch een goede bescherming bereiken. Vandaar dat ik na de uitgebreide review in de merkdiscussie besloot om deze te gaan uitproberen.
De producten die ik gebruikt heb:
Snowfoam
lather shampo (restje om te proberen gekregen van Redcat)
Iron-X
Mothers klei en DJ lube
AF Tough Prep Paint Preparator
AF Power Seal Paint Sealant
AF tyre gel
AF trim revive
Mothers California Gold Pure Carnauba Wax Liquid - Ultimate Wax System Step 3
Poorboys World Natural Look
Reload
Glassex/ spiritus (1:1)
Nadat ik zaterdagochtend vroeg naar de wasbox was gereden (net na openingstijd 9.00 uur - ik was niet eens de eerste ) eerst maar ene paar foto's gemaakt van hoe de auto eruit zag - viel eigenlijk best wel mee qua vuiligheid. Maar goed een weekje of wat daarvoor had ik hem nog even afgespoeld met HD (nu de juiste knop gevonden) in de wasbox.
Na in de de foam te hebben gezet en even laten intrekken met de HD het meeste vuil er al af gespoten. Ik ben met de wielen begonnen, daarna de achterkant en toen de rest van de auto daar deze delen het vieste waren. Daarna met de 2em gewassen en weer afgespoeld. tenslotte Iron-X aangebracht even zijn werk laten doen en wat bleek er kwam niets paars vanaf of het moet zo miniem zijn geweest dat ik het niet heb gezien. Tenslotte opnieuw de auto goed afgespoeld en daarna afgedroogd. Het was nog zo koud dat sommige druppels op het dak gewoon bevroren waren. Maar goed en beetje schoon warm water doet hier wonderen en zo kon ik de auto helemaal goed droog maken. Heerlijk zo een Monello Senza Aqua doek die al het water in 1 keer opneemt. Merk dat ik ook wat handiger word in het hanteren van die grote doek - ging nu al een stukje handiger dan de 1e keer.
Toen terug gereden naar huis (500 meter of zo) en de auto in de parkeergarage gezet die zich onder mijn woning bevindt. De lege jerrycans en andere niet meer nodig hebbende spullen terug naar huis gebracht en even lekker onderuit gaan zitten. (Rug heeft af en toe wat extra rust nodig.) Daarna de auto gekleid en wederom verbaasde ik me dat er maar heel weinig vuil vanaf kwam. Maar goed hij heeft er ook pas ca 3300 km op zitten. na het kleien wederom ene rustpauze gehad en daarna de auto in de AF Tough Prep Paint Preparator gezet. Deze werkte erg gemakkelijk - zowel het aanbrengen als het uitpoetsen gaat erg gemakkelijk. Ik heb dit gedaan met de rode handpad en een Monello disc pad voor de lastiger te bereiken stukjes. Toen was het voor mij einde oefening - althans voor de zaterdag. De rug deed inmiddels goed pijn en mijn armen voelden aan als.... nu ja alsof ze flink gepoetst hadden.
Op zondagochtend de AF Power Seal Paint Sealant gebruikt. Deze was een stukje lastiger aan te brengen maar vermoed dat ook de lage temperatuur hier een beetje schuldig aan was. In de garage is het nu een graad of 5 a 6. Op sommige stukken ging het makkelijk maar op andere stukken plakte het erg vast in de lak - hoe en waarom geen idee daar alles dezelfde voorbereiding had gehad. Het koste me nu duidelijk wat meer kracht en energie om de Power Seal Paint Sealant goed in en over de lak te verdelen en uit te poetsen - vermoed dat ik wel tig keer over dezelfde plaats ben gegaan om er zeker van te zijn dat het goed was verdeeld en ingepoetst. Nadat ik de buitenkant van de auto volledig had gehad ben ik het gaan uitpoetsen en ook dit ging op sommige plaatsen erg makkelijk en op andere wat moeilijker. Vermoed dat het er hier wat dikker op zat - maar goed - met goed kijken en nogmaals over een bepaalde plaats te gaan heb ik alles mooi glad gekregen. Mijn armen voelde nu aan als een "overwerkte" DAP. Ik vermoed dat als de temperatuur zo rond de 12 a 15 graden ligt het in- en uitpoetsen veel makkelijker zal gaan - dat zal ergens zomer worden worden alvorens ik dat ga uitproberen. daarna de binnenkant van de deuren en de klep gedaan en uitgepoetst. Toen vond ik het weer welletjes - armen moe en ik begon het langzaamaan koud te krijgen.
Gisteren, maandag, de Mothers California Gold Pure Carnauba Wax Liquid aangebracht omdat er over de Sealant een pure Carnauba wax moet. Ik heb hiervoor gekozen ipv de Pinnacle die ik eerst wilde gebruiken vanwege de temperaturen. De Mothers verwerkt erg gemakkelijk dat wist ik nog van de kerstpoging en met deze koude en vermoeide armen zag ik het niet zitten om meer spierkracht te moeten gebruiken dan nodig. Mothers was inderdaad weer prima aan te brengen - heb de hele auto (binnen- en buitenkant) in de wax gezet en ben het daarna gaan uitpoetsen. Ook het uitpoetsen ging erg eenvoudig. Daarna de wielen met APC schoongemaakt, zodat ze droog konden worden om de dag erna in de tyre gel te zetten. Verder alle trims/ gril en deurrubbers behandeld met AF trim revive. Ook onder de motorkap trim revive gebruikt op de zwarte delen en het ziet er nu weer nieuwer dan nieuw uit. Dit werkt erg plezierig - je hebt er niet veel van nodig en ziet meteen resultaat. Ik heb hiermee eerst alle trims/ deurrubbers gedaan en daarna nog even alles nagelopen met een doekje. Gevolg mooie diep zwarte trims/ gril en spiegels. Toen vond ik het weer genoeg en was het tijd om wat bij te tanken.
Vandaag, dinsdag, de wielen als eerste in de tyre gel gezet zodat die lekker kon intrekken. Daarna de buitenkant van de deurrubbers nogmaals met trim revive behandeld omdat ik vond dat ze nog wat dieper zwart mochten worden. Op de spiegels/ gril e.d. was dat niet nodig want die waren nog erg mooi zwart. Toen de binnenkant van de auto met PB Natural Look gedaan - ondanks dat ik dat een week of 3 terug ook al had gedaan was het verschil toch weer goed zichtbaar. Lijkt wel of het dashboard het "op eet". Daarna de deurrubbers nagelopen met een doek om de trim revive gelijkmatig te verdelen en die stukjes waar er teveel zat eraf gepoetst. Tenslotte de ramen schoongemaakt (binnen- en buitenkant) met een mengsel van glassex/ spiritus zodat ik daarna de ramen met Reload kon behandelen. Als allerlaatste de wielen een 2e laagje tyre gel gegeven zodat de wielen goed verzadigd kunnen raken en hopelijk langer zwart blijven.
Nu maar hopen dat het weer een lange tijd mooi en glanzend blijft. Ik heb mezelf wel beloofd om over een week of 2 a 3 als de auto weer gewassen wordt er nog een laagje Mothers op komt. Nu heb ik daar de energie niet meer voor.
Hoop dat de foto's goed in het verslag staan - dat blijft voor mij altijd de vraag of het wel/ niet lukt. Tweede poging foto's