• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdiktemeter topic

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

of

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Vooral die handy lijkt me betaalbaar
(heb effe mail gestuurd)

Iemand ervaring met het merk, of wel iets gehoord?

Ludo van Meguiarsforum belgie gebruikt ook het zelfde merk.

Meten beide Fe en NFe en zijn behoorlijk accuraat

TECHNISCHE GEGEVENS:
Ondergrond
IJzer of staal Fe-sonde
QuaNix®4500 bevat: Nfe-sonde
Niet-magnetische metalen:
o.a. aluminium, zin, koper, messing.
Meetbereik Fe: 0 - 3000 µm of 0.00-120 mil
Nfe: 0-2000 µm of 0.00-80 mil
Resolutie Bereik: 0 – 999 µm : 1 µm
Bereik: = 1 mm: 0.01 mm
Resp.: 0.01 mil tot 9.99 mil
0.1 mil van 10 tot 99.9 mil
1 mil van 100 tot 120 mil
Tolerantie +/-(2 µm + 3%) resp. +/-(0.08 mil + 3%)
Minimale meetoppervlakte Fe 10 x 10 mm² (0.4"x0.4")
Nfe 6x6 mm² (0.24"x0.24")
Minimale kromming convex: 5 mm concave: 30 mm
Minimale substraatdikte Fe 0.2 mm (8 mil) Nfe 0.05 mm (2 mil)
Temperatuurbereik Opslag :-10°C tot 60°C Gebruik: 0°C tot 60°C
Sonde 1-punt
Voeding 2 AA-alkaline batterijen
Afmeting ca. 100 x 62 x 27 mm Gewicht: ca. 100 g incl. Batterijen
 
Wat kost hij. Dacht dat Ludo op Belgische forum meter gebruikt die zelfs elke lak laag afzonderlijk kon meten.
 
poetsertje zei:
Vooral die handy lijkt me betaalbaar
(heb effe mail gestuurd)

Iemand ervaring met het merk, of wel iets gehoord?

Ludo van Meguiarsforum belgie gebruikt ook het zelfde merk.

Meten beide Fe en NFe en zijn behoorlijk accuraat

Ken ze niet, maar ze hebben aardig wat soorten en maten, moet haast wel goed zijn dus lijkt me...

Ben zeer geïnteresseerd in het antwoord. Zou wel makkelijk zijn, nog gewoon in Nederland ook.
 
Heb je eigenlijk wel merken met die meters? Die hele handel komt volgens mij allemaal uit China dus denk niet dat de ene veel beter is dan de andere? :weetniet
 
Ik weet niet of het wat is maar ik heb deze nog gevonden
100982_LB_00_FB.EPS.jpg


Laagdiktemeter SDM-113

Met de SDM-113 kunt u eenvoudig en snel vaststellen of uw droomauto echt schadevrij is.
De laagdiktemeter geeft in een mum van tijd de lakdikte van de te meten oppervlakken aan.
Zo kunnen later lakwerk of reparaties betrouwbaar worden vastgesteld. Geschikt voor alle ferromagnetische oppervlakken.

Omvang levering:

SDM-113
2 ijkschijven
9 V-blokbatterij

Highlights
Tweepuntsijking voor grote nauwkeurigheid Achtergrondverlichting
Uitvoering:
Tweepuntsijking voor grote nauwkeurigheid
Achtergrondverlichting.

Afm.: (bxhxd) 42 x 148 x 105 mm
Resolutie: 1 µm (0,1 mil)
Nauwkeurigheid: ± 3% + 4 Digits
Meetbereik: 0 - 1000 µm (0 - 40 mils)

Verkoopprijs € 122,- in Nederland
link : www.conrad.nl
 
"Geschikt voor alle ferromagnetische oppervlakken" dus deze werkt alleen magnetisch. Mi. zinvoller om een dual versie te nemen voor FE/NFE.
 
Zullen we zeggen "typisch Nederland" met die prijzen? :roll

Jammer dat die van Conrad geen FE/NFE broertje heeft voor laten we zeggen €20,- extra...
 
Ik ben eigenlijk nog altijd redelijk hard op zoek naar een meter als deze! Het lijkt me wel eens interessant om uit te proberen 'hoe ver' je nou eigenlijk kunt gaan bij wat dieper liggende krassen als je afgaat op de dikte van de lak die de meter aangeeft. Vooralsnog geen ontwikkelingen wat betreft een groupsbuy of iets dergelijks?!
 
