• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdiktemeter topic

Ja ik ben ook van mening dat dit dezelfde is als die Dibbuz poste. Hij kan iig op alle materialen gebruikt worden zo te zien.
Hmzz, ff ter extra info: mocht het pakketje bij de douane worden onderschept dan komt er natuurlijk wel 19% BTW en ongeveer 8% inklaringskosten overheen. Da's natuurlijk nog steeds een koopje in vergelijking met wat zo'n apparaat in NL moet kosten.
 
Als je de $-koers meeneemt is dit denk ik het meest interresant prijstechnisch gezien. Ding kan zowel op staal als alu meten.
 
@all:

Heb de betreffende verkoper even een mailtje gestuurd vanuit eBay met daarin de vraag of hij/zij meer van dit type meters heeft en of een eventuele meervoudige aankoop + verzending mogelijk is. Ik laat wel weten wat z'n reactie is.

Gr,

P@rick
 
Ben erg benieuwd. Idd Tim misschien ook leuk voor jou. Wij krijgen hem dan wel voor mooi prijs toch;)
 
Oke here we go. Heb post ontvangen van eBay:

eBay.jpg


Ik durf hier best een inkoopactie van te gaan maken, de verkoper komt mij betrouwbaar over gezien z'n feedback status op eBay, en er kan uitsluitend betaalt worden met Paypal, dus mocht het onverhoopt mislopen is de boel iig verzekerd tot $ 2000,- en er geldt een 7-dagen niet goed geld terug garantie. Overigens, als er iemand anders is die een inkoopactie wil organiseren of wellicht dat Tim zoeits wil ondernemen dan heb ik daar geen problemen mee.

Grote vraag is nu, wie is er allemaal geintresseerd?
 
Ik ben ook geïnteresseerd al kan ik nu nog niet zeggen hoe sterk. Dat hangt af van de prijs en de juiste specificaties van het toestel.
Als het in de webshop opgenomen zou worden, dat zou het allerbeste zijn :)

edit: Heb eventjes zitten rondneuzen op internet en hoewel ik zelf vind dat het een goed toestel is, toch wordt o.a. op Detailingworld aangeraden om niet de CM-8822 maar de CM-8828 te nemen. Reden heb ik wel niet echt gevonden of al vergeten...

Iemand trouwens al van de Paint Detective gehoord?
http://www.paintdetective.com/
Is wel wat duurder, maar goedkoper dan de CM8828 en komt vanuit Engeland als ik het goed begrijp.
 
Dat is een mooie alternatief zeg! komt dan 1/3 bij dus 240,- excl verzending. Vind ik zeker geen verkeerde prijs!
En lekker draagbaar.
 
Zelfde mening hier.
Weet niet hoe het juist zit, maar bij verzendingen vanuit UK, dan er is geen kans op extra douanekosten zeker?
 
-Vanquish- zei:
Zelfde mening hier.
Weet niet hoe het juist zit, maar bij verzendingen vanuit UK, dan er is geen kans op extra douanekosten zeker?

Dit zegt de douane over spullen uit het buitenland halen:

Als u via internet goederen bestelt buiten de landen van de Europese Unie (EU) voert u goederen in. En bij invoer van goederen moet u belastingen betalen. Die belastingen kunnen zijn: douanerechten, omzetbelasting (btw) en eventueel accijns en verbruiksbelastingen.

Uitzondering:

Als de waarde van de gekochte goederen niet hoger is dan € 22 per zending betaalt u geen belasting. Maar voor alcoholhoudende producten, tabaksproducten, parfum en eau de toilette geldt dat niet. Daarvoor moet u altijd belasting betalen.

Aankopen via internet
Als u aankopen doet via internet is het van belang om te weten welke voorwaarden er voor deze aankopen gelden bij hun invoer in Nederland.

Aangifte
Als u via internet goederen uit het buitenland bestelt en deze in Nederland laat afleveren, dan moet u bij de Douane aangifte doen voor deze goederen.

Omzetbelasting en rechten bij invoer
In principe moet u bij invoer van goederen van buiten de EU in Nederland rechten bij invoer en/of omzetbelasting (BTW) betalen. In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting en rechten bij invoer.

Accijnsgoederen
Als het om accijnsgoederen gaat, moet u ook accijns betalen. Bij accijnsgoederen binnen de EU gelden andere voorwaarden.

Beperkte en verboden goederen
Sommige goederen mag u Nederland alleen invoeren als u in het bezit bent van een vergunning. Andere goederen mag u Nederland helemaal niet invoeren.

Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.

Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:

De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.
U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren.

Dus ja, er komt nog een bekkie geld bij zoals BTW, importkosten enz. ]-0

Bron: www.douane.nl

Patrick
 
De meter uit Engeland komt op €235.98
Degene vanuit HK op €141.55. Komt bij BTW over aankoop + verzendkosten en douanerechten, dus zal op ~ €175,- komen zonder inklaringskosten.

(Weet even niet hoe het zit met inklaringskosten die de diverse vervoerders berekenen, wie weet dit exact?).

NB: Ben via deze site op TARIC code 9031803490 uitgekomen, maar weet niet zeker of dit klopt ('t is nogal een jungle). 8o Als het klopt zou het Douanerecht derde landen 2.80 % bedragen in dit geval.

Het is natuurlijk wel fijn als je een exact bedrag weet waarvoor je 'm op tafel hebt liggen.

Welke de betere meter is weet ik ook niet, geen sjoege van. De Engelse lijkt wat handzamer met de interne node, maar voor ~ €60,- minder kan ik ook wel leven met een draadje. En de HK meter heeft weer een jaar langer garantie. Belangrijker lijkt me om erachter te komen welke de meest nauwkeurige en betrouwbare meter is... (Een onnauwkeurig/onbetrouwbare lakdiktemeter is misschien gevaarlijker dan géén meter).

Ik ben zeker geïnteresseerd, maar heb er op zich geen gillende haast mee. Dus als Tim binnen afzienbare tijd iets kan doen in deze prijsklasse kan ik ook wel even wachten. Blijf dit draadje zeker wel volgen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sven S8 zei:
(Weet even niet hoe het zit met inklaringskosten, wie weet dit exact?).

Eerste hit op Google:

Over inklaringskosten:
Briefpakjes en pakketten afkomstig van landen buiten de Europese Unie worden ingeklaard, hiervoor betaalt u inklaringskosten. TNT Post is in Nederland door de overheid aangewezen om voor uw zending(en) douane-aangifte te doen.

Bij het inklaren wordt bepaald of voor de briefpakjes en postpakketten douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen moeten worden betaald. Is dit het geval dan wordt een nota inclusief acceptgiro aangemaakt. Bij bestelling van de briefpakjes of postpakketten worden de bedragen contant of op rekening geïnd

Hoe werkt het?
Bij het inklaren wordt bepaald of voor de briefpakjes en postpakketten douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen moeten worden betaald. Is dit het geval dan wordt een nota inclusief acceptgiro aangemaakt. Bij bestelling van de briefpakjes of postpakketten worden de bedragen contant of op rekening geïnd.

Als u het bedrag niet wilt betalen, dient u bij aanbieding door TNT Post de zending direct te weigeren. De zending wordt dan gelijk retour afzender gezonden of vernietigd, afhankelijk van de wens van de afzender.

Wat zijn de kosten?
Totaal douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen
Inklaringskosten
€ 25,00 en meer € 16,75
tot € 25,00 € 8,50
 
Laatst bewerkt door een moderator: