• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher K5.700, geen druk???

nog steeds aan het wachten op nieuws...
ondertussen de auto's gaan wassen bij mijn ouders

ben al eens aan het rondkijken om eventueel nog eens een andere aan te schaffen...
 
Mijn ervaring na 3 karchers van goedkoop tot duur : 1 bak elende
Ben over gestapt naar nilfisk
Ook andere merken getest hoor zoals kranzle,bosch en dynajet
Maar heb de nilfisk nu 3 jaar en 0 probleemen
 
Kranzle zijn top machines hoor maar daar is de prijs ook na
Nilfisk geeft redelijk veel "waar" voor z'n geld

Mijn advies: neem er een met een flexibele rubberen slang, de types die dit hebben zijn wel wat duurder maar
je bent er een stuk blijer mee dan zo'n kunststof krul slang
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
De slang van de E series van Nilfisk zijn flexibel genoeg. Als je nog flexibeler wilt zul je richting de P series moeten, die zijn meteen een grote stap duurder. Is het niet waard in mijn ogen.


Karcher is inderdaad niet veel meer de laatste jaren, steeds meer mensen nemen Nilfisk.
(Mijn pa verkoopt niks anders meer).
 
Ik heb een Kranzle staan, wil echt nooit meer een andere merk.
Als ik deze ooit zou verslijten, haal ik morgen gelijk weer een Kranzle.

Is echt de top van wat er te koop is in HD reinigers.
 
Idem hier.
Als je alles in detail vergelijkt met de hobby reinigers zie je dat er geen vergelijken aan is.
Ze wegen wel heel veel maar de grote soepele wielen maken hem gemakkelijk verplaatsbaar.


Sent from my Apple muziekdoos.
 
Kranzle is inderdaad zeer leuk, maar overdreven voor huis tuin en keuken gebruik. Tenzij je geld over hebt natuurlijk haha.

Wat houdt je tegen om een flexibelere slang te monteren op bijvoorbeeld een Nilfisk E series?
De P series heeft trouwens dezelfde flexibele slang als een Kranzle en is toch net wat betaalbaarder.

Iedereen zijn eigen prefererences natuurlijk :)
 
Ik gebruik die wel regelmatig en vooral lang na elkaar.
Terrassen en 2 opritten reinig ik allemaal na elkaar en de Kärcher moest ik dan altijd even laten rusten.


Sent from my Apple muziekdoos.
 
Ja klopt, karcher is niet meer wat het vroeger was.
Die nieuwe nilfisk alto's met inductiemotor zijn echter een heel stuk beter!

Kranzle weet ik niet uit eigen ervaring, maar daar schijnt alleen maar lof voor te zijn. Helaas gewoon te duur voor mij :(
 
Ken niks van Nilfisk en aangezien ze dikwijls in testen worden vergeleken met Kärcher heb ik toch maar het risico niet genomen.
De "industriële" Kärcher die ze mij dan probeerden te verkopen koste zoveel als een Kranzle maar er zat toch nog veel plastic op en die hadden ook andere aansluitingen dacht ik.


Sent from my Apple muziekdoos.
 
Nilfisk heeft Alto overgenomen in 2004 (vandaar Nilfisk-ALTO). Het zijn dus eigenlijk hogedrukreinigers van het zweedse bedrijf Alto. Die stonden bekend om betrouwbaar materiaal te leveren.

Sinds dit jaar is het volledig Nilfisk geworden.

Niet echt van toegevoegde waarde, maar een leuk weetje. Haha.
 
  • Leuk
Reactions: Gixxer en StijnV
Ik denk dat de meeste hier een nilfisk uit de E serie hebben denk de E145
Ik heb nu idd een p150 maar dat is omdat ik 15 meter flexibele slang wou en ik een goeie deal kreeg
Plus ik een beste achterplaats heb onder bomen met klinkers, wat inhoud snel groen met veel troep/onkruid
er tussen.

De E serie is voor de detailer een mooie machine vind ik.
Wel zou ik zoals ik aan gaf niet voor die plastic krulslangen kiezen en zeker 1 met minstens 10 meter slang
want dan hoef je niet iedere keer de machine te verplaatsen.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
groot nadeel aan Nilfisk is dat je weinig dealers hebt, weinig herstelpunten, dus als er iets mankeert... misschien eens meer info gaan vragen voor een Kranzel. die winkel is hier in de straat dus ver moet ik al niet gaan ervoor :)
iemand een idee welk type of hoe zwaar of gelijk wat van info hieromtrend?
 
Je kan ook eens een Kranzle huren, die worden vaak gebruikt als verhuur hogedrukspuiten. Kan je zelf bepalen of het verschil het geld waard is.

Ik zou niet zo bang zijn, het is geen Karcher haha.
 
ik heb zaterdag nog eens gebeld naar de zaak. dinsdag zou er nog een onderdeeltje moeten toekomen en zou hij gemaakt moeten zijn. ze hebben hem volledig open geschroefd en denken nu het probleem gevonden te hebben. ben eens benieuwd...
 
Ik begrijp dat je met regenwater hebt gewerkt en de pomp hebt laten aanzuigen.
Dat kan alleen als je het opgezogen water goed filtert
De kans bestaat dat je een vervuiling / verstopping hebt
Of dat door het andere water de zuigers plakken
Bij aanzuigen is het ook noodzakelijk dat je goed ontlucht.

Als je alles schoon hebt zou ik beginnen met de waterdruk uit het leidingnet te gebruiken
Dan heeft de pomp het makkelijker
Dan zonder uitgaande slang (pomp uit) beginnen met proberen of hij doorstroomt
Slang erop en weer proberen en dan pas de pomp laten werken.

Ik neem aan dat je op de reparatie garantie hebt.
Die 64 euro zijn sowiezo iets om terug te vragen ....