Ik wacht nog heel eventjes, maar na men examens ga ik de knoop doorhakken, de centjes zijn gespaard. Als ik op men eentje moet bestellen ga ik voor de Paint Detective. Die geeft me het beste (geruste) gevoel. Tenzij er plannen zijn om een meter in de shop aan te bieden?
 
Lijkt mij een goede keus, en ik zag dat je bij afname van 3 stuks al wat korting kreeg. Dus als meerdere mensen zo'n ding willen is er misschien nog wel wat van korting te regelen! Wanneer er 3 gekocht worden is de prijs 220 p/s in euro's!
 
Ze geven ook al vanaf 2 stuks korting dacht ik. Veel zal het niet zijn, maar wel iets... Op zich komt het voordeliger uit om er meer dan 1 te bestellen uiteraard, maar aangezien ik in België woon vrees ik dat het voor mij niet goedkoper uitkomt in het geval van een groupbuy. Stel we zijn met 3 die er eentje willen bestellen en ik ben daarvan de enige Belg. Dan moet het eerst tot Nederland gestuurd worden en dan nog eens tot België, dus voor mij weer extra verzendingskosten :p.
 
Eventjes ter informatie:
Ik heb eens een mailtje gestuurd naar paintdetective. Ik vroeg o.a. hoe het nu juist zit met de calibratie en blijkbaar is dat heel eenvoudig om zelf te doen, indien nodig.
Ook vroeg ik achter de verzendingskosten (tot België ). Het antwoord daarop begreep ik wel niet heel goed. Dit was het antwoord op mijn vraag of ik een PD8 naar mij thuis kan laten sturen en wat de verzendingskosten zouden zijn.
"yes – the same price and it will be sent Royal Mail Signed for delivery (they then transfer the package to your local mail provider)"

Vreemd dat er geen extra verzendingskosten bijkomen (of interpreteer ik het verkeerd?), daar ga ik ze nog eens een mailtje voor sturen, voor de zekerheid.
Ook denk ik dat, als je een member bent van DetailingWorld, je korting krijgt, maar of dit nog steeds geldig is en of het ook geldig is voor buitenlanders, daar ben ik ook weer niet zeker van.
Dan zou je ipv 185 pond slechts 150 pond moeten betalen...
Ook dat ga ik hen vragen, maar dat wil dus zeggen dat ik in het beste geval een PD8 kan hebben voor 150 pond...

Dus, voor de geïnteresseerden, ik laat zeker nog iets weten wat ze me antwoorden!
 
Aan de zin constructie te zien ,lijkt het alsof je niets extra's moet betalen..
Maar ik zou toch voor alle zekerheid nog maar eens mailen.
 
Dat is ook wat ik er van dacht, maar vond het toch niet al te duidelijk.
Enfin, mailtje is verzonden. Ben vooral benieuwd of die korting geldig is, 35 pond minder is een serieuze aanbieding!
 
Mail terug gehad. De PD8 kan met korting gekocht worden als je lid bent van DW. Dan komt er wel 4 pond verzendingskosten bij!
Dus 154 pond inclusief verzendingskosten... Dan moet je, om de korting te krijgen een bericht sturen naar het lid paintdetective op het DW forum. Volgende dagen heb ik het te druk om me er mee bezig te houden, dus ik denk dat ik maandag de PD8 ga bestellen.
 
Voila, heb hem besteld. Stuurde daarnet een mailtje, kreeg direct antwoord, betaling in orde gemaakt, en kreeg weer onmiddellijk daarop bevestiging en PD8 wordt morgen opgestuurd! Ben benieuwd wanneer ie hier gaat zijn.
 
Geweldig nieuws ..
Laat maar wat horen en/of zien als je hem hebt ,als het wat is kan ik het mss ook overwegen..:ja
 
-Vanquish- zei:
Voila, heb hem besteld. Stuurde daarnet een mailtje, kreeg direct antwoord, betaling in orde gemaakt, en kreeg weer onmiddellijk daarop bevestiging en PD8 wordt morgen opgestuurd! Ben benieuwd wanneer ie hier gaat zijn.

Laat ons even wat weten zodra hij binnen is, ik ben erg benieuwd!