• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klusje voor vandaag motorkap polijsten…

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
5.128
193
Mij werd gevraagd of ik een motorkap kan polijsten want na aflevering zie je de polijstbanen duidelijk en er is een stukje lak waarbij je ziet dat er vogelpoep heeft gezeten. Nou ja zo’n plekje doe ik altijd wel polijsten maar ja meer dan eens blijf je zo’n plekje toch zien.
Nu is de auto dus 3mnd geleden afgeleverd door de dealer zie foto’s voor de lakdikte….
IMG_8732.webp
IMG_8728.webp

Bijlagen

• IMG_8729.webp
    IMG_8729.webp
    30,5 KB · Weergaven: 1
Nu heb ik best wel ervaring met polijsten maar van deze diktes krijg ik dus wel een beetje polijstangst…
Het is een Mazda dus waarschijnlijk ook zachte lak dus ik ga de eigenaar wel even vragen wat hij wil en dan ga ik em of polijsten met een finishing combo of ik laat em gewoon staan zoals ie is.
Dan ram ik er wat blackhole overheen en een wax want een vriendendienst moet niet uitmonden in een motorkap spuiten omdat een of andere idioot per se met een rotary moest spelen.
Iemand nog tips ik sta open voor suggesties…

Koffie is wel waarmee ik ben begonnen idd…
Het is nog ff te vroeg om de eigenaar te appen maar als het mijn auto was ging ik terug naar de Mazda dealer. Of het wat uithaalt weet ik niet maar ik had er niet zo blij mee geweest.

Dat is wel erg weinig idd. Zou daar niet zomaar aan beginnen. Dat een merk er zo weinig verf op spuit is wel erg om de kosten te drukken op een auto.

Met die lage waardes is risico/kans aanwezig dat het slecht uitpakt wel heel dichtbij.
Persoonlijk zou ik het niet doen... al krijg je volledig groen licht van eigenaar, als het niet lukt gaat het achteraf voor jezelf ergens als teleurstelling aanvoelen.

Wél voor mij in ieder geval wel even aandachtspunt om in de toekomst tóch eerst te gaan meten voor enthousiast te zeggen 'dan kan ik wel ff voor je aanpakken'...