• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kadett C Sedan 2.2E 1979

SanguiniusNL

Detailing trainee
22 apr 2012
247
47
35
EDIT: ik maak hier maar even een algemeen project topic van voor mijn kadett, gaandeweg zullen jullie naast het wassen, poetsen en detailen ook de nodige veranderingen gaan zien :)

Enjoy!

Jaaa, eindelijk heb ik de tijd om mn eigen auto eens onder handen te nemen!
Dus ik zojuist vol enthousiasme begonnen met het spoelen, wassen en weer spoelen..
maar het zou IJmuiden niet zijn als er op zo`n prachtige dag niet ineens weer een harde windvlaag langs zou komen...
resultaat: auto vol met zand ]-0

Dus nu pak ik m`n spulletjes maar weer in en verhuis ik het hele spul naar m`n schoonmoeder in Haarlem :-/

20120427_112027.webp

in de loop v/d dag wel weer 1 of 2 updates hoop ik :)

Hier in haarlem is het een stuk minder winderig gelukkig fus autootje weerafgespoeld en afgedroogd, waarna ik ben gaan kleien.
Helaas ben ik er nu wel achter dat er nogal wat imperfectheden in de lak zitten zoals stofjes en dikke druppels (waarschijnlijk door iets met de verfspuit destijds ) :-/
toen ik klaar was met kleien stond de auto inmiddela vol in de zon en was lekker warm geworden.
Dus voor ik m ga bewerken met ultimate compound van meguiars en een handpad maar even lekker op een nieuw schaduwplekje gezet om af te koelen.
Kan de baas mooi ff wat te drinken pakken :-"
kan helaas geen fotos uploaden vanaf mn telefoon dus dat komt later.

Klopt, standaard was het een 1200S uitvoering :)

Goed, eens even haarfijn uitleggen wat ik allemaal gedaan heb!

Zoals hierboven beschreven ben ik bij mij thuis begonnen met het wassen van de auto.

Eerst gespoeld, daarna gewassen met Meguiar`s Gold Class shampoo en een Meguiars Wash Mitt en daarna meteen weer afgespoeld.
Door een lekkere windvlaag zat mijn auto vervolgens helemaal van voor naar achter onder het zand }:)w }:)w }:)w dus de spullen ingepakt en naar m`n schoonmoeder in haarlem gereden.
Daar als eerste maar weer eens afgespoeld met water en afgedroogd met de Meguiars Water Magnet.

Vervolgens ben ik aan het kleien geslagen met Meguiars Clay Bar & Meguiars Quick Detailer.
auto was flink goor, maar in mijn enthousiasme om m schoon te krijgen ben ik vergeten foto te maken van de klei.

20120427_131503.webp

Het is helaas niet te zien op de foto, maar de auto zit van voor naar achter vol met swirls :(

Vervolgens heb ik de auto in de schaduw gezet en eerst even laten afkoelen alvorens ik hem ging bewerken met Meguir`s Ultimate Compound + Even Coat Applicator Pad.
Auto was wel heel erg smerig;

20120427_141104.webp

De lak blijkt te hard voor mij om alles eruit te poetsen en dit heb ik dus ook verder niet geprobeerd, wel heb ik de hele auto behandeld want het viel mij op dat ie er toch een stuk groener van werd!

20120427_142703.webp

Rechts wel al gedaan, links nog niet.

Vervolgens de auto van een laagje Meguiar`s Gold Class Carnauba Wax voorzien.

Hoewel het uiteindelijk niet helemaal is geworden wat ik had gehoopt, is mijn wagentje er toch een heel stuk op vooruit gegaan! :-)^
Inmiddels ben ik er wel achter dat ik het de volgende keer vooral rustiger aan moet doen, want er valt nog veel meer uit te halen denk ik zo.
Ook heb ik een aantal krassen die mij toch wel storen;

20120427_142520.webp

Ik weet niet of ze een beetje te zien zijn, maar op een aantal plekken heb ik dergelijke krassen zitten en die krijg ik er met de hand natuurlijk nooit uit :(
Dus als iemand zich geroepen voelt...... ;)

als afsluiter een fotootje hoe mijn kleine meid er nu bijstaat, ze heeft nog nooit zo hard geglimt!
20120427_165655.webp

Wat zeggen jullie?
Tips & Tricks zijn meer dan welkom!

Tip 2, koop een dap;)

Ik heb weinig met dit soort auto´s, maar ik vind m eigenlijk wel mooi, ook de kleur is heel mooi en veel meer uit te halen.

