• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Kia Rio - Hologrammen

Wellicht waren die hologrammen nooit weg idd ,maar je zou ook te maken kunnen hebben met hele zachte lak en heb je doeken gebruikt die toch niet zacht genoeg waren of met te veel vervuiling (polish restanten) doorgewreven.

Ik heb zelf samen met een forumlid een Porsche onderhanden genomen die een hele zachte lak had.Het polijsten werd daar op aangepast en dat ging goed echter met het uitwrijven wreef ik een hele lichte waas in de lak.
Vervolgens heb ik toen hele zachte nieuwe edgeless doeken (merk mag ik niet noemen op forum) gepakt en telkens met lichte veegbewegingen en heel veel wisselen naar een schone kant op de doek of weer een nieuwe doek gepakt. Om gek van te worden en toen moest de 915 er nog op.
915 aangebracht/curen en ook weer voorzichtig uitgewreven waarna het resultaat goed was.
Wat mij in dit verhaal bijstaat is dat het afnemen van 915 minder (lees geen) problemen gaf als het afnemen van de polish.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik gebruik qua doeken trouwens de pluce verde's een heel arsenaal en nog een setje gele Meguiars.

Niet alle doeken zijn meer in nieuwstaat nee.

Waarom die prep na het kleien. Sja ik wilde continu ECHT schoon werken.
 
Ik gebruik qua doeken trouwens de pluce verde's een heel arsenaal en nog een setje gele Meguiars.
Niet alle doeken zijn meer in nieuwstaat nee.
Waarom die prep na het kleien. Sja ik wilde continu ECHT schoon werken.
Monello doeken en die gele van Chemical Guys gaven allebei een hele lichte waas op die Porsche en dat heb ik ook al eens gezien welliswaar in mindere mate maar bij een splinternieuwe Ford Fiesta.
Hierdoor ben ik geheel over gegaan (wellicht overdreven maar goed) naar edgeless doeken waaronder:
https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Senza_Bordi_Trio_Edgeless_Towels_45x45cm_103064?o=srEdge
Ik heb ook een stapel nieuwe van waxaddict maar die heb ik nog niet geprobeerd.
 
Ik wil bijzonder graag een setje doeken van Kleenfreaks (mag ik dat hier zeggen? Vast wel toch?) Maar vind ze echt te duur. Die uit jouw link gaan nog wel ja!