• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen in plastic dashboard verwijderen

tomatito

Detailing rookie
4 aug 2019
10
2
Ik heb vervelende krassen op het plastic van mijn dashboard (zie afbeelding).

De krassen zijn oppervlakkig. Slechts bij 1 kras voel ik met mijn nagel wat weerstand.

Graag wil ik deze krassen verwijderen maar ik zoek nog naar een goede manier. Zijn daar middeltjes voor... of misschien polijsten?

Iemand een tip of advies?

krassen.png
 
Bedankt voor de reacties, heel informatief met de linkjes :) . Dus dat word zeer waarschijnlijk polijsten.

Voor de koplampen heb ik een setje gekocht op Aliexpress en hiervan heb ik nog wat polijstmiddel over. Misschien dat ik het daar eerst even mee probeer. Mocht ik het helemaal verknallen dan even langs de sloop of zo.
 
Voordeel van de Powerplastic is dat het vrijwel doorzichtig is na verwerken
Als je het klokkenhuis makkelijk kunt loshalen heeft dat de voorkeur
Werkt makkelijk en je spat niets onder
 
Tellerbak uithalen bij een Corolla E12 (denk ik toch aan de foto te zien) is niet zo moeilijk hoor, en werkt inderdaad veel makkelijker!
Het is inderdaad een Corolla E12. Overgenomen van mijn pa. Tellerbak uithalen is heel simpel. Aan de bovenkant (uit het zicht) zit een schroef, kwestie van losdraaien en klaar.
Voordeel van de Powerplastic is dat het vrijwel doorzichtig is na verwerken
Als je het klokkenhuis makkelijk kunt loshalen heeft dat de voorkeur
Werkt makkelijk en je spat niets onder
Dan ga ik maar voor Powerplastic. Lijkt mij een goede tip :)
 
Ik heb uiteindelijk Mothers Wax Plastic Polish aangeschaft omdat deze mij het meest geschikt leek om zeer lichte krassen (niet voelbaar) te verwijderen.
Inmiddels gebruikt en ik vind het resultaat heel teleurstellend omdat het geen (zeer lichte) krassen verwijderd. Het plastic gaat wel heel mooi glimmen!

Uit de productomschrijving:
Dit is een echte polish: Je kunt fijne krasjes, vlekken, doffe plekjes en kerfjes eruit wrijven en ook vergeling en vlekken uit je kunststof cabriotopruit verwijderen.

Nee, het verwijderd zeker geen fijne krasjes of kerfjes.

Mothers Plastic Polish maakt het schoon, glanzend

Ja, dat dit klopt wel. Jammer genoeg had ik het hier niet voor gekocht.
 
NB. Misschien nog eens proberen met een accuboor en een polijstschijf. Op de gebruiksaanwijzing stond echter dat polijsten met de hand kan.
 
Ik pak dat altijd aan met Meguiars PlastX. Heerlijk product..
Heb jij dit met product ook daadwerkelijk lichte krassen verwijderd? Dus heb jij hier zelf ervaring mee? Wat ik van dit product heb gezien op Youtube is het alleen geschikt voor schoonmaken en niet voor het verwijderen van lichte krassen.
 
Ik had ook een kras in de kunststof behuizing van de tellerunit. Met een lichte polish en zachte pad enkele hits gegeven en het is er nagenoeg uit. Alleen onder een bepaalde hoek zie je het nog, het is in ieder geval minder storend.

Binnenkort nog een keer excentrisch behandelen met de A1000 want er zitten nog hele lichte hologrammetjes in. (Had toen alleen de Proxxon rotary....)

124458_foto_16.jpg
 
  • Leuk
Reactions: tomatito en Timo84
Een en ander zal afhankelijk zijn van hoe diep de krassen zijn en hoe je het middel verwerkt...
Ik heb er persoonlijk goede ervaringen mee, maar vanaf een foto is heel erg slecht te beoordelen hoe een oppervlak er aan toe is...
Het varieert van dit soort middelen tot polijsten en bij heel diepe krassen zul je genoegen moeten nemen met vermindering...
 
  • Leuk
Reactions: tomatito
Ik heb vervelende krassen op het plastic van mijn dashboard (zie afbeelding).

De krassen zijn oppervlakkig. Slechts bij 1 kras voel ik met mijn nagel wat weerstand.

Graag wil ik deze krassen verwijderen maar ik zoek nog naar een goede manier. Zijn daar middeltjes voor... of misschien polijsten?

Iemand een tip of advies?

Bekijk bijlage 125074
Beste,

Dit is plexiglas. Ik raad iedereen aan om van dit af te blijven, ook bij het kuisen van de wagen. Zelfs het gebruik van de zachtste microvezel doek krijg je kleine krassen, die zichtbaar worden bij licht. Er bestaan poliermiddelen voor plexiglas, maar ik heb er geen goede ervaringen mee.