• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplamp verpest met wetsanding

derre

Detailing rookie
11 mrt 2025
5
2
Hallo ik heb geprobeerd wat steenslag te verwijderen van de koplamp doormiddel vannwetsanding met korrel 2500 . Echter blijft er een waas krasjes en dof heid op de lens zitten . Ook na meermaals polijsten van grof naar licht. Het lijkt alsof er een soort tint gedeelde in de cirkel mist. Hopelijk kan iemand helpen

Bijlagen

• 20250311_134234.webp
    20250311_134234.webp
    143,3 KB · Weergaven: 57
  • 20250311_134230.webp
    20250311_134230.webp
    143,5 KB · Weergaven: 53
Wat ook.moeilijk te zien is is de langwerpige cirkel hier heb ik langer gewetsand dan op de rest vd koplamp het lijkt alsof er een donkere tint door het plastic lens zit , die nu weg is

Oké, en dit op een roterende of een excentrische machine?

In welke regio woon je verder? Misschien kan een forumlid anders even meekijken. Via foto’s is het toch wat lastig te zien wat die cirkel zou kunnen zijn.

Plak eens een stukje (gekleurde) tape op de koplamp, naast de schade: je camera stelt dan scherp op de tape, waardoor de scherpstelling klopt en de camera niet scherp stelt op het binnenwerk van de lamp. Een koplamp van een auto heeft al sinds pakweg de eeuwwisseling geen glas meer, maar een kunststof buitenkant.

Volgens mij ben je te snel, te grote sprongen gaan maken in de schuurkorrel en heb je de grovere krasjes onvoldoende weggeschuurd met de fijnere korrel.
Om deze reden krijg je de krassen niet weggepolijst.

Ik vermoed dat je best opnieuw schuurt en geleidelijk aan naar een iets fijnere korrel overgaat tot het 1 strak egaal mat vlak is.

• Leuk
Reacties: RoyR en Cordoba