Heb je ook foto´s van de binnenkant?

Begrepen, geen flesjes op de auto zetten! :-)
En voor een dap zal ik nog ff moeten sparen haha.

Foto van het interieur kan ik wel voor je maken, er wordt alleen nog flink aan gesleuteld zeg maar.
Waarom wil je die eigenlijk zien? :-P

Was ik wel benieuwd naar en ik zie Recaro door de voorruit dus dan moet het bijna wel mooi zijn. Ik zou wel de combi van binnen/buiten willen zien, vind ik leuk:lol

Ik herinner me nog dat mijn opa zo een soort opel had, ook groen. Maar dat is iets van 20 a 25 jaar geleden.

Leuke wagen en die kleur is heel mooi zo van dichtbij :ja
Ik zou de ultimate compound eerder gebruikt hebben in combinatie met een handpad met enige cutting factor in plaats van een even coat applicator (je wilt namelijk niet iets in een "gelijkmatige laag aanbrengen", je wil polijsten)
Het handmatig polijsten zal nog steeds een monsterklus blijven maar een pad met cutting factor helpt toch een beetje en alle beetjes helpen. :ja

Mooie wagen !!

Tip : koop minder Megs en je hebt sneller die dap...
Er zijn zat produkten die zeker zo goed werk afleveren maar belangrijker : goedkoper :-"

Ik zie op het forum dat er iemand vlak in jouw buurt zit , misschien kan je daar eens gaan aankloppen om een dap te testen (of laten testen ) :weetniet

@ Tamer; zitten inderdaad Recaro stoeltjes in, maar die zijn helaas niet meer in topstaat.
En verder ben ik nog bezit met het dash aan te passen met andere metertjes en iets met carbon etc. etc. ;)
Ik hoop dit weekend grote stappen te maken, dus zal komende week waarschijnlijk wel even een plaatje schieten.

@ Virus & Grandscenicman; Ik ben laatst bij een poetsclinic van Meguiar`s geweest en daar kregen we de Paint Restoration Kit bij, dus heb daar gewoon om mee te beginnen nog een Wash Mitt en Even Coat Applicator Pads en een Water Magnet bijgekocht.
Nu na deze eerste keer kan ik kijken wat en hoe ik het beter kan doen natuurlijk.
Bedankt voor de tips allen!

En een beading shot om het af te maken, tis weer heerlijk weer vandaag :(

20120428_114800.webp

`t zijn niet echt mooie druppels.
Ligt dat dan aan de wax of aan mij?

Cheers!

Vandaag even lekker m`n interieurtje schoongemaakt!
Vandaag mn bestelling binnengekregen, dus zodoende even wat uitproberen :-b

Wat heb ik gedaan;

-Eerst alles uit handschoenenkastje gehaald en matten eruit
-stoelen verwijderd
-Alles met de stofzuiger bewerkt (was behoorlijk stoffig 8o )

-Alles schoongemaakt met Poorboy`s APC.
-Kunststof en kunstleer etc. behandeld met Poorboy`s Natural Look
-Ruiten simpel gewassen met glazenreiniger en MF doekje
-Stoelen was ik van plan (deels) te demonteren en alle scharnieren etc ook even na te lopen. maar het poetsen in de auto duurde langer dan verwacht dus dat moet maar een andere keer :P
zodoende alleen even schoongemaakt en PB Natural Look erop gesmeerd en teruggeplaatst.

en dan ziet het er allemaal weer redelijk uit :-)^

Daar je op de foto`s helaas weinig verschil ziet tussen voor en na (crappy telefoonfoto`s :|~* ) post ik maar een paar van na.

20120511_210824.webp

20120511_210309.webp

20120511_210835.webp

20120511_210844.webp

20120511_210906.webp

Speciaal voor Tamer!
Even wat later dan ik had beloofd, maar toch! :-p

Auto is een dikke W.I.P zoals jullie waarschijnlijk wel doorhadden, gaandeweg zal het allemaal wel opknappen :rules

mooie kleur en wagen...ligt daar een motor van een Omega A in of een frontera? Die achterbank heeft wel wat meegemaakt zo te zien...het lijkt me wel de originele bekleding, maar blijkbaar flink uitgerokken...

Die stoelen krijg je wel weer een stuk frisser met een APC+ en een extractor behandeling.
Desnoods 2x, je zal schrikken van het verschil.

Helaas heb ik (nog) geen extractor dus moet het nog maar even met het stofzuigertje ;)
En daarbij heb ik nieuwe sportstoelen op het verlanglijstje staan :love