BlackPassat zei:
Vraagje aan Paul: heb je je wetsand apparaatje (2mm?) van Festool kunnen gebruiken?
Paul mag zich binnenkort gaan uitleven met z'n materialen. Zit in de planning.
En die vraag van je, over het krassen van een doek ????????????? Rodders, Bartr123 en ondergetekende, zouden het absoluut NOOIT geloven.
Totdat je het gewoon ziet .......... Rodders schreef het al. Ik kreeg er zelfs meerdere opmerkingen over.
Ik stond MET de AEG rotary, minstens enkele UREN op het dak te polijsten met SoHo wol en een grove compound. Kon de rotary gewoon letterlijk stilhouden op 1 en dezelfde plek. De krassen verdwenen heel, heel, heel erg langzaam. BartR123 ging over de motorkap heen met de Festool Wetsander.
Daarna meerdere hits met Soho wol en grove compounds ......... Na enkele uren werk, waren de diepere krassen pas verdwenen.
Jan Rodders trok er een doek overheen ( wat 'mindere' kwaliteit ) ......... KRASSEN !!!!!!!!!!!!
Ik kan het dus NIET uitleggen. Mijn gedachten blijven gaan in de richting van een siliconenbasis of een teflonachtige basis. Misschien gebruikte Jaguar in 1994 een andere soort blanke lak. Een 2 componenten blanke lak, met een toevoeging. Ik heb helaas te weinig verstand van de samenstelling van vroegere lakken.
Als ik deze aanpak zou hebben losgelaten op mijn Leon Cupra, dan was ik dwars door het staal heengegaan
Wie oohh wie, kan dit uitleggen ??? Ik moest er zelf altijd hartelijk om lachen. Krassen met een doek. Maar dat is nu serieus over.
Zelfs het uitwerken van de sealant of wax levert problemen op. Strepen en rare vlekken. Zelfs een goede detailer, zoals spray & wipe, levert problemen op.
Echt wazig en bijna acracadabra ...........