• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kan een bepaald product over datum raken

John1961

Detailing trainee
7 aug 2017
72
33
62
Friesland
In 2009 heb ik wheel wax gekocht zie bijlage. Nu bij het open maken van potje is net gele vla (vloeibaar)
En heb het idee dat het niet meer goed werkt , dus zit hier een houdbaar datum aan vast ?
 

Bijlagen

  • velgen 1.jpg
    velgen 1.jpg
    44,1 KB · Weergaven: 128
  • velgen 2.jpg
    velgen 2.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 164
Meestal staat er op de verpakking een symbool van een geopend potje met een x aantal maanden. Na deze maanden kan het product zijn werking verliezen.
 

Bijlagen

  • IMG_1735.JPG
    IMG_1735.JPG
    21,5 KB · Weergaven: 89
Is dat niet op cosmetica producten? Heb het nog niet gezien op detailing producten.

Er is wel een soort shelf life. En de werking kan minder worden. Je kunt je voorstellen dat bijvoorbeeld stabilisatoren en antiklontermiddelen hun werking verliezen. Maar dat is afhankelijk van de omstandigheden hoelang dat duurt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en GH-NLD
In 2009 heb ik wheel wax gekocht zie bijlage. Nu bij het open maken van potje is net gele vla (vloeibaar)
En heb het idee dat het niet meer goed werkt , dus zit hier een houdbaar datum aan vast ?

Probeer het uit... Mocht het niet werken dan zie je dat snel genoeg. En dan des te meer redenen om nieuwe poets spulletjes te kopen ;)

Meestal staat er op de verpakking een symbool van een geopend potje met een x aantal maanden. Na deze maanden kan het product zijn werking verliezen.

Niet op detailing producten...
 
Er is wel een soort shelf life. En de werking kan minder worden. Je kunt je voorstellen dat bijvoorbeeld stabilisatoren en antiklontermiddelen hun werking verliezen. Maar dat is afhankelijk van de omstandigheden hoelang dat duurt.

Dat zag je ook bij een aantal producten van de Poor Boy pallets die een paar maanden terug verkocht zijn tegen bodemprijzen. (bij andere producten was bijv. alleen het etiket beschadigd, of was er iets anders aan de hand)
 
Ik heb laatst nog wat in potjes zitten roeren omdat de inhoud niet helemaal meer was wat het geweest is. Rimwax heb ik weer netjes door elkaar kunnen roeren, is van zichzelf al een soort van paarse vla. Werkt nog goed.
De Mothers Mag&Alu polish hetzelfde verhaal. Is nu wel wat vloeibaarder dan het ooit geweest is, maar werkt nog ok.
 
Het heeft ook een tijd in de schuur gestaan , maybe door warmte ?, zal morgen roeren.
En anders nieuwe kopen + polijstmidddel voor de kleine krasjes.
Blikkie moet nog lang mee, heeft nog 114.500 km op de teler staan ik rij nog 5000 per jaar
 
Probeer het uit... Mocht het niet werken dan zie je dat snel genoeg. En dan des te meer redenen om nieuwe poets spulletjes te kopen ;)

Ja jij blijft maar kopen ;) niet alles gaat hard, heb een flesje black hole gehad waar je niks meer mee kon. Ik koop nu kleine verpakkingen van producten die ik weinig gebruik.