• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdiktemeter topic

nicknameless zei:
Totaal douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen
Inklaringskosten
€ 25,00 en meer € 16,75
tot € 25,00 € 8,50

Ik heb m'n vraag niet helemaal helder geformuleerd denk ik, ik hoor namelijk vaker verhalen over vrij exorbitante 'inklaringskosten' die geheven worden, die soms nogal willekeurig lijken. TNT post mag dan twee vaste tarieven hebben, ze zijn IIRC niet de enige die dit doen. Wat ik zo hoor schijnt het nog wel eens te verschillen per vervoerder - en zelfs per douanekantoor.
 
TNT Post is in Nederland door de overheid aangewezen om voor uw zending(en) douane-aangifte te doen.

:roll

:weetniet

Er zullen ongetwijfeld meerdere bedrijven zijn die inklaringskosten e.d. regelen, maar dat is wat ik vond op Google.
 
TNT Post is in Nederland door de overheid aangewezen om voor uw zending(en) douane-aangifte te doen

Wat ik mis in dat zinnetje is "als enige" tussen "is" en "in". Dacht nl. dat er meerdere waren, maar het kan zijn dat dit veranderd is. Was er benieuwd naar omdat ik wel eens hele rare bedragen voorbij heb zien komen.

Anyway, vooralsnog kunnen we er wel vanuit te gaan dat de HK meter ongeveer €192,- gaat kosten en de UK €236,- + verzendkosten.

Heb de specs even naast elkaar gezet:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Mooi overzichtje, thanks.

Het enige echt grote verschil zit hem dan blijkbaar in het design en gebruiksgemak of zie ik iets niet? Ze hebben dezelfde nauwkeurigheid, de PD heeft een iets groter meetbereik, maar dat is niet zo belangrijk voor ons denk ik.
 
Dat meetbereik boven 40 millimeter (!) lijkt me voor ons inderdaad niet boeiend, zelfs op 'geteerde' schepen zitten niet zulke dikke lagen.

Edit: Verder een punt dat er bij de HK meter wel op staat:

• Automatic Calibration (when no other metal substrate near the probe sensor upon switching on)


Het zou zinvol kunnen zijn evt. nog na te vragen of de PD dat ook heeft.

De PD is lichter/handzamer denk ik, maar de zwaardere HK zou daardoor weer solider kunnen zijn, en makkelijker te (laten) repareren?

HK is voordeliger, en heeft een jaar extra garantie.


Verder nog punten die iemand zijn opgevallen?
 
Sven S8 zei:
Verder een paar punten die er bij de HK meter wel op staan:

• Battery indicator: low battery indicator
• With Metric/Imperial readings, mils and microns
• Automatic or Manual shut down (power off)
• Automatic Calibration (when no other metal substrate near the probe sensor upon switching on)

De PD heeft toch ook een low battery indicator, metric/imperial readings en heeft een automatische shut down. Of die een manuele shut down heeft zie ik in de info niet. Het zou me trouwens ook verbazen dat de PD, die automatisch kan switchen tussen F en NF, zichzelf niet automatisch calibreert.

Jaar extra garantie is dan weer een voordeel van de andere, maar anderzijds moet ie dan weer een heel eind over en weer reizen.

Dat automatisch calibreren is trouwens belangrijk als ik het goed voorheb. Ik heb op school tijdens een labo materiaalkunde moeten werken met zo'n laagdiktemeters en wij moesten 2 types vergelijken. Het ene (oudere) type was duidelijk minder nauwkeurig dan het andere type. Het oudere moest manueel gecalibreerd worden, terwijl het nieuwe dat automatisch deed.
 
Je hebt gelijk, het staat er bij de HK alleen wat nadrukkelijker. (had de 'additional' sectie even over het hoofd gezien).

Goed punt met dat automatisch calibreren, dat is dus iets om even in de gaten te houden.

Heb zelf ook iets meer met een winkel in de UK dan een eBaystore in HK, maar waar ze ook zitten, met onwillige honden is het slecht hazen vangen. M.a.w.: alles staat of valt met de service van een bedrijf. Reden waarom ik het niet erg zou vinden als Tim ze gaat verkopen. ;)
 
Als een lakdiktemeter hier in de webshop komt dan neem ik met 90% zekerheid wat er aangeboden wordt.
Enkel als ik het op eigen houtje moet bestellen gaat mijn voorkeur naar de PD.

Nog even over het al dan niet automatisch calibreren van de PD, copy paste van de PD-website:
What's in the Box? PD8 Gauge (Pre-Calibrated)

(zie nu pas dat het in jouw tabel ook staat, overgekeken daarnet, zelfs na dubbel en driedubbel checken :))

Pre-calibrated dus en aangezien je er teststukjes bijkrijgt om de calibratie te checken kan je dus telkens je het toestel nodig hebt de calibratie testen.
De vraag is wel wat je moet doen als blijkt dat de calibratie niet juist is. :p
 
Ja, dat lijstje is inderdaad minder overzichtelijk, blij dat ik niet de enige ben... ;)

Vraag me wel af of voorgecalibreerd af-fabriek hetzelfde is als wat die ander doet. Wat ik ervan begrijp is dat die ander zichzelf calibreert als je 'm aanzet en er geen metaal in de buurt is. Of dat een bepaald voordeel heeft boven het calibreren met de samples die beiden hebben weet ik eerlijk gezegd niet...
 
Goeie vraag... :p

Eigenlijk moeten we ons richten tot Dibbuz want ik zie bij de CM-8828 die hij heeft geen knopjes, dus misschien kan Dibbuz ons zeggen of hij een calibratie kan uitvoeren als dat nodig is. Knopje aan de achterkant of zo?
De HK-versie heeft dan wel weer knopjes om een eventuele calibratie uit te voeren (denk ik).

Want uiteindelijk, het is de calibratie die de nauwkeurigheid mee bepaalt, dus belangrijk dat dit in orde is.
 
Calibratie gaat met 2 knopjes achter het klepje op de achterkant. Bij mij was het niet nodig om het aan te passen.
 
Kan je met een lakdiktemeter eigenlijk meten hoe diep een kras is? Bijvoorbeeld meten rond de kras en dan het krasje zelf meten en het verschil zou dan een indicatie kunnen zijn hoe diep een kras is.
Of is een krasje te smal om door de lakdiktemeter gemeten te worden?
Zou anders wel handig zijn denk ik.
 
Ik denk dat het te smal is, bovendien weet je nooit zeker of je aan de rand zit of echt het diepste punt pakt, de sensor zit in het midden aan de onderkant probeer die maar eens precies óp de kras te krijgen, dat weet je dus nooit want dat kan je niet zien.
 
Geloof wel dat daar ook weer (vrij specialistische) instrumenten voor zijn. Misschien dat een fijn-metaalbewerker daar iets meer over kan zeggen. IIRC wordt zoiets gebruikt om groeven te meten in metaal voor precisie-instrumenten e.d.
 
Ik ben er uit dat ik er geen ga aanschaffen. Een vriend van mij heeft zo'n ding voor zijn werk.
Hij vind het geen probleem als ik zijn meter eens leen voor een detailjob:)^
Bijna hetzelfde apparaat als Dibbuz.
 
Idem hier :ja Technische Dienst heeft ook een dikte meter liggen, voor metaal, plastic, alu, steen. Ze meten er af en toe bijvoorbeeld de dikte van de coating mee van leidingen en dat soort dingen. Mag 'm best is in een weekend meenemen :party: